بهینه سازی کانال یوتیوب چگونه است ؟ با خرید اکانت یوتیوب پریمیوم از تمام امکانات آن در بهینه سازی کانال یوتیوب بهره مند شوید. برای سئوی یوتیوب، به کمی جستجو و کمی اجتماعی و کلی ویدیو نیاز دارید. بیایید شما را از طریق فرآیند کامل بهینه سازی کانال یوتیوب برای ترافیک آشنا کنیم.
یوتیک بهعنوان یکی از پیشروترین ارائهدهندگان حسابهای اشتراکی و پریمیوم شناخته میشود و امکانات و مزایای گستردهای را به کاربران خود ارائه میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای خرید اشتراکهای پریمیوم، میتوانید به صفحه خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم مراجعه کنید و اطلاعات کاملتری را دریافت کنید.
یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان شناخته می شود. البته بعد از مادر شدن گوگل. اما همچنین به عنوان دومین پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی پس از فیس بوک به حساب می آید. آیا این یک موتور جستجو است یا یک پلتفرم اجتماعی؟
موتورهای جستجو محتوا را بر اساس ارتباط و محبوبیت کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند. رسانه های اجتماعی محتوا را بر اساس کیفیت، مجاورت و زوال زمانی نشان می دهند. در یوتیوب، عناصر هر دو وجود دارد.
سئو برای YouTube و بهینه سازی کانال یوتیوب در مورد ایجاد بازدید از طریق موتور جستجوی YouTube و همچنین از طریق جستجوی Google است. به دلیل ویژگی های رسانه اجتماعی یوتیوب با سئو سنتی متفاوت است. معیارهای رسانه های اجتماعی مانند ارتباطات و تعامل می توانند بر رتبه بندی تأثیر بگذارند.
سئو برای یوتیوب به تعداد زیادی از اقدامات شامل تحقیق، تولید، بهینه سازی کانال یوتیوب و توزیع برای ایجاد نتایج نیاز دارد.
برای انجام یک فرآیند کامل بهینه سازی کانال یوتیوب، ما مراحل زیر را پیشنهاد می کنیم. در برخی موارد، مراحل را میتوان جابهجا کرد، بنابراین نیازی به رعایت نظم دقیق ندارید.
لیست عناوین مقاله
15 روش بهینه سازی کانال یوتیوب
بهینه سازی کانال یوتیوب به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیهایی گفته میشود که با هدف افزایش دیدهشدن و جذب مخاطب بیشتر به کانال انجام میشود که خرید اکانت یوتیوب پرمیوم به این بهینه سازی کمک می کند. این فرآیند شامل انتخاب نام مناسب، بهینهسازی توضیحات کانال، طراحی جذاب کاور و تصویر پروفایل، ساخت و دستهبندی ویدیوها در پلیلیستها، بهینهسازی عنوان، توضیحات، تگها و تصاویر بندانگشتی ویدیوها، و همچنین ترغیب کاربران به تعامل بیشتر از طریق لایک، کامنت و اشتراکگذاری است.
بهینه سازی کانال یوتیوب به صورت مداوم با استفاده از تحلیلهای یوتیوب میتواند به بهبود عملکرد کانال و افزایش تعداد مشترکین منجر شود در ادامه به بررسی 15 روش بهینه سازی کانال یوتیوب پرداختیم.
1. کانال خود را بهینه کنید
قبل از شروع پروژه ویدیویی خود، بهینه سازی کانال یوتیوب ایده خوبی است که تا مطمئن شوید که برای موضوع جدید شما موقعیت مناسبی دارد و به خودی خود برای SEO آماده است.
یکی از مهمترین چیزهایی که در هنگام کار بر روی سئو کانال یوتیوب و بهینه سازی کانال یوتیوب انجام می دهید این است که نام و URL را به درستی انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که نام برای برند شما، فعالیت شما یا حتی موضوعی که روی آن کار می کنید معنی دار باشد.
هنگامی که در مورد نام آن مطمئن شدید، می توانید یک URL سفارشی دریافت کنید که یک ابزار مارک تجاری عالی برای محتوای شما است. نکته مهم این است در این بهینه سازی کانال یوتیوب که شما به 100 مشترک برای کانال خود نیاز دارید تا بتوانید یک URL سفارشی ایجاد کنید، بنابراین ممکن است از همان ابتدا نتوانید این کار را انجام دهید.
2. موضوع خود را پیدا کنید
در بهینه سازی کانال یوتیوب شما نباید اهمیت مرحله تحقیق برای سئوی ویدیوی خود را دست کم بگیرید. از آنجایی که معیارهای تعامل و میزان بازدید از طریق بازدید بر روی دید تأثیر میگذارند، موضوع شما باید در مورد علاقه کاربر باشد.
در بهینه سازی کانال یوتیوب شما می توانید از ابزاری مانند BuzzSumo برای شناسایی موضوعاتی که کاربران با آن درگیر هستند استفاده کنید. با در نظر گرفتن موضوع خود، تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند ایده را اصلاح کنید و حجم جستجوی مرتبط با موضوع را اندازه گیری کنید.
برخی از ابزارهای سئو را می توان هم برای یافتن موضوعات و هم برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کرد. ابزاری مانند Ahrefs موتور جستجوی YouTube را در منابع داده خود گنجانده است.
3. استوری بورد خود را بنویسید
در بهینه سازی کانال یوتیوب شما موضوع خود را پیدا کرده اید و کلمات کلیدی پیرامون آن موضوع را بررسی کرده اید. حالا وقت آن است که استوری بورد خود را بنویسید. ویدیوهای 15 دقیقه ای در یوتیوب عملکرد خوبی دارند. شما نمی توانید آن را بداهه بسازید.
در استوریبورد خود، میتوانید از ویدیوهای دیگر در مورد موضوع الهام بگیرید یا ساختار ویدیوهایی را که دوست دارید تماشا کنید، تجزیه و تحلیل کنید.در بهینه سازی کانال یوتیوب شانس خوبی وجود دارد که ویدیوهای دارای رتبه برتر در مورد هر موضوعی می توانند شما را برای ایجاد یک استوری بورد عالی ترغیب کنند.
مردم به یک طرح داستان سرایی کلاسیک که در آن شما یک مشکل کلیدی را تعریف میکنید، به خوبی پاسخ میدهند، در اطراف آن شتاب ایجاد میکنید تا در حدود دو سوم جدول زمانی به اوج برسید.برای بهینه سازی کانال یوتیوب یک سوم آخر ویدیو راه حل ها را تعریف می کند و یک برنامه عملیاتی را به تفصیل بیان می کند.
4. برچسب های زمانی و برچسب ها را تعریف کنید
شما می توانید فصل هایی را در ویدیوی خود تعریف کنید که مربوط به موضوعات خاصی است که در مورد آنها صحبت می کنید.برای بهینه سازی کانال یوتیوب اینها می توانند با برخی از کلیدواژه های اصلی که در تحقیق خود شناسایی کرده اید مطابقت داشته باشند. می توانید در هر مهر زمانی یک برچسب درج کنید.
از نقطه نظر فنی، فصلهای ویدیو پس از انتشار ویدیو تعریف میشوند ، اما از منظر برنامهریزی و بهینه سازی کانال یوتیوب، اگر آنها را در استوریبرد خود برنامهریزی کنید، نتایج بهتر خواهد بود.
5. فیلم خود را بگیرید
لحظه کلیدی فیلمبرداری شما فرا رسیده است. ایجاد ویدیوهای عالی نیاز به برنامه ریزی دقیق، ضبط ویدیو و صدا عالی، و همچنین برخی اقدامات پس از تولید و بهینه سازی کانال یوتیوب دارد.
تنظیمات شخصی من برای ثبت گزارش های ویدئویی کوتاه به شرح زیر است:
• گوشی هوشمند اخیر برای ثبت ویدیو با کیفیت بالا (HD)
• یک حلقه نور که نور بهینه را در جایی که گوشی هوشمند در مرکز ثابت می شود، تضمین می کند
• میکروفون گیره کراوات برای ثبت صدای با کیفیت بالا
• اپلیکیشنی به نام BigVu که به عنوان پیش نویس متن، ویرایشگر ویدیوی ساده و تولید کننده عنوان کار می کند.
بدون احتساب گوشی هوشمند، سرمایه گذاری کمتر از 200 دلار است و برای فیلم برداری سطح ابتدایی ارزش آن را دارد.
بهینه سازی ویدیو و بهینه سازی کانال یوتیوب برای سئو مهم است، اما ویدیوی HD بهتر عمل می کند. از فراخوان ها برای تشویق به لایک کردن، اشتراک گذاری، نظر دادن استفاده کنید.
اینجاست که یوتیوب مانند یک شبکه اجتماعی واکنش نشان می دهد و از سیگنال های تعامل از سوی کاربران خود حمایت می کند.
6. در یوتیوب منتشر کنید
در بررسی بهینه سازی کانال یوتیوب انتشار ویدیوی خود در یوتیوب تا زمانی که اتصال اینترنتی مناسبی داشته باشید و عجله نداشته باشید ساده است. از کابوس آپلود ویدیو از تلفن همراه در حین حمل و نقل عمومی اجتناب کنید.
آپلود ویدیو ساده ترین مرحله در فرآیند بهینه سازی کانال یوتیوب است تا زمانی که اتصال اینترنتی مناسبی داشته باشید.
بیشتر بهینه سازی کانال یوتیوب پس از آپلود کامل ویدیو انجام می شود و شامل تعدادی از مراحل بهینه سازی کانال یوتیوب است.
7. عناوین، توضیحات، برچسب ها و هشتگ های خود را ایجاد کنید
اولین سطح بهینه سازی کانال یوتیوب زمانی است که عنوان و توضیحات ویدیوی خود را وارد می کنید. در بهینه سازی کانال یوتیوب عنوان مهمتر از چگالی کلمات کلیدی است، بنابراین در اینجا بیش از حد روی کلمات کلیدی تمرکز نکنید.
برای بهینه سازی کانال یوتیوب اطمینان حاصل کنید که توضیحات به وضوح و قانع کننده ویدیو شما را توصیف می کند و مهمترین کلمات کلیدی را به شیوه ای طبیعی شامل می شود. برای کمک به کاربران در یافتن بخشهای کلیدی ویدیو، میتوانید مهر زمانی را در اینجا درج کنید. و پیوندهای غنی از کلمات کلیدی قابل کلیک را در توضیحات اضافه کنید.
یوتیوب به شما اجازه می دهد تا برچسب ها را وارد کنید. اینها واقعاً کلمات کلیدی هستند که می توانند به کاربران کمک کنند ویدیوی شما را پیدا کنند. آنها عمدتاً برای غلط املایی رایج استفاده می شوند و تأثیر کمی بر رتبه بندی طبق YouTube دارند.
همچنین می توانید هشتگ برای ویدیوی خود وارد کنید. این تگ های قابل کلیک در بالای عنوان یک ویدیو ظاهر می شوند. با کلیک بر روی یک هشتگ یک صفحه نتایج جستجو برای کلمه ایجاد می شود.طبق بهینه سازی کانال یوتیوب انتخاب چند هشتگ مرتبط می تواند راهنمایی خوبی برای کاربران باشد.
برای آشنایی با امکانات یوتیوب موزیک کلیک کنید.
8. یک تصویر کوچک سفارشی ایجاد کنید
YouTube به طور خودکار یک تصویر کوچک برای ویدیوی شما ایجاد می کند. اما ایجاد خود نتایج بهتری دارد.در بهینه سازی کانال یوتیوب کنترل تصویر کوچک به شما این امکان را می دهد که تصویری ایده آل را انتخاب کنید و یک متن توصیفی کوتاه یا فراخوانی برای اقدام وارد کنید.
طبق بهینه سازی کانال یوتیوب بهبود یک تصویر کوچک، نرخ کلیک (CTR) در نتیجه جستجوی ویدیوی شما را افزایش میدهد و به رتبه بهتر آن کمک میکند.
9. زیرنویس و رونوشت ایجاد کنید
در بهینه سازی کانال یوتیوب زیرنویس برای ویدیوها ضروری است، زیرا بخشی از کاربران به ویدیوهایی با صدای خاموش نگاه می کنند. بسیاری از برنامههای ویدیویی میتوانند زیرنویسها را برای شما ایجاد کنند، و همینطور YouTube.
میتوانید زیرنویسها را برای استفاده در یک پست وبلاگ بعداً در فرآیند SEO بارگیری کنید. همچنین می توانید آنها را تغییر دهید و دوباره در YouTube از آنها استفاده کنید.
10. ساخت صفحه پایانی و کارت اطلاعات
در بهینه سازی کانال یوتیوب صفحه پایانی یک راه عالی برای تکمیل یک ویدیو در YouTube است. هنگام ویرایش یک ویدیو می توان آن را جداگانه درج کرد. همچنین میتوانید کارتهای اطلاعاتی را در طول ویدیو وارد کنید تا به ویدیوهای دیگر پیوند دهید.
طبق بهینه سازی کانال یوتیوب صفحههای پایانی و کارتها تجربه کاربر را بهبود میبخشند. این می تواند زمان تماشا را افزایش دهد و نشانگر کیفیت باشد و از این طریق به رتبه بهتر ویدیوی شما کمک کند.
پس از آپلود ویدیو، میتوان صفحههای پایانی و کارتها را در استودیوی YouTube درج کرد. حتی می توانید بعداً برای ویرایش این عناصر بازگردید.
11. از طریق رسانه های اجتماعی و موارد دیگر توزیع کنید
ویدیوی شما اکنون در YouTube زنده و بهینه شده است. شاید بدانید که موتورهای جستجو فقط به محتوای یک صفحه نگاه نمی کنند و سئوی خارج از صفحه برای رتبه بندی مهم است.
در بهینه سازی کانال یوتیوب تعداد بازدیدها، لایکها، نظرات و اشتراکگذاریهایی که ویدیوی شما دریافت میکند برای رتبهبندی نیز مهم است.
به همین دلیل است که باید به طور سیستماتیک ویدیوهای خود را در سایر سیستم عامل ها توزیع و تبلیغ کنید تا شتاب بیشتری کسب کنید. ابتدا ویدیو را در دارایی های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. زمانهایی را که مخاطبان شما فعال هستند انتخاب کنید و افراد مرتبط را برچسب گذاری کنید.
اگر خبرنامه دارید، حتماً در ایمیل بعدی به ویدیوی خود پیوند دهید. همچنین به URL ویدیو در امضای ایمیل خود پیوند دهید. شاید شما عضو گروههای رسانههای اجتماعی مرتبط باشید که میتوانید لینک ویدیو را نیز به اشتراک بگذارید.
طبق بهینه سازی کانال یوتیوب هرچه توزیع گسترده تر باشد بهتر است. به شرطی که مطمئن شوید که به مخاطبانی که برایشان توزیع می کنید مرتبط است و زیاده روی نکنید.
12. از طریق کانال های شریک توزیع کنید
در بهینه سازی کانال یوتیوب فرصتی که اغلب نادیده گرفته می شود برای ایجاد جذابیت برای یک ویدیوی YouTube با شرکا است. البته چالش این است که آنها را پیدا کنید. یکی از راه های انجام این کار و بهینه سازی کانال یوتیوب، کار با اینفلوئنسرها است. این معمولاً هزینه دارد، اما می تواند راهی عالی برای راه اندازی یک کانال یا تقویت یک ویدیوی تازه منتشر شده باشد.
13. پاسخ دهید و درگیر شوید
به یاد داشته باشید که یوتیوب بخشی از شبکه اجتماعی است. کاربران محتوا را در YouTube لایک می کنند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند. به همه نظرات پاسخ دهید و در بحث های زیر ویدیوی خود شرکت کنید.
کمی رفتار متقارن نیز وجود دارد. “من پست شما را دوست دارم، شما پست من را دوست دارید” و “اگر من در مورد ویدیوی شما نظر دهم، آیا در مورد من نظر می دهید؟”
اگر متوجه شدید که مردم زیاد با محتوای شما درگیر نمی شوند، یک راه خوب برای شروع و بهینه سازی کانال یوتیوب این است که با محتوای دیگران درگیر شوید تا مکانیزم ها را به طور کامل درک کنید.
14. یک پست وبلاگ ایجاد کنید
در حال حاضر، امیدواریم برای ویدیوی خود جذابیت خاصی کسب کرده باشید. برای پیشبرد بیشتر و بهینه سازی کانال یوتیوب، اکنون می توانید یک پست وبلاگ اختصاصی با ویدیوی تعبیه شده در سایت خود ایجاد کنید. می توانید از متنی که استخراج کرده اید برای محتوا استفاده کنید و ویدیو را جاسازی کنید.
پست وبلاگ فرصت دومی برای تبلیغ ویدیو از طریق کانال های ارتباطی شما و بهینه سازی کانال یوتیوب خواهد بود. شاید برخی از کاربران برای دریافت اعلانهای فشار در سایت شما مشترک شده باشند یا به سادگی پیوند ویدیوی اصلی را ندیدهاند.
15. نتایج را پایش کنید
اولین نشانه های موفقیت که خواهید دید در بهینه سازی کانال یوتیوب، آمار YouTube شما است. اگر ویدیو به خوبی کار کند، شانس بیشتری برای رتبه بندی خوب وجود دارد.
اما نظارت بر رتبه در جستجوی YouTube با ابزارهایی مانند AccuRanker و Rank Ranger نیز امکان پذیر است.و در نهایت بهینه سازی کانال یوتیوب، ممکن است شروع به مشاهده ویدیوی خود در چرخ فلک های ویدیویی برای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل کنید. همچنین می توانید مشاهده کنید که پست وبلاگ شما در نتایج جستجوی سنتی ظاهر می شود.
حدود شش هفته پس از تاریخ انتشار و بهینه سازی کانال یوتیوب، عامل کاهش زمان در YouTube شروع می شود. ویدیوی شما دیگر تازه در نظر گرفته نمیشود، و خطر رتبهبندی هم ندارید. زمان انتشار یک مورد جدید فرا رسیده است.
بهینه سازی جستجو، اجتماعی و ویدئو همه در یک
رتبه بندی با ویدیوها در جستجوی YouTube و Google نیاز به درک هر دو جستجو، رسانه های اجتماعی و بهینه سازی کانال یوتیوب دارد. همچنین به کار زیادی نیاز دارد، همانطور که ما با 15 مرحله بهینه سازی کانال یوتیوب شامل تحقیق، تولید، بهینه سازی و توزیع نشان داده ایم.
تحقیقات کامل و توزیع موثر بیشترین موارد نادیده گرفته شده در پروژه های سئو ویدیو هستند. به آنها مسلط شوید و به خوبی در راه موفقیت در سئو YouTube و بهینه سازی کانال یوتیوب هستید.
جمع بندی
بهینه سازی کانال یوتیوب شامل مجموعهای از تکنیکها برای افزایش دیدهشدن و جذب مخاطب است که شامل انتخاب نام مناسب، بهینهسازی توضیحات ویدیو و کانال، طراحی جذاب کاور و تصاویر، ساخت پلیلیستها، بهینهسازی عنوان و تگها، و ترغیب کاربران به تعامل بیشتر میشود. این فرآیند با تحلیل مداوم دادهها و بهبود مستمر و خرید اکانت پریمیوم یوتیوب ، به افزایش مشترکین و موفقیت کانال کمک میکند.
یوتیک بهعنوان منبعی معتبر برای خرید حسابهای پریمیوم و اشتراکی با کارمزد پایین شناخته میشود و تخفیفات و مزایای ویژهای را به کاربران خود ارائه میدهد. برای بهرهمندی از این مزایا، پیشنهاد میکنیم بر روی گزینه خرید اکانت Youtube Premium یوتیوب پریمیوم کلیک کنید.
آیا میدانستید که یوتیک بهعنوان بهترین پلتفرم برای خرید حسابهای پریمیوم با پشتیبانی ۲۴ ساعته و کمترین کارمزد شناخته میشود؟
حالا که با بهینه سازی کانال یوتیوب آشنا شدهاید، باید بدانید که یوتیک بهترین منبع برای تهیه حسابهای پریمیوم با هزینههای مقرونبهصرفه در ایران است. برای تجربه خریدی عالی و بهرهمندی از حسابی با کیفیت و پشتیبانی مداوم، خرید اشتراک یوتیوب پرمیوم از یوتیک گزینهای ایدهآل خواهد بود.
مقالات مرتبط با بهینه سازی کانال یوتیوب