آموزشی

بهترین نکات مدیریت کانال های تلگرام که باید بدانید! + 17 روش

مدیریت کانال های تلگرام

مدیریت کانال های تلگرام به چه صورت امکان پذیر است ؟ تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در سراسر جهان است. با خرید تلگرام پرمیوم نه تنها امکان برقراری ارتباط با دوستان از طریق پیام‌ها و تماس‌های شخصی را فراهم می‌کند، بلکه بهترین فرصت را برای تولید محتوا از طریق کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و داشتن صفحه شخصی در اختیار شما قرار می‌دهد.

یوتیک به عنوان یک پلتفرم بزرگ در ارائه اکانت‌های پریمیوم شناخته شده است و به دلیل امکانات و مزایای منحصر به فردی که برای مشتریان خود فراهم می‌کند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تلگرام پریمیوم، لطفاً روی لینک کلیک کنید.

چالش اصلی برای مدیران کانال‌ها، چگونگی مدیریت کانال های تلگرام آنهاست. مدیریت تنها به انتشار پست‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل موارد دیگری نیز می‌گردد. در ادامه، به نکاتی درباره مدیریت کانال های تلگرام خواهیم پرداخت.

کانال تلگرام چیست؟

مدیریت کانال های تلگرام

با خرید اکانت تلگرام پرمیوم این امکان را به کاربران می‌دهد تا کانال‌هایی ایجاد کنند و در زمینه‌های مختلف محتوا تولید کنند. کانال در واقع مکانی است که سازنده آن می‌تواند پست‌های ویژه‌ای را ارسال کند و اعضای کانال تنها قادر به مشاهده و مطالعه این پست‌ها هستند. علاوه بر این در مدیریت کانال های تلگرام، امکانات تکمیلی مانند ایجاد نظرسنجی، امکان لایک یا دیس‌لایک کردن پست‌ها توسط اعضا و غیره نیز می‌تواند توسط ادمین برای پست‌های کانال تلگرام فعال شود.

ساختار کانال‌های تلگرام

در مدیریت کانال های تلگرام باید به ساختار آن توجه داشت. کانال‌های تلگرام به دو نوع تقسیم می‌شوند:

 

1. کانال‌های عمومی که برای همه افراد قابل مشاهده هستند.
2. کانال‌های خصوصی که برای دسترسی به مطالب آن‌ها باید ابتدا عضو شوید.

ساخت کانال تلگرام

اولین نکته‌ای که در مدیریت کانال های تلگرام باید بدانید این است که چگونه یک کانال تلگرام را ایجاد کنید. قبل از ساخت کانال در مدیریت کانال های تلگرام، باید اطلاعات کاملی درباره این اپلیکیشن و نحوه کار با آن کسب کنید. سپس، باید نکات لازم برای ساخت کانال تلگرام را بیاموزید.

برای مثال در مدیریت کانال های تلگرام، باید بتوانید در 255 کاراکتر نام و بیو کانال خود را بنویسید. همچنین، باید بدانید که یک کانال تلگرام چند ادمین می‌تواند داشته باشد، چند ربات را می‌توان به کار گرفت و ادمین‌ها چند عضو را می‌توانند به کانال اضافه کنند برای مدیریت کانال های تلگرام.

مدیریت کانال های تلگرام

در نهایت، باید مراحل ساخت کانال تلگرام را که در مطلبی جداگانه به‌تفصیل توضیح داده‌ایم، یکی‌یکی طی کنید تا کانال خود را ایجاد کنید. اکنون که کانال تلگرام خود را ساخته‌اید، بیو آن را تکمیل کرده‌اید، ادمین‌ها و ربات‌ها را جذب کرده‌اید برای مدیریت کانال های تلگرام و در حال جذب فالور هستید؛ وقت آن رسیده که ادامه مطلب مربوط به مدیریت کانال های تلگرام را مطالعه کنید.

نکات مدیریت کانال های تلگرام

تنها ایجاد یک کانال و تولید محتوا کافی نیست؛ هر کاری برای پیشرفت و ماندگاری به مدیریت نیاز دارد. این موضوع در مورد مدیریت کانال های تلگرام نیز صادق است.

