آموزشی

مقایسه Wistia و Vimeo + کدام برای کسب‌وکار شما مناسب تر است؟

Wistia و Vimeo

Wistia و Vimeo چیست؟ تفاوت بین Wistia و Vimeo چیست؟ با خرید اشتراک Vimeo ویمیو از مزایای پریمیوم آن بهره مند شوید. امروزه تصور یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بدون بازاریابی ویدئویی دشوار است. ویدئوها تعامل بالایی را ارائه می دهند، به عنوان آهنربا عالی عمل می کنند، به ایجاد ارتباطات عاطفی قوی با مخاطبان کمک می کنند، و حتی می توانند ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما افزایش دهند.

با این حال، با تمام این مزایا، بازاریابی ویدئویی نیز بسیار چالش برانگیز است. به غیر از تولید ویدئو، شما همچنین باید KPI را در محل خود داشته باشید که باید به طور مداوم آنها را ردیابی کنید. بنابراین، بدون ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، تقریباً محکوم به فنا هستید.

یوتیک به عنوان یکی از پیشروها در ارائه حساب‌های اشتراکی و پریمیوم شناخته می‌شود و با امکانات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص برای کاربران خود فراهم می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای خرید اشتراک‌های پریمیوم، می‌توانید به صفحه خرید اکانت Vimeo ویمیو مراجعه کرده و جزئیات کامل را مشاهده نمایید.

کدام پلتفرم ها می توانند به شما در اجرای یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موفق کمک کنند؟ تعداد کمی از آنها وجود دارد، اما امروز ما روی Wistia و Vimeo تمرکز خواهیم کرد و خواهیم دید که آنها چه قابلیت هایی می توانند ارائه دهند.

Wistia چیست؟

Wistia و Vimeo

Wistia در مقایسه Wistia و Vimeo یک سرویس میزبانی ویدیویی است که نرم افزار بازاریابی ویدیویی را برای کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایجاد محتوای جذاب و ردیابی نتایج قابل اندازه گیری ارائه می دهد.

به گفته Capterra ، Wistia بهترین راه حل بازاریابی ویدئویی برای شرکت هایی است که در بازاریابی تمایلی برند فعالیت می کنند، که رویکردی برای ایجاد محتوایی است که به تسهیل درک مثبت از یک برند کمک می کند. هدف ضمنی این استراتژی بازاریابی، افزایش تعداد حامیان وفادار برند است.

اخیراً، Wistia نیز به یک پلتفرم میزبانی پادکست تبدیل شده است. کمی بعد در مقایسه Wistia و Vimeo در مورد این ویژگی جدید و همچنین کل جعبه ابزار Wistia با جزئیات صحبت خواهیم کرد. اکنون، اجازه دهید ماوس را به دومین شرکت کننده خود، Vimeo برسانیم.

Vimeo چیست؟

Wistia و Vimeo

Vimeo در بین Wistia و Vimeo یک پلتفرم همه کاره با یک جعبه ابزار برای بازاریابی ویدئویی، ارتباطات کارکنان و کسب درآمد از ویدئو است و خرید اکانت ویمیو توصیه می شود. به عبارت دیگر، همه چیز برای کمک به شما برای کار کردن و توزیع محتوای ویدیویی برای رشد جامعه و افزایش آگاهی از برند دارد.

برجسته ترین ویژگی Vimeo در مقایسه Wistia و Vimeo این است که تمام جنبه های تولید و توزیع ویدیو را می توان در یک داشبورد یکپارچه برای تجربه کاربری بهتر انجام داد.

رابط کاربری آن شامل راه حلی برای همکاری تیمی است، بنابراین می توانید بدون خروج از سیستم و استفاده از هیچ سرویس دیگری وظایفی را به بازاریابان دیگر اختصاص دهید.
همچنین در بین Wistia و Vimeo، اگر قصد دارید از محتوای ویدیویی برای تولید سرنخ استفاده کنید ، Vimeo ابزاری برای جذب سرنخ دارد که می‌تواند به شما در ردیابی و مدیریت مشتریان بالقوه جدید کمک کند.

از نگاه اول به نظر می رسد که هر دو پلتفرم Wistia و Vimeo تقریباً یک چیز هستند. بنابراین، آیا تفاوت قابل توجهی بین Wistia و Vimeo وجود دارد؟
بیایید دریابیم.

تفاوت بین Wistia و Vimeo چیست؟

تفاوت اصلی بین Wistia و Vimeo این است که Wistia در درجه اول مشاغل کوچک و متوسط را هدف قرار می دهد، در حالی که Vimeo خود را به عنوان خدماتی برای انواع سازندگان، از افراد گرفته تا شرکت های بزرگ معرفی می کند. با این حال، این تنها چیزی نیست که این دو پلتفرم Wistia و Vimeo را متفاوت می کند. در اینجا چند نقطه تضاد دیگر وجود دارد:

• تجزیه و تحلیل ویدیویی Wistia در بین Wistia و Vimeo برای بازاریابانی که به گزارش‌های تحلیلی دقیق در مورد عملکرد محتوای ویدیویی نیاز دارند عالی است، در حالی که Vimeo تنها معیارهای استاندارد لازم برای سازندگان و فیلم‌سازان را ردیابی می‌کند.

• بهینه سازی موتور جستجو Wistia شامل ابرداده های درون صفحه به هدر در صفحه وب شما به طور خودکار است که کار SEO شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. Vimeo چنین قابلیتی ندارد.

• پخش زنده. Vimeo شامل یک راه حل پخش زنده است، در حالی که Wistia فاقد این گزینه است.

البته، این تفاوت‌های Wistia و Vimeo به تنهایی برای تصمیم‌گیری اینکه کدام یک از این ابزارها بهتر است کافی نیست، زیرا مخاطبانی با نیازهای متنوع را هدف قرار می‌دهند. بنابراین، بیایید ببینیم مردم در مورد هر دو راه حل چه می گویند تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

مزایا و معایب Wistia

Wistia در بین Wistia و Vimeo شریک افتخاری 375000 کسب و کار در سراسر جهان است (طبق صفحه اصلی این شرکت). جدا از خدمت به عنوان یک پلتفرم میزبانی ویدیو، به مشتریان خود نیز با توصیه های عملی کمک می کند و یک مرکز یادگیری کامل برای همه کسانی که تازه سفر خود را با بازاریابی ویدیویی شروع کرده اند ایجاد کرده است .

با این حال، Wistia هنوز تا کامل فاصله دارد. برخی از کاربران به مسائل خاصی اشاره می کنند که به کل تجربه با این پلتفرم اضافه می کند. بنابراین، بیایید نگاهی به رایج‌ترین مزایا و معایب مشتریان Wistia که به صورت آنلاین برجسته می‌کنند بیاندازیم تا به شما در تصمیم‌گیری خرید آگاهانه کمک کند.

مزیت شماره 1: تنوع ویژگی ها

Wistia در بین Wistia و Vimeo شامل راه حل های اصلی مورد نیاز برای مدیریت یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موفق است. بیایید به سرعت آنها را جمع آوری کنیم (در ادامه هر یک از ویژگی ها را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد):

• میزبانی پخش کننده ویدئو، کانال پروفایل.

• مدیریت: توزیع ویدئو، همکاری، آپلود خصوصی.

• بازاریابی: ابزارهای تعامل

• تجزیه و تحلیل: ردیابی معیارها

مردم در مورد چنین جعبه ابزار جامعی چه می گویند؟

نیازی به گفتن نیست که آنها آن را دوست دارند، مخصوصاً مدیریت تمام ویژگی های Wistia به لطف رابط کاربر پسند آن چقدر ساده است.

مردم همچنین دوست دارند که Wistia راهنماهای بصری جامعی را برای کمک به آنها در جهت یابی هر ویژگی ارائه می دهد.

مزیت شماره 2: انبوهی از ادغام ها

مانند ویمیو، Wistia با بسیاری از خدمات آنلاین که عملکردهای مختلفی را انجام می دهند، ادغام می شود.

برخی دیگر از بررسی‌کنندگان اشاره می‌کنند که ادغام‌ها به آنها کمک می‌کند تا وبینارهای فصلی طولانی ایجاد کنند و حتی گزارش‌هایی را برای اسناد داخلی تولید کنند. در بین Wistia و Vimeo اکثر مشتریان همچنین توانایی Wistia برای ادغام با راه‌حل‌ها و ابزارهای مختلف CRM را که آمار ویدیویی را به صورت خودکار جمع می‌کنند، دوست دارند.

با واضح بودن دو مزیت اصلی، اجازه دهید به معایب Wistia که اکثر کاربران آنلاین آن را برجسته می‌کنند، بپردازیم.

عیب شماره 1: برنامه های قیمت گذاری محدود

از آنجایی که Wistia در بین Wistia و Vimeo ادعا می کند که عمدتاً مشاغل کوچک و سرمایه گذاری های متوسط را هدف قرار می دهد، دیدن این که راه حل آن بسیار گران است می تواند تعجب آور باشد. به عنوان مثال، برای یک استارتاپ مشتاق SaaS که سعی در انجام بازاریابی ویدئویی B2B دارد ، 99 دلار در ماه می تواند فراتر از توان آن باشد.

برخی از کاربران نیز شکایت دارند که برنامه های قیمت گذاری موجود کمی محدود است. به عنوان مثال، بازبینی کننده زیر می گوید که از پشتیبانی محدود مشتری راضی نیست:

در واقع، اگر نگاهی اجمالی به طرح‌های اشتراک بیندازیم، خواهیم دید که طبق طرح Pro، ویستیا فقط اجازه ارسال اعلان‌های ایمیل به ۲۵۰ مشترک کانال را می‌دهد. طرح رایگان نیز کاملاً محدود است و به شما امکان می دهد فقط سه ویدیو یا پادکست را در کانال های دیگر جاسازی کنید.

با این حال، برای کاربرانی که به ویژگی‌های اولیه تصویربرداری از صفحه برای ویدیوهای ساده نیاز دارند، Wista یک افزونه کروم به نام Soapbox دارد که کاملاً رایگان است.

عیب شماره 2: ویدیوهای غیرقابل جستجو

حتی اگر Wistia یک پلت فرم میزبانی ویدیو است، نمی توانید آن را مانند جستجوی ویدیوهای YouTube مرور کنید. همچنین این یک پلتفرم اجتماعی نیست که مردم بتوانند به سادگی با محتوای شما روبرو شوند و آن را بررسی کنند.

برخی از کاربران همچنین شکایت دارند که ساختار پوشه در داشبورد Witia گاهی اوقات مکان یابی فایل های ویدئویی را دشوار می کند:

با این حال در بین Wistia و Vimeo، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Wistia دارای یک ویژگی بهینه سازی SEO است که به رتبه بندی ویدیوهای شما در SERP کمک می کند. بنابراین، اگر هدف شما نمایش بیشتر آن در گوگل باشد، واقعاً مشکلی نیست که یک جستجوگر تصادفی ویدیوی شما را در Wistia پیدا نکند.
اکنون زمان آن رسیده است که مزایا و معایب Vimeo را مطالعه کنیم.

مزایا و معایب Vimeo

Vimeo همچنین در بین Wistia و Vimeo مفتخر است که به بیش از 260 میلیون کاربر (طبق صفحه اصلی خود) کمک می کند تا ویدیوهایی را جذب کنند که مخاطبان خود را مجذوب خود کنند. اکثر مردم به دلیل رابط کاربری آسان آن از آن استفاده می کنند اگر هرگز تجربه ای با یک پلت فرم میزبانی ویدیو نداشته باشید، با آن مشکلی نخواهید داشت.

با این وجود، برخی از مشتریان به اشکالات خاصی اشاره می کنند که می خواهند Vimeo آنها را برطرف کند. بیایید نگاهی به آن‌ها و برجسته‌ترین مزایا بیندازیم تا به شما کمک کنیم به طور کلی نظر مردم در مورد این راه‌حل را درک کنید.

مزیت شماره 1: برنامه های قیمت گذاری انعطاف پذیر

از آنجایی که Vimeo در مقایسه Wistia و Vimeo سازندگان کوچک را نیز هدف قرار می دهد، ضروری است که جعبه ابزار آن برای یک کارآفرین با هر بودجه ای مقرون به صرفه باشد. به همین دلیل است که این شرکت چندین طرح قابل تنظیم ایجاد کرده است که می توانید بسته به نیاز خود از بین آنها انتخاب کنید. کاربر زیر آن را تأیید می کند و می گوید که سطوح مختلف قیمت گذاری را می توان به راحتی با هر نیاز بودجه ای تطبیق داد.

بنابراین در بین Wistia و Vimeo، اگر به عملکرد بالا با پخش جریانی ویدیویی که بینندگان نامحدود را هدف قرار می‌دهد نیاز ندارید، می‌توانید از یکی از ارزان‌ترین طرح‌های اشتراک موجود در Vimeo لذت ببرید و همچنان برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی اساسی کافی است.

مزیت شماره 2: تجزیه و تحلیل عمیق

همانطور که در مقایسه Wistia و Vimeo قبلاً اشاره کردیم، Vimeo به اندازه Wistia معیارهای مرتبط با بازاریابی ویدیویی را ردیابی نمی کند، اما مواردی که شامل می شود بسیار عمیق هستند.
به عنوان مثال، کاربر زیر از این که پلتفرم اطلاعات دقیقی در مورد میزان ترافیک دریافتی هر ویدیو ارائه می دهد، قدردانی می کند:

سایر کاربران بر قابلیت استفاده Vimeo Analytics تأکید می کنند زیرا به آنها کمک می کند تا بفهمند بیننده چگونه با ویدیوهای خود تعامل می کند و محتوای آنها چقدر تعامل دارد.

عیب شماره 1: بدون تبلیغات

Vimeo در بین Wistia و Vimeo تبلیغاتی را روی ویدیوها اجرا نمی کند، که به نظر می رسد بسیاری از کاربران آن را دوست دارند. به عنوان مثال، مشتری زیر بسیار خوب می‌بیند که این پلتفرم تبلیغات زیادی را پخش نمی‌کند که بیننده می‌تواند حواس‌شان را پرت کند:

با این حال، فقدان کامل تبلیغات برای سازندگانی که نمی‌توانند از ویدیوهای خود کسب درآمد کنند، بد است. کسب‌وکارهای کوچک نیز از این ویژگی بهره می‌برند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا مقداری بازده سرمایه‌گذاری کنند.

با این وجود، اگرچه Vimeo در مقایسه Wistia و Vimeo به شما اجازه نمی‌دهد مستقیماً از ویدیوهای خود درآمد کسب کنید، پلتفرمی به نام Vimeo OTT دارد که می‌توانید محتوای خود را بیاورید و آن را برای میلیون‌ها مشترک پخش کنید.

عیب شماره 2: فضای ذخیره سازی محدود ویدیو

در نهایت بین Wistia و Vimeo، برخی از کاربران ادعا می کنند که میزان فضای ذخیره سازی که با برنامه های قیمت گذاری خود دریافت می کنند حداقل است – از 250 گیگابایت در سال شروع می شود. ممکن است بسیار ناخوشایند باشد، به خصوص اگر زمانی که فضای ذخیره‌سازی شما به طور ناگهانی تمام می‌شود و فراموش می‌کنید که اشتراک خود را تمدید کنید، ویدیوهای شما حذف می‌شوند. بازبین زیر نیز این نگرانی را دارد:

بنابراین، قبل از انتخاب بین Wistia و Vimeo، در نظر بگیرید که قصد دارید در یک بازه زمانی مشخص چند ویدیو تولید کنید و چقدر طولانی خواهند بود. شما می توانید در هر یک از این خدمات با خدمات مشتری مشورت کنید آنها به شما کمک می کنند نیازهای خود را بهتر درک کنید.

حال، بیایید به بخش بعدی خود برویم و در مورد مجموعه ویژگی‌های Wistia و Vimeo با جزئیات کامل صحبت کنیم.

نقطه مقایسه شماره 1: ویژگی ها

ذکر این نکته ضروری است که اگرچه Wistia و Vimeo اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند، ابزارهایی که ارائه می‌دهند تا حدودی نیازهای مخاطبان مختلف را برآورده می‌کنند.
بنابراین، اجازه دهید این دو پلتفرم Wistia و Vimeo را به طور جداگانه بررسی کنیم تا به شما در درک بهتر ویژگی ها و قابلیت های آنها کمک کند.

ویستیا

محصول Wistia در بین Wistia و Vimeo، البته، شامل یک راه حل ویرایش ویدیو است، اما، همانطور که قبلاً در طول مقاله ذکر کردیم، مزایای بسیار دیگری نیز در آستین خود دارد.
جعبه ابزار این پلتفرم دارای یک پخش کننده قابل تنظیم، ابزارهای تولید سرنخ و کانال های قابل جاسازی به عنوان اجزای اصلی سرویس آن است.

بیایید هر یک از این ویژگی ها را مرور کنیم تا بفهمیم چه هدفی را دنبال می کنند.

ویژگی شماره 1: کانال های قابل جاسازی

اگر قبلاً محتوای کافی ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید آن را برای مخاطبان خود بیشتر نمایان کنید، Wistia در مقایسه Wistia و Vimeo پیشنهاد می‌کند یک کانال کامل راه‌اندازی کند که هر کسی بتواند ویدیوهای شما را ببیند. علاوه بر این، این کانال ها قابل جاسازی هستند، به این معنی که می توانید آنها را به وب سایت یا صفحه وب خود اضافه کنید.

بهترین بخش این است که این کانال‌ها کاملاً قابل تنظیم هستند – می‌توانید سبک کانال را انتخاب کنید، طرح‌بندی خود را انتخاب کنید، و ویدیوهایی را که فکر می‌کنید برای مخاطبان شما جذاب‌ترین آنهاست را برجسته کنید. علاوه بر این، وقتی کانال خود را در وب سایت خود جاسازی می کنید، کنترل نحوه نمایش کانال خود را در دست دارید.

در اینجا یک مثال عالی از نحوه استفاده Buffer از Wistia برای ایجاد یک کانال قابل جاسازی با لیست پخش برای کنفرانس صوتی خود آورده شده است:

همچنین در بین Wistia و Vimeo می‌توانید از این ویژگی برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید قبل از دسترسی به محتوای ویدیوی خود ایمیلی ارائه دهند. در بخش بعدی در مورد این گزینه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویژگی شماره 2: تولید سرنخ

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Wistia در بین Wistia و Vimeo یک جعبه ابزار قدرتمند برای کمک به برندها ارائه می دهد تا با استفاده از ویدیوهای خود، مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند.

اول از همه، می توانید ابزار جمع آوری آدرس های ایمیل از بینندگان را فعال کنید. می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از ویدیوتان تنظیم کنید، بنابراین می‌توانید به بیننده نگاهی اجمالی به آنچه در فروشگاه دارد بپردازید، علاقه او را تقویت کنید و سپس در ازای دریافت ایمیل، پیشنهاد تماشای کامل محتوای شما را بدهید:

به این ترتیب، می توانید تعداد زیادی سرنخ واجد شرایط بازاریابی را به دست آورید که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما هستند.

جعبه ابزار تولید سرنخ همچنین اجازه می دهد تا CTA را به ویدیوهای خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید در انتهای ویدیو خود یک فراخوان برای اقدام قرار دهید تا بیننده را دعوت کنید تا از وبلاگ شما بازدید کند. CTA ها می توانند در اشکال مختلفی وجود داشته باشند HTML سفارشی، تصاویر، متن، و غیره. همچنین می توان هنگامی که CTA نمایش داده شد، ویدیو را متوقف کرد تا به بیننده فرصتی برای بررسی آن داده شود.

به همین ترتیب، می توانید پیوندهای حاشیه نویسی را اضافه کنید که اطلاعات بیشتری در مورد موضوع ویدیو ارائه می دهد. این پیوندها بدون وقفه در ویدیو برای یک تجربه مثبت بیننده ظاهر می شوند.

ویژگی شماره 3: سفارشی سازی پخش کننده ویدیو

پخش کننده ویدیوی HTML5 ویسیتا در بین Wistia و Vimeo با طیف کاملی از ابزارها برای سفارشی کردن محتوای شما برای تعامل بهتر بیننده ارائه می شود.
برای شروع، می توانید کد را در ویدیوی خود در هر پلتفرمی جاسازی کنید. Wistia این قطعه کد را کوچک نگه می دارد تا زمان بارگذاری را سرعت بخشد. همچنین، هرچه قطعه کوتاه‌تر باشد، سریع‌تر می‌توانید ویدیو را جاسازی کنید.

جدای از آن، مشکلی در بهینه سازی ویدیوی خود برای بینندگان تلفن همراه نخواهید داشت، که با توجه به اینکه 1.67 میلیارد نفر ویدیوهای آنلاین را با تلفن خود تماشا می کنند بسیار مهم است. پخش کننده Wistia با هر اندازه صفحه سازگار می شود و سرعت بارگذاری ویدیوی شما را مطابق با نیازهای یک دستگاه خاص بهینه می کند.

با این حال، مهمترین بخش این است که می توانید پخش کننده را به هر شکلی که می خواهید سفارشی کنید، از طرح رنگ گرفته تا ظاهر کلی:

در اینجا از مقایسه Wistia و Vimeo، می‌توانید CTA، تصاویر کوچک و فصل‌ها را نیز به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین امکان تنظیم رمز عبور برای کنترل میزان مجاز طول ویدیو برای بینندگان وجود دارد.

با مشخص بودن ویژگی های اصلی Wistia، اجازه دهید به Vimeo و جعبه ابزار آن برویم.

Vimeo

از آنجایی که Vimeo در بین Wistia و Vimeo مخاطبان گسترده تری را هدف قرار می دهد، از سازندگان کوچک گرفته تا مشاغل بزرگ، بسته ابزار آن نیز گسترده تر است.

با Vimeo می‌توانید با استفاده از قالب‌ها ویدیو ایجاد کنید، رویدادهای مجازی را میزبانی کنید، عملکرد محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و حتی از آن کسب درآمد کنید. با این حال، بیایید نگاهی به سه ویژگی برجسته‌ای بیندازیم که کسب‌وکار شما احتمالاً از آنها بیشترین بهره را خواهد برد.

ویژگی شماره 1: پخش زنده

محبوبیت فرمت زنده از سال 2020، زمانی که همه‌گیری شیوع پیدا کرد، به طور تصاعدی افزایش یافته است. برای مقایسه، طبق آمار Statista ، تعداد بینندگان پخش زنده در سال 2019، 126.7 میلیون نفر بود. با شیوع همه‌گیری کووید-19، تعداد آن به 150 میلیون رسید و انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 به 164 میلیون افزایش یابد.

بنابراین، اگر می‌خواهید استریم‌های زنده را در استراتژی بازاریابی ویدیویی خود بگنجانید، اکنون زمان مناسبی است و Vimeo در بین Wistia و Vimeo ابزارهای مورد نیاز برای آن را دارد.

با راه حل پخش زنده Vimeo، می توانید ویدیوی خود را بدون آگهی از هر دستگاهی پخش کنید. پخش‌های زنده شما نیز قابل تنظیم خواهند بود.

همچنین در مقایسه Wistia و Vimeo، می‌توانید پخش زنده خود را پیش‌نمایش کنید تا مطمئن شوید که بدون وقفه اجرا می‌شود. Vimeo دارای یک ویژگی نظارت بر سلامت جریان در زمان واقعی است که به شما امکان می دهد بازخورد بینندگان خود را پیگیری کنید. و اگر می‌خواهید به گروهی از بینندگان منتخب دسترسی به جریان خود بدهید، می‌توانید با یک رمز عبور از آن محافظت کنید.

ویژگی شماره 2: ضبط صفحه

اگر در حال آماده شدن برای یک وبینار هستید یا به سادگی می خواهید دستورالعمل هایی را برای تیم خود ضبط کنید، جعبه ابزار Vimeo در مقایسه Wistia و Vimeo دارای ویژگی ضبط صفحه است که می تواند به شما در انجام این کارها کمک کند.

بهترین بخش این است که این ویژگی رایگان است و به عنوان یک افزونه کروم کار می کند. همچنین بر روی یک برنامه Vimeo برای iOS کار می کند و به شما امکان می دهد با استفاده از هر دستگاه اپل خودتان ضبط کنید.

هنگامی که ویدیوی خود را ضبط کردید، می توانید آن را ویرایش، برش دهید و در یک کانال خاص به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، تمام ضبط‌های صفحه در حساب Vimeo شما می‌توانند با مجوزهای از پیش تنظیم شده ایمن شوند.

Wistia و Vimeo

ویژگی شماره 3: سفارشی سازی ویدیو

در نهایت بین Wistia و Vimeo، مانند Wistia، ویمئو یک راه حل سفارشی سازی ویدیو با ابزارهای مختلف دارد. به عنوان مثال، می توانید از قالب های از پیش ساخته شده در داشبورد Vimeo استفاده کنید. الگوهایی برای هر هدفی وجود دارد – توضیح دهنده محصول، معرفی برند، اعلامیه محصول، ویدئوهای بازاریابی، آموزش، ویدئوهای خوش آمدگویی و غیره

تمام قالب ها نیز به چند دسته تقسیم می شوند:

• فرمت های رسانه های اجتماعی
• بازاریابی
• صنعت
• تجارت
• فصلی

Vimeo همچنین در بین Wistia و Vimeo دارای یک کتابخانه از فیلم های سهام مجوز است که می توانید آن را به ویدیوی خود اضافه کنید.

البته یک ویرایشگر ویدیو نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد عناصر مختلفی از جمله CTA، لوگو، زیرنویس، تغییر کیفیت ویدیو و غیره را اضافه کنید. پخش کننده ویدیو با گزینه های سفارشی سازی بسیاری نیز همراه است.

حال، ویژگی تجزیه و تحلیل برای هر دو پلتفرم Wistia و Vimeo چطور؟ قابلیت های آنها در مورد ردیابی معیارهای بازاریابی ویدیویی چیست؟

نقطه مقایسه شماره 2: تجزیه و تحلیل

داشتن یک استراتژی بازاریابی ویدیویی قطعا یک مزیت است، به خصوص اگر می خواهید سرنخ های بیشتری به دست آورید و حضور آنلاین خود را افزایش دهید. با این حال، بدون KPI های مناسب، بازاریابی ویدئویی به اتلاف وقت و پول تبدیل می شود.

از سوی دیگر در بین Wistia و Vimeo، ردیابی تمام معیارهای ویدئویی به صورت دستی می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد. به همین دلیل است که برای همه کاربرانی که به عملکرد محتوای خود علاقه مند هستند، Wistia و Vimeo مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی را ایجاد کرده اند که به ردیابی تجزیه و تحلیل ویدیو کمک می کند.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این دو پلتفرم Wistia و Vimeo این وظیفه را انجام می دهند.

ویستیا

Wistia در بین Wistia و Vimeo یک جعبه ابزار جامع ارائه می دهد که به شما کمک می کند تمام معیارهای ویدیو را با جزئیات دنبال کنید. توجه زیادی به تجزیه و تحلیل نامزدی می شود. برای مثال، می‌توانید ببینید که بینندگان از کدام قسمت‌های ویدیوی شما رد می‌شوند و کدام قسمت‌ها را دوباره تماشا می‌کنند:

می‌توانید نمودارهای تعامل را از طریق گزارش‌های تولید شده به‌طور خودکار و نقشه‌های حرارتی، که برای پادکست‌های میزبانی شده در Wistia نیز در دسترس هستند، مرور کنید.

جدای از آن، اگر از محتوای ویدیویی برای تولید مشتریان بالقوه جدید استفاده می‌کنید، راه‌حل تحلیلی Wista در بین Wistia و Vimeo گزارشی از بازگشت سرمایه شما به شما ارائه می‌دهد که با جزئیات نشان می‌دهد چند نفر پس از تماشای ویدیوی شما در لیست ایمیل شما مشترک شده‌اند و چه تعداد بازدیدکننده جدید آورده است به وب سایت شما

در اینجا چند نمونه دیگر از معیارهایی وجود دارد که Wistia به شما امکان تجزیه و تحلیل می دهد:

• معیارهای مبتنی بر بیننده – اطلاعاتی را در مورد اینکه بازدیدهای ویدیو از کجا می‌آیند در اختیار شما قرار می‌دهد. در مرحله بعد، این داده ها به CRM شما ارسال می شود تا به شما در پرورش سرب کمک کند.

• داده های ویدیویی – درصد بازدیدها، کل زمان تماشا، تعداد کلیک های CTA و غیره را نشان می دهد.

• آمار اجتماعی – چند نفر ویدیوی شما را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته اند.

همچنین لازم به ذکر است که جعبه ابزار تجزیه و تحلیل Wistia شامل تست A/B است که به شما کمک می کند دو ویدیو را مقایسه کنید و ببینید کدام یک تعامل بهتری را ارائه می دهد.

Vimeo

Vimeo در بین Wistia و Vimeo مجموعه ای جامع از ابزارهای تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تجزیه و تحلیل معیارها از لحظه ای که ویدیوی خود را در وب سایت یا حساب رسانه اجتماعی خود جاسازی می کنید شروع می شود و همه گزارش ها به صورت خودکار در زمان واقعی تولید می شوند.

در اینجا معیارهایی وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید:

• عملکرد ویدیو – شامل بازدیدها، گزارش‌های دستگاه، کلیک‌های CTA، تعامل، دسترسی و غیره است.

• گزارش بازدید – توضیح می‌دهد که مردم چگونه ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند، مکانی را که از آن تماشا می‌کنند و دستگاه‌هایی که بیشتر برای این منظور استفاده می‌کنند.

• آمار اجتماعی – تعداد لایک‌ها، کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌هایی که ویدیوهای شما در رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند را نشان می‌دهد.

علاوه بر این در مقایسه Wistia و Vimeo، اگر نیاز به ایجاد گزارشی برای به اشتراک گذاشتن با سهامداران و اعضای تیم دارید، می توانید آن را با یک کلیک ایجاد کنید و تمام نمودارهای لازم با داده های تعامل را شامل می شود.

به هر حال، Wistia و Vimeo هر دو با Google Analytics ادغام می شوند تا به شما کمک کنند حتی به معیارهای بیشتری دسترسی پیدا کنید، اما این تنها ادغام موجود نیست.

چگونه می توان انتخاب نهایی را بین Wistia و Vimeo انجام داد؟

به نیازهای خود فکر کنید. طبق بررسی ها در مقایسه Wistia و Vimeo، ویسیتا برای مشاغل کوچک و متوسط بهترین کار را دارد، در حالی که Vimeo بیشتر یک پلتفرم برای همه است. همچنین، قیمت‌گذاری یک جنبه مهم است، بنابراین اگر بودجه دارید، باید آن را در نظر بگیرید.

به راهنمای مقایسه بیشتر مانند این علاقه دارید؟ ما تعداد زیادی از آنها را در وبلاگ خود داریم ، حتما آن را بررسی کنید!

جمع بندی

Wistia و Vimeo هر دو پلتفرم‌های محبوب برای به اشتراک‌گذاری ویدیوها هستند، اما ویژگی‌های خاص خود را دارند که آن‌ها را برای نیازهای متفاوتی مناسب می‌کند. Wistia بیشتر به کسب‌وکارها و تیم‌های بازاریابی هدف‌گذاری شده است و بر ویژگی‌های حرفه‌ای مانند تجزیه و تحلیل دقیق و ابزارهای ویرایش ویدیو تمرکز دارد. این پلتفرم امکاناتی نظیر سفارشی‌سازی تجربه تماشا، قابلیت اضافه کردن فرم‌های تماس و جزئیات دقیق از رفتار تماشاگران را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، Vimeo بیشتر بر جنبه‌های هنری و اجتماعی تمرکز دارد و امکان اشتراک‌گذاری ویدیوهای با کیفیت بالا را در یک محیط حرفه‌ای فراهم می‌کند. این پلتفرم برای ویدیوهای خلاقانه، هنری و مستند ایده‌آل است و از ویژگی‌هایی مانند کیفیت بالای پخش ویدیو، طراحی ساده و امکان فروش ویدیو پشتیبانی می‌کند.

در نتیجه، انتخاب بین Wistia و Vimeo بستگی به نیازهای خاص کاربران دارد: Wistia برای کسب‌وکارها و بازاریابان و خرید اشتراک Vimeo برای هنرمندان و تولیدکنندگان محتوای خلاق.

یوتیک به‌عنوان یک منبع معتبر برای خرید حساب‌های پریمیوم و اشتراکی با کارمزد کم شناخته می‌شود و تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای را برای کاربران خود فراهم می‌آورد. برای بهره‌مندی از این خدمات و مزایا، پیشنهاد می‌کنیم روی گزینه خرید اشتراک پریمیوم Vimeo ویمیو کلیک کنید.

آیا می‌دانستید که یوتیک به‌عنوان بهترین پلتفرم برای خرید حساب‌های پریمیوم با پشتیبانی ۲۴ ساعته و کمترین کارمزد در ایران شناخته می‌شود؟

اکنون که تفاوت‌های Wistia و Vimeo را متوجه شده‌اید، باید بدانید که یوتیک به‌عنوان معتبرترین منبع برای تهیه حساب‌های پریمیوم با قیمت مناسب در ایران شناخته می‌شود. اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد در خرید حساب‌های باکیفیت و پشتیبانی همیشگی هستید، خرید اکانت پریمیوم Vimeo ویمیو از یوتیک انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

مقالات مرتبط با مقایسه Wistia و Vimeo

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *