روش های رشد کانال یوتیوب چیست؟ نمی توان انکار کرد که بازاریابی ویدئویی در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است و محبوبیت و دسترسی بیشتر برای برندها افزایش یافته است با خرید اکانت یوتیوب پریمیوم از تمام مزایای پریمیوم آن بهره مند شوید.
در حالی که سایتهای محبوب مانند TikTok، فیسبوک و اینستاگرام و وبسایت شما مکانهای عالی برای سرمایهگذاری هستند، ایجاد یک کانال YouTube ممکن است بهترین مکان برای تبلیغ برند شما باشد اگر نکات رشد کانال یوتیوب را بدانید زیرا افراد هر روز یک میلیارد ساعت را صرف تماشای ویدیو در این پلت فرم میکنند.
YouTube که اغلب به عنوان «دومین موتور جستجوی بزرگ جهان» از آن یاد میشود، میتواند به افراد کمک کند محتوای شما را سریع پیدا کنند و تعامل را افزایش دهند اگر چند ترفند را بدانید و اصول ساخت ویدیوهای خلاقانه را بدانید . در اینجا 10 مورد از بهترین نکات برای رشد کانال یوتیوب شما آورده شده است.
برای بررسی تفاوت های یوتیوب و ویمیو و مقایسه کسب درآمد از اینستاگرام یا یوتیوب مقالات ما را در یوتیک مطالعه بفرمایید.
لیست عناوین مقاله
نکات رشد کانال یوتیوب چیست؟
ویدیوهای خود را حول یک کلمه کلیدی موضوع بسازید
در رشد کانال یوتیوب ساختن ویدیوی خود بر اساس یک موضوع یا کلمه کلیدی، بهترین راه برای افزایش ترافیک و افزایش مخاطبان YouTube شما است. بازاریابانی که سئو را نمیدانند این مرحله را برای رتبهبندی ویدیوها از دست میدهند، اما اگر میخواهید ویدیوهای شما بیشترین تعداد بیننده را داشته باشند، در رشد کانال یوتیوب بسیار مهم است که این مرحله را درج کنید. از ابزار کلمه کلیدی مانند KeywordTool.io که مخصوص یوتیوب است استفاده کنید تا بیشترین جستجوی کلمات کلیدی را در قسمتی که می خواهید هدف قرار دهید جستجو کنید.
برای رشد کانال یوتیوب مهم است که کلمه کلیدی خود را قبل از ایجاد محتوای ویدیویی خود انتخاب کنید زیرا به شما کمک می کند بهترین اطلاعات را در مورد آن موضوع خاص بسازید. همچنین به شما کمک میکند تا به یاد داشته باشید که کلمه کلیدی خود را به طور طبیعی در سراسر محتوا بگنجانید تا وقتی زیرنویسهای بسته اضافه میشوند YouTube آن را انتخاب کند.
هنگامی که یک کلمه کلیدی را انتخاب کردید، برای رشد کانال یوتیوب ویدیوهایی را که در حال حاضر برای آن موضوع رتبه بندی می کنند، بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نظر هدف در مسیر درستی قرار دارید و همیشه عنوان و توضیحات خود را بهینه کنید. با انجام این کار، ترافیک جستجوی بیشتری با سئو در یوتیوب ایجاد خواهید کرد .
استفاده مجدد از محتوای برتر موجود
البته، بهترین راه برای رشد کانال یوتیوب خود ایجاد و توزیع محتوای عالی است . اما این محتوا همیشه نباید از ابتدا ساخته شود. برخی از بهترین ویدیوهای شما را می توان از محتوای جذاب، ارزشمند، مفید و کاربردی که قبلاً تهیه کرده اید ایجاد کرد.
بسیاری از مردم برای یافتن پاسخها و آموزشهای چگونه به یوتیوب میروند، بهخصوص در طول همهگیری COVID-19 که در آن افراد تنها در یک سال 4 میلیارد ساعت ویدیوی «چگونه» را تماشا کردند. بنابراین برای رشد کانال یوتیوب محتوایی که مشکلات مخاطبان شما را حل می کند، راه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک است. برای کشف وبلاگها، راهنماها و سایر قطعات با کارایی بالا که در حال حاضر دارید، یک ممیزی محتوا انجام دهید و در مورد نحوه استفاده مجدد از آنها برای ایجاد ویدیوهای مرتبط و جذاب فکر کنید.
به خاطر داشته باشید که موفق ترین ویدیوها در رشد کانال یوتیوب معمولا بین یک تا پنج دقیقه طول می کشند ، بنابراین احساس نکنید که مجبور نیستید فیلم بسازید یا رمان بنویسید. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید.
با مخاطبان خود درگیر شوید
مهم است در رشد کانال یوتیوب که این واقعیت را نادیده نگیریم که یوتیوب یک کانال رسانه اجتماعی است و بنابراین نیاز به تعامل اجتماعی دارد. اگر فقط ویدیوها را بدون نظرات و گفتگوهای تشویقی پست می کنید، یک ترفند را از دست داده اید.
یوتیوب به کانالها با درگیری فوقالعاده پاداش میدهد، از جمله زمان کلی صرف شده در کانال، زمان تماشا، پسندیدن و نپسندیدن، و مهمتر از همه، نظرات. بنابراین سعی کنید برای رشد کانال یوتیوب به هر نظری که دریافت می کنید پاسخ دهید (در صورت امکان!) و کاربران را تشویق کنید تا با پیام های صوتی/بصری درگیر شوند.
همچنین در رشد کانال یوتیوب میتوانید برای بازدید از کانالهای دیگر و تعامل وقت بگذارید، این میتواند برندی مشابه برند شما باشد یا به سادگی آن را تحسین کنید. همیشه منتظر نمانید تا مخاطب ابتکار عمل را به دست بگیرد. سوالات یا نظراتی را ارسال کنید که می توانند با پرسیدن سوالات مرتبط با محتوا یا حتی فقط بپرسید چه محتوایی را در کانال شما ببینند یا دوست دارند بیشتر ببینند، باعث ایجاد تعامل شود. به علاوه برای رشد کانال یوتیوب ، مطمئن شوید که از مردم برای اشتراک گذاری در یوتیوب و کانال های دیگر تشکر کنید.
به استفاده از توزیع محتوای اجتماعی و داشبورد تعامل فکر کنید در رشد کانال یوتیوب تا به شما کمک کند معیارهای کلیدی تعامل را در YouTube پیگیری کنید.
برند شوید
بنابراین در رشد کانال یوتیوب ممکن است محتوای شما عالی باشد، اما آیا کانال شما جذاب به نظر می رسد؟ اگر می خواهید بازدیدکنندگان کانال یوتیوب شما را جدی بگیرند و مشترک شوند، باید حرفه ای به نظر برسید.
برای رشد کانال یوتیوب بهبود نام تجاری اجتماعی سازمان شما به کاربران کمک می کند تا فوراً محتوای شما را تشخیص دهند. بنابراین، اگر یک وبلاگ یا وب سایت دارید، احتمالاً قبلاً نوعی ظاهر و احساس برای متمایز کردن خود از سایر افراد و/یا شرکت ها دارید.
بنابراین منطقی است برای رشد کانال یوتیوب که آن نام تجاری را به کانال YouTube خود منتقل کنید. در اینجا نمونهای از تایتان بازی نینتندو با 8.12 میلیون مشترک است که محتوای فوقالعادهای درباره بازیها و کنسولها ارائه میدهند که ویدیوهای کوتاهی از گیمپلی و تکههایی از پشت صحنه دارند.
علاوه بر برندسازی بصری، برای رشد کانال یوتیوب فراموش نکنید که URL های سفارشی را به هدر کانال خود اضافه کنید – و یک بیوگرافی جالب در مورد اینکه چه کسی هستید و ویدیوهایتان در مورد چیست بنویسید.
ویدیوهای YouTube خود را در کانال های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید
یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد رشد کانال یوتیوب رسانه های اجتماعی این است که می توانید محتوا را در کانال های مختلف تبلیغ کنید. تبلیغ ویدیوهای YouTube خود در سایر کانال های اجتماعی ساده ترین راه برای افزایش مخاطبان شما است.
در رشد کانال یوتیوب با توجه به Digital 2021: Global Overview Report ، همپوشانی قابل توجهی در کاربران در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی وجود دارد و یوتیوب شاهد مشارکت عظیم بیش از 90٪ در بین کاربران همه کانالهای برتر است. این به این معنی است که وقتی صحبت از رشد کانال یوتیوب و فعالیت های بازاریابی و تعامل به میان می آید، کانالی است که باید با آن در نظر گرفت.
پس برای رشد کانال یوتیوب به این فکر کنید که در چه کانال هایی هستید؟ فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام، تیک تاک؟ گزینه های زیادی برای انتخاب و تعداد زیادی ایده عالی برای ویدیوهای رسانه های اجتماعی وجود دارد . و اگر کانالی (مانند فیس بوک) وجود دارد که می خواهید مستقیماً ویدیوها را در آن پست کنید، همیشه می توانید یک تیزر برای ویدیوی کامل در YouTube ایجاد کنید تا تعامل بهینه را در همه کانال ها داشته باشید.
همچنین برای رشد کانال یوتیوب ، وبلاگ خود را فراموش نکنید. شما می توانید ویدیوهای خود را نیز در آنجا ارسال کنید! و اگر پادکست دارید ، میتواند با کانال YouTube شما بسیار روان عمل کند.
نشان دادن و متمایز شدن
اگر YouTube را خودتان یا به عنوان بخشی از یک سازمان کوچک راهاندازی میکنید، شخصیسازی کانال با شرکت در ویدیوها میتواند در رشد کانال یوتیوب بسیار مفید باشد. هنگامی که شما چهره ای برای یک برند قرار می دهید، مخاطبان شما می توانند راحت تر با شما به عنوان یک فرد ارتباط برقرار کنند. این رشد کانال یوتیوب به ویژه برای بلاگرها مهم است. مربیان تناسب اندام، زندگی یا کسب و کار؛ و سرمایه گذاران انفرادی
هر ویدیویی که میسازید نیازی به همراه داشتن چهره شما ندارد، اما باید بهاندازهای منظم نمایش داده شود تا مخاطبان خود را درگیر کند. علاوه بر این در رشد کانال یوتیوب ، اگر از این نوع یوتیوبر هستید، از عکسی از خود در کانال خود استفاده کنید (نه لوگوی خود). مثال زیر را از آدام ارهارت، استاد بازاریابی، ببینید.
تصاویر کوچک عالی را پست کنید و از کارت های یوتیوب استفاده کنید
آنها ممکن است چیز کوچکی به نظر برسند (خوب، هستند)، اما ریز عکسها می توانند تأثیر زیادی داشته باشند در رشد کانال یوتیوب . یوتیوب ویدیوهای دیگر را از طریق ریز عکسها در نوار کناری خود تبلیغ می کند، بنابراین شما می خواهید ویدیوهای شما در میان بسته ها برجسته باشد.
همین امر در مورد جستجوی یوتیوب نیز صدق می کند. برای رشد کانال یوتیوب ویدیوهایی با عنوان جذاب و تصویر کوچک جذاب معمولاً رتبه بالاتری دارند، حتی اگر خود محتوا چندان ارزشمند نباشد زیرا نرخ کلیک (CTR) بالاتری دارند. برای رساندن CTR خود به جایی که باید باشد، از تاکتیک هایی مانند مناطق برجسته، فلش ها، متن بزرگ و تصاویر غیرمنتظره یا چشم نواز استفاده کنید. نمونه های زیر را از نیل پاتل ببینید.
برای رشد کانال یوتیوب ما می دانیم که YouTube به کانال هایی که بینندگان را طولانی تر در صفحات خود نگه می دارند، پاداش می دهد. این میانگین زمانهای تماشای طولانیتر به این معنی است که مردم با محتوای شما درگیر هستند. (با استفاده از تجزیه و تحلیل YouTube می توانید ببینید افراد چقدر در ویدیوهای شما باقی می مانند ). با افزودن کارتهای YouTube، میتوانید پیوندهایی به ویدیوهای دیگر یا محتوای مرتبط را دقیقاً در نقطهای که کاربران رها میکنند، اضافه کنید.
انواع مختلفی از کارت ها برای انتخاب وجود دارد در رشد کانال یوتیوب ، مانند لیست پخش، نظرسنجی یا اهدا، و می توانید 5 کارت را در هر ویدیو که به صورت یک جعبه مستطیلی یا تیزر در گوشه سمت راست ویدیو ظاهر می شود، استفاده کنید. اگرچه کاربران ممکن است ویدیویی را که تماشا می کنند رها کنند، به محتوای دیگر شما هدایت می شوند و در کانال شما باقی می مانند و رتبه شما را افزایش می دهند.
فشار برای اشتراک
در رشد کانال یوتیوب یکی از راههایی که مطمئناً میدانید بینندگان با کانال شما درگیر هستند، این است که آنها برای دیدن ویدیوهای جدیدی که پست میشوند، مشترک میشوند. از بینندگان بخواهید در هر ویدیویی که آپلود می کنید در کانال شما مشترک شوند و با کاربران مشترک فعلی خود ارتباط برقرار کنید.( در اینجا می توانید لیست مشترکین خود را مشاهده کنید ). در اینجا مثالی از نحوه نمایش دکمه مشترک در یک ویدیو آورده شده است:
هرگز برای مشترکین هزینه نکنید. این فقط تعامل شما را کاهش می دهد و در دراز مدت به اعتبار حساب شما آسیب می رساند. به یاد داشته باشید در رشد کانال یوتیوب ، اگر از بینندگان خود نخواهید مشترک شوند، ممکن است تعداد زیادی دنبال کننده بالقوه را از دست بدهید. از این گذشته، هرچه تعداد مشترکین بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای افزایش زمان تماشا در YouTube خواهید داشت.
فرکانس آپلود خود را افزایش دهید
این در رشد کانال یوتیوب ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما برای افزایش مخاطبان خود، باید تعداد ارسال های خود را به حداقل یک ویدیو در هفته افزایش دهید. نگران نباشید؛ برای انجام این کار نیازی به یک شرکت طراحی یا شرکت تبلیغاتی بزرگ ندارید.
تلفنهای هوشمند امروزی توانایی ضبط ویدیویی بسیار خوبی را ارائه میکنند و ابزارهایی مانند Animoto ویرایش ویدیوها را برای ایجاد محتوای ویدیویی با بودجه آسان میکنند . سازگاری از اهمیت بالایی برخوردار است. در رشد کانال یوتیوب سعی کنید هر روز یا هفته در زمان مشخصی پست ارسال کنید (بسته به تعداد دفعات شما)، و مشترکین خود را در مورد زمان رسیدن ویدیوهای جدید به روز نگه دارید. سپس به برنامه خود پایبند باشید.
در مورد معیارهای خود تصمیم بگیرید
عملکرد محتوای ویدیوی شما در YouTube و رشد کانال یوتیوب با معیارهایی که برای اندازه گیری آن انتخاب می کنید تعیین می شود.
مانند هر کانال دیجیتالی، معیارهای رسانه های اجتماعی که انتخاب می کنید به آنچه می خواهید برسید بستگی دارد. آیا میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، تعامل مشتری را افزایش دهید یا به دنبال افزایش سرنخ و فروش هستید؟
معیارهایی که ما ردیابی آنها را توصیه می کنیم در رشد کانال یوتیوب عبارتند از:
بینندگان منحصر به فرد – تعداد افرادی که ویدیوهای شما را تماشا می کنند.
جمعیت شناسی – این معیار به شما درک می کند که مخاطبان YouTube شما چه کسانی هستند تا بتوانید محتوا را سفارشی کنید.
زمان تماشا – مدت زمانی که ویدیوی شما تماشا میشود و میزان مشارکت شما را نشان میدهد.
میانگین نمایش – یک فرد معمولی چه مقدار از یک ویدیو را تماشا می کند، به شما کمک می کند تا در مورد طول ویدیو تصمیم بگیرید.
حفظ مخاطب – درصد بینندگانی که ویدیوی شما را در هر لحظه از ویدیو تماشا میکنند و آن را ترک میکنند و یک عامل مهم رتبهبندی برای YouTube
تماشای مجدد – تعداد دفعاتی که یک ویدیو دوباره تماشا شده است، که نشان می دهد آیا برای مخاطبان شما ارزش دارد یا خیر.
تعامل – تعامل با ویدیو را از طریق نظرات، اشتراکگذاری، پسندیدن و نپسندیدن نشان میدهد.
میزان کلیک در نمایشها – توانایی ویدیوی شما در ترغیب مردم به تماشای ویدیوی شما را اندازهگیری میکند و محتوایی را که طنینانداز میکند به شما نشان میدهد.
رشد مشترک – تعداد مشترکینی را که کانال YouTube شما در طول زمان به دست آورده است اندازه گیری می کند.
منابع ترافیک – جایی که ترافیک YouTube شما از کجا می آید، به شما کمک می کند ببینید چه کانال هایی موثر هستند، به عنوان مثال سایت های رسانه های اجتماعی، وب سایت های دیگر.
تکامل بازدیدها – به شما کمک می کند کشف کنید کدام محتوا در افزایش دیده شدن نام تجاری شما در طول زمان موفق بوده است.
هر معیاری که برای رشد کانال یوتیوب تصمیم بگیرید، میتوانید به همه آنها در تجزیه و تحلیل YouTube دسترسی داشته باشید، بنابراین پیگیری و نظارت بر عملکرد برای اطلاعرسانی محتوای ویدیویتان آسان است.
بیشتر در یوتیوب آپلود کنید
این ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما برای افزایش مخاطبان خود و رشد کانال یوتیوب، باید تعداد ارسال های خود را به حداقل یک ویدیو در هفته افزایش دهید.
نگران نباشید؛ برای انجام این کار نیازی به یک شرکت طراحی یا شرکت تبلیغاتی بزرگ ندارید. ابزارهای ویدیویی بسیار خوبی مانند Animoto یا Canva برای ایجاد محتوای ویدیویی با بودجه کم وجود دارد.
برای اینکه بدانید چه زمانی مخاطبان شما در یوتیوب هستند برای رشد کانال یوتیوب، تحقیق کنید تا بدانید چه زمانی پست بگذارید. در تجزیه و تحلیل میتوانید به بخش «وقتی بینندگان شما در YouTube هستند» نگاه کنید که در برگه «مخاطبان» یافت میشود. این یک نقشه حرارتی منحصربهفرد را به شما نشان میدهد که در زمان محلی شما تنظیم شده است که زمانهایی را که مخاطبان شما در YouTube فعال هستند را نشان میدهد.
یکنواختی مهم است، بنابراین ئر رشد کانال یوتیوب سعی کنید هر روز یا هفته در زمان مشخصی پست کنید (بسته به تعداد دفعات شما)، و مشترکین خود را در مورد زمان رسیدن ویدیوهای جدید به روز نگه دارید. سپس به برنامه خود پایبند باشید.
یک متخصص ویدیوهای اجتماعی (و YouTube) شوید
ویدئو بهعنوان یک قالب محتوا، از قدرتی به قوت خود ادامه میدهد. در رشد کانال یوتیوب بر اساس گزارش “وضعیت بازاریابی ویدئویی” ، 86٪ از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند و 87٪ از بازاریابان ROI مثبت را در عملکرد آن گزارش می دهند. از آنجایی که مخاطبان بصریتر میشوند و پلتفرمهایی مانند TikTok محبوبیت بیشتری پیدا میکنند، بازاریابان باید نقش ویدیو و نحوه استفاده مؤثر از آن را در تمام کانالهای رسانههای اجتماعی درک کنند.
سوالات متداول درباره رشد کانال یوتیوب
1. چگونه میتوانم بازدیدهای بیشتری در یوتیوب کسب کنم؟
– استفاده از کلمات کلیدی در رشد کانال یوتیوب مرتبط در عنوان، توضیحات و برچسبهای ویدیو
– ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند در رشد کانال یوتیوب که مخاطب را ترغیب به مشاهده کامل ویدیو کند
– به اشتراکگذاری ویدیوها در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای مرتبط
2. چطور میتوانم تعداد مشترکین کانال یوتیوب خود را افزایش دهم؟
– برای رشد کانال یوتیوب ایجاد محتوای با کیفیت و منظم که نیازها و علایق مخاطب هدف را برآورده سازد
– تشویق مخاطبین به عضویت (Subscribe) در کانال از طریق فراخوانهای عملی در ویدیوها
– ارائه محتوای انحصاری یا مزایای ویژه برای مشترکین
3. آیا تولید محتوای منظم بر رشد کانال یوتیوب تأثیر دارد؟
– بله، تولید محتوای منظم و پیوسته به حفظ و افزایش تعامل مخاطب و رشد کانال یوتیوب کمک میکند و یوتیوب کانالهای فعال را ترجیح میدهد.
4. چگونه میتوانم ویدیوهای خود را برای SEO یوتیوب بهینهسازی کنم؟
– استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و برچسبها
– ایجاد توضیحات طولانی و مفید با استفاده از کلمات کلیدی
– استفاده از تصاویر بندانگشتی جذاب و مرتبط با محتوای ویدیو
5. چرا تعامل با مخاطبین در کانال یوتیوب مهم است؟
– تعامل با مخاطبین (مانند پاسخ به نظرات) احساس ارتباط بیشتری را ایجاد میکند و مخاطبین را تشویق به مشارکت فعالتر و حمایت از کانال میکند در رشد کانال یوتیوب.
6. آیا استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب به من کمک میکند؟
– بله، در رشد کانال یوتیوب استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند YouTube Analytics به شما امکان میدهد تا درک بهتری از عملکرد ویدیوها، ترجیحات مخاطبین و نقاط قوت و ضعف کانال خود داشته باشید.
7. چگونه میتوانم محتوای خود را برای مخاطب هدف خود انتخاب و بهینهسازی کنم؟
– انجام تحقیقات بازار و شناخت مخاطب هدف
– برای رشد کانال یوتیوب تولید محتوایی که به سوالات یا نیازهای مخاطب پاسخ میدهد
– استفاده از بازخوردها و تجزیه و تحلیلها برای بهبود و انطباق محتوا با ترجیحات مخاطب
8. چگونه میتوانم از تبلیغات یوتیوب برای افزایش دید ویدیوهایم استفاده کنم؟
– در رشد کانال یوتیوب تنظیم کمپینهای تبلیغاتی متناسب با بودجه و اهداف خود
– هدفگیری دقیق مخاطبین بر اساس علایق، جغرافیا و دیگر معیارها
– استفاده از فرمتهای تبلیغاتی مختلف برای جذب توجه بیشتر
9. چطور میتوانم تأثیر همکاریها و شراکتها را در رشد کانال یوتیوب ببینم؟
– همکاری با سایر کانالها و ایجاد محتوای مشترک در رشد کانال یوتیوب میتواند به اشتراکگذاری مخاطبین بین کانالها و افزایش دید و تعامل کمک کند.
– شراکت با برندها و اسپانسرها میتواند منابع مالی برای تولید محتوای باکیفیتتر و همچنین دسترسی به مخاطبین جدید فراهم آورد.
جمع بندی
رشد کانال یوتیوب مستلزم اتخاذ استراتژیهای موثر و به کارگیری تکنیکهای بهینهسازی شناخته شده است. افزایش بازدید و تعداد مشترکین نیازمند تولید محتوای باکیفیت، جذاب و ارزشمند است که مستقیماً پاسخگوی نیازها و علایق مخاطب هدف باشد. استفاده منظم از کلمات کلیدی مرتبط، بهینهسازی عناوین، توضیحات و برچسبهای ویدیو، و همچنین ایجاد تصاویر بندانگشتی جذاب کلیدی است برای جلب توجه بیشتر.
فعالیتهای تبلیغاتی مانند به اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب برای درک بهتر عملکرد ویدیوها و ترجیحات مخاطبین ضروری است. علاوه بر این در رشد کانال یوتیوب، تعامل موثر با مخاطبین از طریق پاسخ به نظرات و ایجاد محتوای مشترک با سایر کانالها میتواند به افزایش تعامل و وفاداری مخاطبین کمک کند. در نهایت، رشد کانال یوتیوب نیازمند صبر، پشتکار و تطبیق پذیری با تغییرات و ترندهای جدید دنیای دیجیتال است.با خرید اکانت یوتیوب پریمیوم از تمام مزایای پریمیوم آن بهره مند شوید.
مقالات مرتبط با رشد کانال یوتیوب