عوامل مهم و ضروری برای مدیریت کانال های تلگرام وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

تعداد اعضای کانال

یکی از فاکتورهای مهم کانال‌های تلگرام و مدیریت کانال های تلگرام تعداد اعضای آن (ممبر کانال) است. هرچه تعداد اعضا بیشتر باشد، ارزش و اعتبار کانال نیز بالاتر خواهد رفت و فرصت‌های بیشتری برای بهره‌برداری اقتصادی فراهم می‌شود. به همین دلیل در مدیریت کانال های تلگرام، مدیران کانال‌ها (ادمین‌ها) به دنبال روش‌های مختلف برای افزایش تعداد ممبرهای تلگرام خود هستند تا بتوانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

عنوان و تصویر کانال

انتخاب نام و تصویر مناسب برای کانال متناسب با موضوع آن، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مدیریت کانال های تلگرام است؛ زیرا اولین چیزی که نظر مخاطب را جلب می‌کند عنوان و تصویر کانال است.

نام کانال خودتان را به انگلیسی بنویسید

کانال‌های تلگرامی از صاحبان مختلفی تشکیل شده‌اند. در مدیریت کانال های تلگرام آن‌هایی که به یک برند مرتبط هستند، اغلب نام برند خود را به عنوان نام کانال انتخاب می‌کنند. اما اکثراً تنها از نام فارسی استفاده می‌کنند و املای انگلیسی نام برندشان را نمی‌نویسند. این در مدیریت کانال های تلگرام باعث می‌شود که کاربران وقتی به دنبال کانال‌هایشان می‌گردند، نتوانند آن‌ها را پیدا کنند.

یک نام به یاد ماندنی برای کانالتان پیدا کنید

در مدیریت کانال های تلگرام برای کانال خود یک نام قابل‌یادگیر انتخاب کنید. اگر در دسته دوم هستید، در مدیریت کانال های تلگرام بهتر است نامی برای کانال خود انتخاب کنید که به سرعت در ذهن مخاطب ماندگار شود و همچنین محتوای کانالتان را نمایان کند. به عنوان مثال، من کانال خودم را “دیجیتالینگ” نامیدم که در ابتدا از نام “دیجیتال مارکتینگ” استفاده می‌کردم. این نام به وضوح نشان می‌دهد که محتوای کانال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است.

جالب است که کاربران جدید که با کانال من آشنا نبودند، با جستجوی عبارت “دیجیتال مارکتینگ” در تلگرام، آن را پیدا می‌کردند. بعداً متوجه شدم که بهتر است نام کانال را “دیجیتالینگ” بگذارم و عبارت “دیجیتال مارکتینگ” را در کنار آن قرار دهم تا همچنان محتوای کانال به خوبی نمایان شود. انتخاب یک نام ساده و قابل‌یادگیر بسیار مهم است در مدیریت کانال های تلگرام و اسم‌های طولانی و پیچیده به کانال شما کمک نمی‌کنند. همچنین در مدیریت کانال های تلگرام، در استفاده از ایموجی‌ها هم تعادل را رعایت کنید تا کانال شما مرتب و متناسب با محتوا باقی بماند.

مدیریت کانال های تلگرام

بایدها و نبایدهای آیدی کانال

نکته دیگری که هنگام مدیریت کانال های تلگرام باید به آن توجه کنید، آیدی یا همان شناسه کانال است. کاربران با کمک آیدی کانال شما می‌توانند به‌راحتی در میان انبوه کانال‌های تلگرامی شما را پیدا کنند. در آیدی کانال فقط مجاز به استفاده از حروف انگلیسی هستید و نمی‌توانید از هیچ علامت یا عددی استفاده کنید.

آیدی کانال تلگرامی شما باید مانند نام کانالتان ساده و به یاد ماندنی باشد، به‌طوری که اگر کاربر نام کانال را فراموش کرد، بتواند با وارد کردن آیدی آن را پیدا کند. برخی کاربران برای زیباسازی آیدی کانال تلگرامشان از آندرلاین بین حروف انگلیسی استفاده می‌کنند. این کار در مدیریت کانال های تلگرام تنها باعث ناخوانا و پیچیده شدن آیدی کانال شما می‌شود.

محتوای ناب و جذاب

در مدیریت کانال های تلگرام پس از ورود کاربران به کانال شما، اولین چیزی که آن‌ها را جذب می‌کند و باعث ماندگاری‌شان می‌شود، محتوای کانال است. تقریباً تمام اعضای یک کانال به خاطر محتوای آن عضو می‌شوند و اگر محتوای شما جذاب نباشد، احتمالاً دیر یا زود کانال را ترک خواهند کرد.

تولید محتوا برای کانال، مشابه ارسال پیام در یک چت یا گروه خصوصی است. برای ارسال محتوا، کافی است کانال خود را باز کرده و در کادر پایین صفحه، متن مورد نظر خود را بنویسید یا تصاویر و ویدیوهایتان را آپلود کنید. برای تولید محتوای ناب و جذاب در مدیریت کانال های تلگرام، به نکات زیر توجه کنید:

– محتوای جدید و جالبی که با دسته‌بندی موضوعی کانال‌تان سازگار است، تولید کنید.

– هر چند وقت یک‌بار محتوای اختصاصی خود را بدون تأثیر از رقبا یا منابع دیگر ایجاد کنید در مدیریت کانال های تلگرام.

– از دیگر مطالب ایده بگیرید، اما از آن‌ها کپی نکنید.

– در مدیریت کانال های تلگرام محتوای خود را از دید مخاطب بنویسید و در نظر بگیرید که هرچه محتوای شما جذاب‌تر باشد، مخاطب را بیشتر ترغیب می‌کنید که همیشه پست‌های شما را بررسی کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد.

– با لحنی ساده و روان که به راحتی قابل درک باشد، بنویسید.

راه ارتباطی مدیران کانال با اعضا

یکی از عوامل اساسی برای موفقیت در مدیریت کانال های تلگرام، توجه به ارتباطات و کاربران است. باید حتماً یک راه ارتباطی برای مخاطبین خود ایجاد کنید تا انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند. این ارتباطات در مدیریت کانال های تلگرام به شما کمک می‌کنند تا با نظرات و خواسته‌های مخاطبان آشنا شوید، نقاط ضعف خود را فهمیده و آن‌ها را برطرف کنید.

ارتباط با مخاطبان در هر شبکه اجتماعی یا پیام‌رسانی، وفاداری مخاطبان را افزایش می‌دهد. این کار در مدیریت کانال های تلگرام به ایجاد اعتماد بیشتر و معرفی کانال شما توسط مخاطبان کمک می‌کند. ایجاد حس دوستی بین مدیریت کانال های تلگرام، ادمین‌ها و اعضای کانال می‌تواند به افزایش ممبرهای کانال کمک کند.

فعال کردن بخش کامنت در کانال تلگرام

در گذشته نه چندان دور، تنها راه گذاشتن کامنت در تلگرام در مدیریت کانال های تلگرام، استفاده از ربات‌ها بود. برای این کار، کاربر باید خارج از تلگرام کامنت خود را می‌نوشت و سپس به تلگرام بازمی‌گشت. اما اخیراً، تلگرام امکان کامنت‌گذاری را برای کانال‌هایی که گروه چت یا گفتگوی کانال دارند، اضافه کرده است.

اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهیم.در مدیریت کانال های تلگرام بسیاری از کانال‌ها در کنار خود یک گروه چت دارند که کاربران کانال در آنجا با هم صحبت می‌کنند. این گروه و کانال با هم مرتبط هستند. در این نوع کانال‌ها، هر پستی که منتشر می‌شود، قابلیت کامنت‌گذاری در زیر همان پست فراهم می‌شود. این نظرات علاوه بر اینکه در بخش دیدگاه‌های آن پست نمایش داده می‌شوند، در گروه چت نیز ارسال می‌گردند.

نوشتن یوزرنیم کانال خود در انتهای هر مطلب

در صورتی که در مدیریت کانال های تلگرام محتوای شما کاربران را جذب کننده و مفید باشد، آنها اغلب آن را با دوستان خود یا در گروه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند. اگر لینک کانال شما در انتهای هر مطلب آمده باشد، این امکان وجود دارد که دیگر کاربران هم با کانال شما آشنا شوند و وارد آن شوند. این نکته نیز جزو موارد مهم در مدیریت کانال های تلگرام است و به عنوان نشانی مدیریتی شما عمل می‌کند.

برای آموزش نحوه لینک دار کردن متن تلگرام روی گزینه لينك دار كردن متن در تلگرام کلیک بفرمایید.

recent action

بخش «recent action» تمامی اتفاقاتی که در دو روز گذشته در کانال رخ داده‌اند را به شما نشان می‌دهد در مدیریت کانال های تلگرام. برای مثال، اطلاعاتی درباره افرادی که به کانال پیوسته یا کانال را ترک کرده‌اند، پست‌هایی که ویرایش یا پین شده‌اند و … را فراهم می‌کند. وقتی تعداد اعضای کانال کمتر از ۱۰۰۰ نفر بود، این بخش در مدیریت کانال های تلگرام برای ما بسیار مفید بود، زیرا می‌توانستیم افرادی که به کانالمان می‌پیوندند را ببینم و حتی از طریق بیوی هر فرد با او ارتباط بیشتری برقرار کنم.

اما پس از اینکه تعداد اعضای کانال به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید، به بخش تحلیل دسترسی پیدا کردیم. در این بخش با آمارهای خوبی مواجه شدیم. به عنوان مثال، در مدیریت کانال های تلگرام می‌توانستیم ببینیم کاربران در چه زمانی بیشتر فعال هستند، از طریق چه پست‌هایی به کانال دسترسی پیدا کرده‌اند و از کدام کشورها هستند البته این مورد براساس زبانی که برای اپلیکیشن تلگرام انتخاب کرده‌اند در نظر گرفته می‌شود. در نهایت این مدیریت کانال های تلگرام، این بخش اطلاعاتی درباره تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها و … برای هر پست ارائه می‌دهد.

تعیین زمان برای پست‌گذاری خود

با استفاده از نمودارهای مربوط به کانال خود در مدیریت کانال های تلگرام، ساعاتی که کاربران بیشتری فعال هستند را تشخیص دهید و بر اساس آمار، در ساعات مناسب پست‌گذاری کنید.

انتخاب تعداد محتوا در یک بازه زمانی

تعداد پست‌گذاری شما در بازه‌های زمانی مختلف باید در حد تعادل باشد در مدیریت کانال های تلگرام. به‌طور مثال، اگر روزانه یا هفتگی پست می‌گذارید، باید یک برنامه مرتبی داشته باشید و تعداد مناسبی پست در کانال قرار دهید. به‌عنوان مدیریت کانال های تلگرام، باید به این نکته توجه داشته باشید که مدیر هر کانال در مدیریت کانال های تلگرام با توجه به شناختی که از مخاطبان خود دارد، باید حد تعادل پست‌گذاری را تشخیص دهد؛ زیرا محتواگذاری بیش از حد یا کم ممکن است باعث خروج ممبر از کانال شما شود.

داشتن سایت پشتیبان

در تلگرام و مدیریت کانال های تلگرام، نوشتن متن‌های طولانی معمولاً طرفداران زیادی ندارد. اما گاهی اوقات برخی مطالب نیاز به توضیحات بیشتری دارند؛ به همین دلیل مفید است که یک سایت پشتیبان برای ارائه توضیحات دقیق‌تر و جزئی‌تر در مورد مطالب خود داشته باشید. همچنین در مدیریت کانال های تلگرام داشتن یک سایت پشتیبان می‌تواند به اعتبار شما و تیمتان کمک کند.

هشتگ‌های تلگرام

استفاده از هشتگ‌ها در مدیریت کانال های تلگرام عناصر مفیدی برای دسته‌بندی مطالب شما هستند.

تبلیغات هدفمند

برای افزایش تعداد اعضای کانال در تلگرام در مدیریت کانال های تلگرام، علاوه بر تمامی مواردی که ذکر شدند، مدیران کانال باید با استفاده از تبلیغات هدفمند، به معرفی کانال و جذب اعضای جدید بپردازند. در تبلیغات تلگرام، از دو روش تعرفه‌ای و بازدیدی استفاده می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توان به تبلیغات در سایت‌های پربازدید یا کانال‌های پرمخاطب دست پیدا کرد.

یکی از نکات مهم پس از انجام تبلیغات و سایر اقدامات ذکر شده در مدیریت کانال های تلگرام، این است که باید قادر به حفظ اعضای جدید کانال باشید. به عنوان مدیر کانال، شما مسئول برقراری ارتباط موثر با اعضا و دریافت بازخورد صحیح از عملکرد خود هستید.

خلاصه‌ای از آنچه در مدیریت کانال تلگرام گفتیم

1. نام کانال: نام کانالتان را به هر دو زبان فارسی و انگلیسی بنویسید در مدیریت کانال های تلگرام. این کار باعث می‌شود که کاربران بتوانند با جستجوی انگلیسی نام کانالتان شما را پیدا کنند.

2. انتخاب نام: در مدیریت کانال های تلگرام نامی برای کانال تلگرامتان انتخاب کنید که به راحتی از ذهن مخاطب پاک نشود و به یاد ماندنی باشد.

3. آیدی کانال: در انتخاب آیدی کانال تلگرام خود دقت کنید در مدیریت کانال های تلگرام. وقتی پست‌های زیادی در کانالتان بگذارید، تغییر آیدی کانال دشوار خواهد بود.

4. توضیحات کانال: در نوشتن توضیحات کانال در مدیریت کانال های تلگرام از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید تا مخاطبان به راحتی مفهوم را درک کنند.

5. لوگوی کانال: به جای عکس پروفایل در مدیریت کانال های تلگرام، از یک لوگوی طراحی شده استفاده کنید. این کار کانال شما را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد.

6. بخش کامنت: تنها کانال‌هایی می‌توانند بخش کامنت را فعال کنند که یک گروه چت متصل به کانالشان داشته باشند.

7. بخش «recent action»: از بخش «recent action» برای به دست آوردن اطلاعات دقیق درباره فعالیت‌های اخیر در کانال تلگرام خود استفاده کنید.

با رعایت این نکات در مدیریت کانال های تلگرام، می‌توانید کانال تلگرام خود را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنید و تجربه بهتری برای کاربران خود فراهم کنید.

جمع بندی

ترفندهای مدیریت کانال های تلگرام به شما کمک می‌کند تا کانال خود را به‌راحتی اداره کنید. بهتر است در انتشار پست‌های خود دقت کنید. بسیاری از ادمین‌های تلگرام با مشکل ریزش کاربران مواجه می‌شوند و یا پس از تبلیغات، بازدهی مطلوبی کسب نمی‌کنند. در این مطلب، نحوه مدیریت کانال های تلگرام را توضیح داده‌ایم تا مدیران تلگرام بدون نگرانی پست‌های خود را منتشر کنند و بازدید مورد نظر خود را به دست آورند و با خرید تلگرام پرمیوم از تمام قابلیت های آن ها بهره مند شوید.

یوتیک به عنوان عرضه‌کننده اکانت‌های پریمیوم شناخته شده است و با پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارائه امکانات و تخفیفات ویژه، میان کاربران خود شهرت یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و بهره‌مندی از این مزایا، لطفاً روی لینک با خرید telegram تلگرام پریمیوم کلیک کنید.

آیا می‌دانستید که یوتیک به عنوان بهترین پلتفرم برای خرید و تأیید اکانت‌ها در ایران شناخته می‌شود؟

حال که با قابلیت‌های مدیریت کانال های تلگرام آشنا شده‌اید، باید بدانید که یوتیک به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای خرید اکانت‌ها با کمترین کارمزد و پشتیبانی ۲۴ ساعته شناخته می‌شود. اگر به دنبال خریدی مطمئن و تضمین‌شده هستید، همین حالا برای خرید اشتراک تلگرام پریمیوم کلیک کنید.

مقالات مرتبط با مدیریت کانال های تلگرام

What Are Telegram Channels (Jan 2021)

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *