آموزشی

آموزش الگوریتم اینستاگرام + 9 گام مهم دیده شدن در اکسپلور که باید بدانید !

آموزش الگوریتم اینستاگرام

آموزش الگوریتم اینستاگرام اگر هدف شما از حضور در اینستاگرام، جلب توجه مخاطبان به منظور افزایش سود و درآمد است، باید قادر باشید مطالب خود را به صفحه اکسپلور کاربران (به طور دقیق‌تر، ذره‌بین یا صفحه جستجو) منتقل کنید. این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا نمایش در صفحه اکسپلور، شما را قادر می‌سازد تا تعداد بازدیدها و تعاملات با پیج اینستاگرام خود را به طور چشمگیری افزایش دهید و با خرید تیک آبی اینستاگرام می توانید در رشد پیج خود پیشرفت کنید.

اما چطور می‌توانید وارد صفحه جستجو کاربران شوید؟ اینستاگرام بر اساس چه معیارهایی تصمیم می‌گیرد که کدام پست‌ها در این صفحه‌ها نمایش داده شوند؟ آیا الگوریتم خاصی برای ارزیابی پست‌ها به‌کار می‌برد؟ آموزش الگوریتم اینستاگرام چیست؟

در این مقاله به تفصیل بررسی می‌کنیم که الگوریتم‌های اینستاگرام چگونه عمل می‌کنند و به آموزش الگوریتم اینستاگرام می پردازیم. فاکتورهای کلیدی برای قرار گرفتن در صدر فید کاربران چه هستند و سپس با مراحل تدریجی، با نکات اساسی برای ورود پست‌ها به صفحه اکسپلور اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

برای بررسی تفاوت اینستاگرام و توییتر و برنامه تردز اینستاگرام مقالات یوتیک را مطالعه بفرمایید.

لیست عناوین مقاله

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام در واقع تنها یک الگوریتم واحد نیست و مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها، فرایندهای پردازشی و سیستم‌های رده‌بندی را شامل می‌شود که همگی دست به دست یکدیگر می‌دهند تا برای هر کاربر این شبکه اجتماعی، تجربه‌ای منحصر به فرد فراهم آورند. در آموزش الگوریتم اینستاگرام اینستاگرام در ابتدا از یک الگوریتم ساده استفاده می‌کرد که به دسته‌بندی پست‌ها براساس ترتیب انتشار مشغول می‌شد. اما این الگوریتم در گذر زمان تغییرات فراوانی کرده و حالا در سال ۲۰۲۲ تبدیل به سیستمی بسیار پیچیده‌ شده که محتوا را به ترتیب میزان اهمیت و سازگاری با علایق هر کاربر در فید اصلی می‌چیند.

به گفته سازندگان این شبکه اجتماعی، طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام هر بخش از اپلیکیشن اینستاگرام الگوریتم خاص خود را دارد. این یعنی به عنوان مثال، فید اصلی اینستاگرام از الگوریتمی کاملا متفاوت نسبت به صفحه اکسپلور بهره می‌برد. به همین شکل، کارکرد الگوریتم صفحه اکسپلور کاملا با کارکرد الگوریتم پشت پست‌های Reels هم متفاوت است. این بدان خاطر است که نحوه تعامل کاربران با بخش‌های گوناگون اپلیکیشن متغیر است. برای مثال مردم معمولا تمایل بیشتری به مشاهده پست‌های دوستان خود در بخش استوری‌های اینستاگرام دارند، اما به محض ورود به صفحه اکسپلور ترجیح می‌دهند پست‌هایی کاملا جدید از افرادی که تاکنون دنبال نکرده‌اند را ببینند.

این سیستم رده‌بندی پیچیده در آموزش الگوریتم اینستاگرام اطمینان حاصل می‌کند که هر کاربر بسته به سلایق و الگوهای مصرف خود، تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد و شخصی‌سازی شده به دست آورد. این یعنی امکان ندارد هیچ دو کاربری در اینستاگرام، ساختاری یکسان را در صفحه اکسپلور خود شاهد باشند. به صورت مشابه، حتی اگر یک شخص به مدیریت دو حساب مجزا مشغول باشد هم امکان ندارد پیشنهاداتی دقیقا یکسان روی اکانت‌های گوناگون خود ببیند.

آموزش الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چگونه عمل می کند؟

الگوریتم اینستاگرام اگر به زیر و بم اینستاگرام آشنا باشید و زمان زیادی را در صفحه اکسپلور و فید صرف کرده باشید، این سوال برای شما پیش آمده است که الگوریتم اینستاگرام چگونه عمل می‌کند؟ صفحه فید، جایی است که پست‌های فالورهای شما برایتان نمایش داده می‌شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود. برای رسیدن به صفحه اکسپلور، باید پست‌های شما در فید به نمایش درآیند. اما چگونه این امر اتفاق می‌افتد؟

در گذشته، زمان نمایش پست‌ها در فید بر اساس زمان انتشار آن‌ها بود. اما با تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام و آموزش الگوریتم اینستاگرام اعمال کرده است، این امر تغییر کرده است. حالا نه زمان انتشار، بلکه تعامل و رفتار کاربران تعیین‌کننده جایگاه پست‌ها در فید شده است.در آموزش الگوریتم اینستاگرام الگوریتم ابتدا پست شما را به 10 درصد از دنبال‌کنندگانتان نمایش می‌دهد و در صورت تعامل مثبت، پست به دیگر دنبال‌کنندگان نیز نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت، پست در قعر فید باقی می‌ماند.

با این حساب، در آموزش الگوریتم اینستاگرام صفحه فید به عنوان دروازه ورود به اکسپلور اینستاگرام محسوب می‌شود. برای جلب توجه و موفقیت در اینستاگرام، باید اصول طراحی پست، استفاده از هشتگ مناسب، و توجه به جزئیات مهم را رعایت کنید در آموزش الگوریتم اینستاگرام.

نحوه رده بندی پست‌های فید و استوری‌ها توسط اینستاگرام در آموزش الگوریتم اینستاگرام

در آموزش الگوریتم اینستاگرام تجربه سازندگان اینستاگرام در سال‌های اخیر نشان داده که مردم می‌خواهند پیش از هر چیز دیگر، محتوایی که توسط دوستان و اعضای خانواده به اشتراک گذاشته شده را در فید خود و همینطور بخش استوری‌ها مشاهده کنند. بنابراین در آموزش الگوریتم اینستاگرام رویه رده‌بندی محتوا در هر دو بخش کمابیش شکلی یکسان دارد. گذشته از تبلیغاتی که به صورت گاه و بیگاه به نمایش درمی‌آیند، طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام فید شما و همینطور بخش استوری‌ها تنها به نمایش محتوایی می‌پردازند که متعلق به افراد آشنا برای شما هستند.

برای اینکه در آموزش الگوریتم اینستاگرام بتوان به دقیق‌ترین و بهترین شکل ممکن به رده‌بندی محتوا در فید و استوری‌ها پرداخت، الگوریتم اینستاگرام سیگنال‌های زیر را در اولویت قرار می دهد:

– اطلاعات پست: آموزش الگوریتم اینستاگرام به میزان محبوبیت یک پست از نظر شمار لایک‌ها نگاه می‌کند. از سوی دیگر، به جزییات کوچک‌تر مانند زمان‌بندی انتشار پست‌، مدت‌زمان پست (در صورتی که ویدیو باشد) و موقعیت جغرافیایی توجه نشان می‌دهد.

– اطلاعات مرتبط با ناشر پست: برای اینکه بتوان درکی بنیادین راجع به میزان اهمیت شخص برای شما به دست آورد، در آموزش الگوریتم اینستاگرام آموزش الگوریتم به سیگنال‌هایی مانند اینکه چه میزان با شخص مورد نظر تعامل دارید و تاریخچه این تعاملات به چه زمانی بازمی‌گردد نگاه می‌کند.

– فعالیت کاربر: اینستاگرام همواره در تلاش است که متوجه شود شما ممکن است به چه چیزهایی علاقه‌مند باشید و برای این کار به فاکتورهایی مانند تعداد پست‌هایی که لایک کرده‌اید و نوع محتوایی که معمولا شما را به تعامل وا می‌دارند نگاه می‌کند.

– تاریخچه تعاملات: اینستاگرام می‌خواهد ایده‌ای بهتر راجع به میزان تمایل شما به پست‌های یک کاربر به خصوص به دست آورد در آموزش الگوریتم اینستاگرام و برای دستیابی به چنین اطلاعاتی، به سیگنال‌هایی مانند اینکه آیا زیر پست‌های او کامنت می‌گذارید (و همینطور عکس آن) چشم می‌دوزد.

الگوریتم اینستاگرام سپس از تمام این اطلاعات استفاده کرده و پیش‌بینی می‌کند که احتمال تعامل شما با یک پست به خصوص چقدر است. برای مثال در آموزش الگوریتم اینستاگرام در فید اصلی، اینستاگرام به دقت نگاه می‌کند که چه میزان از زمان خود را صرف نگاه کردن به یک پست می‌کنید، چقدر احتمال دارد که زیر آن کامنت بگذارید، پست را لایک کنید و یا حتی دکمه ذخیره‌سازی را بزنید. بنابراین آن دسته از پست‌هایی که در بالاترین بخش از فید اصلی این اپلیکیشن مشاهده می‌کنید، پست‌هایی هستند که به عقیده الگوریتم، بیشتر از هر چیز دیگر شما را به انجام هرگونه تعاملی وا می‌دارند.

پست‌های Reels اینستاگرام چطور رده‌بندی می‌شوند؟

در آموزش الگوریتم اینستاگرام هدف اصلی از ارائه قابلیت اینستاگرام ریلز، سرگرم کردن شما بوده است. در نتیجه، بخش اعظمی از ویدیوهای ریلزی که مشاهده خواهید کرد متعلق به اکانت‌هایی هستند که آن‌ها را دنبال نکرده‌اید. از این منظر، با ساختاری بسیار مشابه به صفحه اکسپلور روبه‌رو هستیم. اصلی‌ترین تفاوت این است که به جای تمرکز بر اینکه چه چیزی می‌تواند با سلیقه شما جور باشد، اینستاگرام به صورت خاص به دنبال محتوایی می‌گردد که شاید برای شما سرگرم‌کننده به حساب آیند.

اینستاگرام دست به پیش‌بینی‌هایی مهم می‌زند، مانند اینکه چقدر احتمال دارد یک ویدیوی ریل را تا انتها تماشا کرده و سپس به تعامل با آن مشغول شوید. در آموزش الگوریتم اینستاگرام مهم‌ترین سیگنال‌های رده‌بندی برای الگوریتم اینستاگرام در بخش Reels به شرح زیر است:

– فعالیت کاربر: آموزش الگوریتم اینستاگرام به ویدیوهای ریلی که اخیراً با آن‌ها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند تا درکی بهتر راجع به محتوایی که احتمالاً مرتبط با سلایق شما باشد بیابد.

– تاریخچه تعاملات:طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام برخی از ویدیوهایی که مشاهده می‌کنید ممکن است متعلق به اکانت‌هایی باشند که تا به حال آن‌ها را ندیده‌اید. اما اگر پیشتر با این اکانت‌ها تعامل داشته بوده باشید، اینستاگرام به این درک می‌رسد که احتمالاً به محتوایی که به صورت معمول توسط آن حساب منتشر می‌شود علاقه دارید.

– اطلاعات ریل: سیگنال‌های مربوط به عناصر محتوایی داخل یک ریل هم به اینستاگرام کمک می‌کند تا به رده‌بندی صحیح ویدیوها مشغول شود. به عنوان مثال در آموزش الگوریتم اینستاگرام می‌توان به اطلاعاتی نظیر ترک‌های موسیقی پس‌زمینه و میزان محبوبیت ویدیو اشاره کرد.

– اطلاعات مرتبط با ناشر پست: در آموزش الگوریتم اینستاگرام وقتی صحبت از ویدیوهای ریلز باشد، الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند شانسی برابر در اختیار تمام حساب‌های کاربری گذاشته و محتوای آن‌ها را مقابل چشم مخاطبانی تازه قرار دهد. بنابراین طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام اکانت‌های تازه‌وارد و همینطور اکانت‌هایی که بودجه چندانی در اختیار ندارند هم شانسی برای درخشش و دستیابی به مخاطبانی گسترده‌تر خواهند یافت. محبوبیت ویدیو یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مورد توجه الگوریتم است و بنابراین امکان نمایش محتوا برای گستره وسیعی از کاربران مهیا می‌شود.

الگوریتم اینستاگرام چه محتوایی را به کاربران پیشنهاد نمی‌کند؟

درآموزش الگوریتم اینستاگرام محتوایی که اینستاگرام به کاربران پیشنهاد نمی‌دهد، معمولاً شامل موارد زیر است:

1. محتوای حاوی اطلاعات کذب: طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام از نمایش محتوایی که توسط حقیقت‌یابان شخص ثالث برچسب «اطلاعات کذب» خورده است، خودداری می‌کند. این نوع محتوا به شکل کمتر برجسته در فید و استوری‌ها به نمایش درمی‌آید.

2. محتوای احتمالا ناراحت‌کننده یا حساس: به عنوان مثال، محتوایی که به تبلیغ مصرف دخانیات بپردازد، در صفحه اکسپلور یا بخش Reels قابل مشاهده نیست. اینستاگرام تلاش می‌کند تا محتواهایی که ممکن است برای کاربران ناراحت‌کننده باشند، محدود کند.

3. محتوای ذاتا سیاسی: محتواهایی که روی موضوعات سیاسی تمرکز دارند یا توسط حزب‌های سیاسی و مقامات دولتی و حکومتی ساخته شده‌اند، طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام به صورت خاص توسط الگوریتم محدود می‌شوند.

4. تصاویر یا ویدیوهای با رزولوشن پایین یا واترمارک: تصاویر یا ویدیوهایی که رزولوشن پایینی دارند یا دارای واترمارک هستند، در آموزش الگوریتم اینستاگرام ممکن است کمتر در فید و استوری‌های کاربران نمایش داده شوند.

آموزش الگوریتم اینستاگرام

شاخص کلیدی حضور در صفحه فید کاربران

واقعیت این است که در آموزش الگوریتم اینستاگرام، مشابه گوگل، در ارائه اطلاعات درباره الگوریتم‌های خود، کمی سخت‌گیر و خسیس است و به‌ندرت اطلاعاتی را در مورد الگوریتم‌های خود منتشر می‌کند. با این حال، در مواجهه با اعتراضات کاربران به تغییرات، اینستاگرام در حرکتی غیرمنتظره، خبرنگاران را به شرکت خود دعوت کرد و درباره الگوریتم جدید و تغییرات آن توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه، شاخص‌های مهمی که طبق صحبت‌های سخنگوی اینستاگرام، برای رسیدن پست‌ها به صدر فید دنبال‌کنندگان مورد بررسی آموزش الگوریتم اینستاگرام این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد را برای شما بازگو می‌کنیم.

علاقه کاربر به موضوع پست شما

در آموزش الگوریتم اینستاگرام و الگوریتم جدید، برای نمایش پست‌ها در فید نیز مانند اکسپلور، به علاقه کاربران توجه می‌کند. به‌طور مثال اگر در یک‌روز و با انتشار یک پست ورزشی، تعدادی کاربر را به پیج خود جذب کرده‌اید، اما از روز بعد پست‌های غیر مرتبط به ورزش منتشر می‌کنید، احتمالاً نباید امید به نمایش پست‌هایتان در فید این کاربرها را باشید.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام برای هر کاربر پست‌هایی را به نمایش می‌آورد که به علاقه او نزدیک باشد. زمانی که کاربر شما دائماً به دنبال محتوای ورزشی، فوتبالی و غیره باشد، احتمالاً محتوای شما در مورد ترفندهای خانه‌داری برای او جذاب نیست و الگوریتم جدید اینستاگرام اولویتی برای نشان دادن آن به این کاربر قائل نمی‌شود.

اگر شما به مطالب آموزشی و شناخت ترفندهای افزایش فروش در کسب‌وکارتان علاقمندید، حتماً پیج اینستاگرام نوین را دنبال کنید.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام تشخیص اینکه پست منتشرشده شما برای کاربرانتان جذاب هست یا خیر، با استفاده از قابلیت و تکنولوژی «تشخیص تصویر اینستاگرام» انجام می‌شود. این تکنولوژی مشابه قابلیت فعال در سرویس «تصاویر گوگل» و «شناخت تصویر یوتیوب» است.

ارتباط کاربر با شما

ارتباط کاربر یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در اینستاگرام محسوب می‌شود. در اوایل تغییرات الگوریتمی اینستاگرام و بر اساس آمار، 70 درصد از پست‌های درون فید و همچنین 50 درصد از پست‌های دوستان نزدیک، توسط کاربران از دست می‌روند. در آموزش الگوریتم اینستاگرام با افزایش اهمیت تعامل کاربر در الگوریتم جدید، مخاطبان این شبکه اجتماعی می‌توانند بیشتر از قبل پست‌های دوستان خود را مشاهده کنند. الگوریتم چگونه می‌تواند دوستان نزدیک شما را شناسایی کند؟

زمانی که شما با پست و استوری دوستان خود تعامل داشته و برای آن‌ها نظر ارسال کرده، استوری آن‌ها را reply کرده، پست‌هایشان را لایک کرده و حتی از طریق دایرکت پیام ارسال کرده‌اید، طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام اینستاگرام رابطه میان شما را تشخیص داده و پست‌های آن‌ها را برای شما و در فید شما، اولویت می‌دهد.

با بروزرسانی الگوریتم جدید و افزایش اهمیت تعامل کاربر، مدیران این شرکت مشاهده کرده‌اند که بیش از 90 درصد پست‌های دوستان خود را در فید مشاهده می‌کنند. همچنین، در آموزش الگوریتم اینستاگرام کاهش جستجوی کاربران برای پیداکردن پروفایل دوستان و مشاهده دوباره پست‌های آن‌ها، نشان از کارایی این الگوریتم داده است.

ارتباط کاربر با محتوا

موضوع تعامل تنها به رفتار کاربران با یکدیگر محدود نمی‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله آموزش الگوریتم اینستاگرام گفته شد، الگوریتم اینستاگرام پست تازه منتشرشده شما را به 10 درصد از مخاطبانتان نمایش می‌دهد و در صورت تعامل مثبت، این شانس را برای نمایش به دیگر افراد نیز افزایش می‌دهد.

تعامل کاربر با محتوا در آموزش الگوریتم اینستاگرام به معنای لایک، کامنت، اشتراک گذاری، ذخیره کردن و دیگر اقدامات کاربران نسبت به پست شما است.

زمان پست گذاشتن

زمان پست گذاشتن برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. امکاناً، پستی که در صبح امروز منتشر شده است، در آموزش الگوریتم اینستاگرام احتمال بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد نسبت به پستی که دوست صمیمیتان آن را 3 روز قبل در پیج خود منتشر کرده است. بنابراین، موضوع زمان انتشار پست هرگز نمی‌تواند به عنوان بی‌اهمیت در رسیدن به صدر فید کاربران در نظر گرفته شود.

اهمیت اینگیجمنت یا تعامل در اینستاگرام

اصطلاح اینگیجمنت یا تعامل در اینستاگرام در آموزش الگوریتم اینستاگرام به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که کاربران با پست‌های شما انجام می‌دهند، از جمله لایک، کامنت، ذخیره کردن، اشتراک‌گذاری و سایر اقدامات. این اعمال نشان‌دهنده جذابیت محتوا، کیفیت بالای آن، و ارتباط مثبت با مخاطبان می‌باشند.

در حالی که امروزه خرید فالوورهای جعلی آسان شده است، در آموزش الگوریتم اینستاگرام تعداد فالوورها به تنهایی دیگر به عنوان شاخصی معتبر برای اعتبار و محبوبیت پیج در نظر گرفته نمی‌شود. به همین دلیل، اینگیجمنت یا تعامل در اینستاگرام به عنوان یک شاخص حیاتی و قابل اطمینان برای اندازه‌گیری تأثیرگذاری و ارتباط با مخاطبان توسط اینستاگرام مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای مثال، فرض کنید دو بلاگر در زمینه آشپزی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. بلاگر اول دارای ۲۰۰ هزار فالوور است و بلاگر دوم تنها ۷۰ هزار فالوور دارد. اما اگر میانگین تعداد لایک‌ها برای بلاگر اول ۸۰۰۰ تا و برای بلاگر دوم ۱۲۰۰۰ تا باشد، واضح است طبق آموزش الگوریتم اینستاگرام که بلاگر با تعداد کمتری فالوور ولی اینگیجمنت بالاتر، ارتباط بیشتری با مخاطبان دارد و محتوای جذاب‌تری ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، اینگیجمنت بالا به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که کاربران واقعی و جدی در تعامل با محتوای شما مشغول فعالیت هستند، که این امر باعث بهتر نمایش داده شدن محتوا به کاربران مختلف و افزایش اعتبار پیج می‌شود.

از طرفی، اینگیجمنت بالا در آموزش الگوریتم اینستاگرام باعث جلب توجه اینستاگرام به پیج شما می‌شود و ممکن است باعث شود تا پست‌های شما در صفحه اکسپلور نیز نمایش داده شوند. این موضوع باعث افزایش بازدید از پست‌های اینستاگرام، تعداد فالوورها و در نتیجه افزایش درآمد برای شما می‌گردد. به همین دلیل، اینگیجمنت در اینستاگرام به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلب توجه و افزایش تأثیرگذاری پیج‌ها بسیار حائز اهمیت است.

آموزش الگوریتم اینستاگرام

قدم به قدم تا اکسپلور با آموزش الگوریتم اینستاگرام

تاکنون درک کردیم که در آموزش الگوریتم اینستاگرام چگونه برای فهرست‌بندی پست‌ها در فید کاربران عمل می‌کند. در ادامه، قصد داریم به صورت چک لیست‌وار، تکنیک‌ها و فعالیت‌های لازم برای رسیدن پست شما به صدر نتایج در فید و پس از آن اکسپلور اینستاگرام را بازگو کنیم.

تولید محتوایی متناسب با سلیقه کاربران

در آموزش الگوریتم اینستاگرام برای گذشتن از سدِ فید بگذرید و رسیدن به اکسپلور، باید پست‌هایی منتشر کنید که محتوای آن متناسب با سلیقه کاربرانتان باشد.

ممکن است پیج شما با موضوع سرگرمی و طنز بیش از 100 هزار دنبال کننده داشته باشد؛ اما پست‌هایی که با محتوای طنز ورزشی منتشر می‌کنید، لایک و کامنت بیشتری از طرف مخاطبان دریافت کند. پس شما هم سعی کنید که تمرکز خود را بیشتر به سمت این نوع محتوا (البته نه در تمامی محتوای پیج خود) ببرید تا شانس حضور پست‌هایتان در اکسپلور افزایش پیدا کند.

تولید محتوایی که تعامل کاربر را افزایش دهد

در آموزش الگوریتم اینستاگرام زمانی که پست شما در یک ساعت اول انتشار با بازدید، لایک، اشتراک‌گذاری و نظرات زیادی روبرو شود، احتمالاً از نظر اینستا لایق قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام است. البته تعامل صرفاً نسبت به پست‌ها سنجیده نمی‌شود! دایرکت، reply روی استوری‌ها و… نیز جزو تعاملات محسوب شده و باعث افزایش اعتبار شما برای الگوریتم اینستاگرام می‌شود.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام برای افزایش تعامل اولین راه، انتشار محتوای جذاب و پس از آن، درخواست از کاربر است. پس مخاطبان خود را به تعامل دعوت کنید!

نظرسنجی، مسابقه و پرسش و پاسخ در استوری نیز از دیگر تکنیک‌های افزایش تعامل کاربران است.

نکته: در ادامه آموزش الگوریتم اینستاگرام احتمالاً به‌تازگی کامنت‌هایی را در زیر پست پیج‌های مختلف با چنین کلماتی مشاهده می‌کنید:

– خیلی خوب بود
– عالی
– به پیج ما هم سر بزنید
– و…

این‌ها اغلب کامنت‌های تبلیغاتی هستند که با استفاده از ربات تبلیغاتی در قسمت نظرات پست‌ها قرار داده می‌شوند. در آموزش الگوریتم اینستاگرام ذقت کنید اینستاگرام وجود این کامنت‌ها در پیج شما را یک امتیاز منفی در نظر می‌گیرد. در چنین مواقعی با استفاده از استراتژی پرسش و پاسخ در کامنت، تعداد نظرات واقعی را افزایش دهید تا علاوه بر بی‌اهمیت شدن کامنت‌های تبلیغاتی، تعامل پیج خود را بالا ببرید.

از دیگر تکنیک‌های افزایش تعامل کاربران در آموزش الگوریتم اینستاگرام، انتشار پست در زمان مناسبی از روز است. زمان مناسب جهت انتشار محتوا نسبت به مخاطبان شما تعیین می‌شود که باید آن را با آزمون و خطا و نسبت به بازخورد‌های دریافتی از کاربرانتان به دست بیاورید.

افزایش فعالیت خود در اینستاگرام

در آموزش الگوریتم اینستاگرام تعامل صرفاً در رفتار کاربر با پیج اینستاگرامی شما خلاصه نمی‌شود. برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما هم در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید و با دیگران تعامل داشته باشید.

پس در آموزش الگوریتم اینستاگرام به پست کاربران خود سر بزنید، آن‌ها را لایک کنید، نظر ارسال کنید و حتی برای آن‌ها دایرکت بفرستید تا این ارتباط را مداوم و قوی‌تر کنید. می‌توانید در پست‌ها و استوری‌های مرتبط خود، دوستان و دیگر افراد (مخصوصاً افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها) را تگ و منشن کنید.

نکته: از ارسال کامنت‌های ساده و بی‌ارزش مانند «عالی»، «خوب بود» و این‌چنین متن‌ها خودداری کنید. طبق تجربیات کاربران، در آموزش الگوریتم اینستاگرام کامنت‌های کمتر از 4 کلمه برای اینستاگرام بی‌ارزش محسوب می‌شوند.

از حذف و ویرایش پست و استوری بلافاصله بعد از انتشار خودداری کنید

احتمالاً در آموزش الگوریتم اینستاگرام همه شما شنیدید که اگر متن پست‌های تازه منتشر شده خود را ادیت کنید، احتمال قرار گرفتن آن در اکسپلور را به‌شدت کاهش می‌یابد؛ اما خود مدیر اینستاگرام در یکی از پاسخ به همین سوال این موضوع را رد کرد.

استفاده اصولی از هشتگ

از هشتگ‌ها به‌صورت کیلویی استفاده نکنید! در آموزش الگوریتم اینستاگرام هشتگ‌ها برای نمایش پست‌های بهتر و مرتبط‌تر به کاربران ساخته‌شده‌اند، نه صرفاً برای افزایش بازدید محتوای پیج‌. اینستاگرام هم دوست دارد که این ارتباط بیشتر و بهتر باشد تا مطالب مفید و مرتبط در اختیار کاربرانش قرار گیرد؛ برای همین الگوریتم 2019 اینستاگرام بیشتر از قبل بر روی استفاده صحیح از هشتگ‌ها تمرکز دارد.

بهترین تعداد هشتگ برای یک پست در آموزش الگوریتم اینستاگرام، بین 5 تا 9 عدد است. استفاده بیشتر از این تعداد هشتگ می‌تواند از طرف اینستاگرام به عنوان یک رفتار اسپم و تبلیغاتی شناسایی شود. (البته اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن 30 هشتگ در پست را می‌دهد اما برای بهتر دیده شدن، سعی کنید که فقط هشتگ‌های مرتبط قرار دهید)

تعداد مناسب هشتگ‌ها

به جز تعداد هشتگ‌ها، ثابت و کپی بودن هشتگ پست‌های شما مصداق دیگری از رفتار اسپم‌گونه است در آموزش الگوریتم اینستاگرام. تا جای ممکن هشتگ‌های هر پست را نسبت به محتوای آن خصوصی‌سازی کنید.

نکته مهم دیگر در آموزش الگوریتم اینستاگرام درباره این مطلب این است که پست‌های محبوب پیج شما، می‌توانند در صدر نتایج جستجو هشتگ‌ها قرار بگیرند. به‌طور مثال پست شما در مورد آخرین گل رونالدو با هشتگ #گل_رونالدو، درصورتی‌که برای مخاطبان محبوبیت بالایی داشته باشد، در نتایج فهرست‌بندی این هشتگ، برای تمامی کاربران جستجو کننده آن در صدر قرار می‌گیرد و باعث افزایش بازدید و احتمالاً فالورهای پیج شما می‌شود.

حتی اینستاگرام قابلیت دنبال کردن هشتگ را هم به کاربران خود داده است؛ به این صورت که کاربران می‌توانند هشتگ مورد نظر خود را FOLLOW کنند تا تمامی پست‌های مربوط به آن، در صفحه فید آن‌ها نمایش داده شود.

اما دقت کنید که در عین حال در آموزش الگوریتم اینستاگرام، آن‌ها توانایی حذف پست‌های یک پیج خاص از نتایج این هشتگ در صفحه فید خود را هم دارند؛ پس در صورت ارسال پست‌های نامربوط برای هشتگ‌های مختلف ممکن است مورد خشم کاربران دنبال کننده آن هشتگ‌ها قرار بگیرید و این یک سیگنال منفی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب می‌شود.

لوکیشن پست را ثبت کنید در صورت امکان

سایت Buffer در یکی از مقالات خود به این موضوع اشاره کرد که در آموزش الگوریتم اینستاگرام وجود لوکیشن مکان‌های خاص و محبوب می‌تواند به افزایش بازدید پست و قرار گرفتن آن در اکسپلور اینستاگرام شما کمک کند.

به‌طور مثال، تصویری از برج پیزا در ایتالیا در کنار لوکیشن مکانی آن، شانس شما را برای قرار گرفتن در صدر فید و اکسپلور افزایش می‌دهد در آموزش الگوریتم اینستاگرام. البته در ادامه این مطلب آمده است که اینستاگرام توانایی شناخت لوکیشن‌های اشتباه و فیک را دارد، پس به هیچ عنوان از این موضوع سوءاستفاده نکنید.

با استفاده از این تکنیک می‌توانید در آموزش الگوریتم اینستاگرام پست‌های مرتبط خود را در تلفیق با مکان‌های محبوب مانند برج میلاد، میدان نقش جهان، حافظیه و… بیشتر از قبل در معرض نمایش قرار دهید.

مطمئن شوید محتوایتان مخاطب را در صفحه نگه می‌دارد

شاید تصویر یک مجسمه تاریخی و یک خط توضیح متنی در مورد آن برای کاربران شما جذاب باشد، اما باید بدانید در آموزش الگوریتم اینستاگرام که این پست نمی‌تواند به خوبی الگوریتم‌ اینستاگرام را راضی کند.
یکی از نکاتی که برای سنجش اعتبار پست‌های شما از طرف اینستاگرام بررسی می‌شود، زمانی است که کاربران بر روی هر پست شما می‌گذرانند.در آموزش الگوریتم اینستاگرام پس با توضیحات جذاب و طولانی، عکس نوشته، تصاویر با کیفیت، ویدیو و… کاری کنید که کاربران زمان بیشتری را به محتوای شما اختصاص دهند.

فعال کردن اعلان پیج شما توسط کاربران

در آموزش الگوریتم اینستاگرام زمانی که مخاطبان از محتوای شما راضی باشند، می‌توانند اعلان‌های مربوط به پیج شما را فعال کنند تا در صورت انتشار محتوا، اینستاگرام با نوتیفیکیشن به آن‌ها انتشار پست جدید از طرف شما اطلاع دهد. اگر بتوانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که اعلان مربوط به پیج شما را فعال کنند، کمک زیادی به افزایش اعتبار و در نهایت ورود پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام کرده‌اید.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام با فعال شدن این نوتیفیکیشن‌ها، مخاطبان در اولین دقایق انتشار پست از آن باخبر شده و با ایجاد تعامل نسبت به آن، شما را به صدر فید دیگر کاربران و پس از آن اکسپلور می‌فرستند.

علاوه بر این، روشن شدن این اعلان‌ها سیگنال مثبتی به الگوریتم اینستاگرام بوده که نشان می‌دهد پیج شما، یک پیج محبوب و پرمخاطب است.

از قابلیت های دیگر به ویژه لایو و استوری استفاده کنید

در آموزش الگوریتم اینستاگرام لایو و استوری از بهترین گزینه‌ها برای افزایش اینگیجمنت و تعامل کاربر هستند. نه به صورت آزاردهنده، ولی در حد معمول از لایو زنده استفاده کنید تا هر از گاهی کاربران به یاد شما بیافتند. علاوه بر این،در آموزش الگوریتم اینستاگرام می‌توانید با استفاده از استوری در دقایق اولیه انتشار پست، این موضوع را به کاربران خودتان یادآوری کنید تا سطح تعاملات با پست منتشر شده را بالا ببرید.

به غیر از لایو و استوری، استفاده از قابلیت‌های جدیدی مانند:

– نظر سنجی
– پرسش و پاسخ
– باکس سؤال
– IGTV
– و…
هم می‌توانند به افزایش شانس شما جهت رسیدن به اکسپلور اینستاگرام کمک کند.

7 راه برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام در سال 2024

اگر می‌خواهید رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود ببخشید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید در آموزش الگوریتم اینستاگرام این است که تا حد امکان تعامل (لایک، کامنت، ذخیره و کلیک) را افزایش دهید.

و با ایجاد حرکت در جامعه فعلی خود، به زودی خواهید دید که محتوای خود برای مخاطبان جدید ظاهر شده است.

در اینجا از آموزش الگوریتم اینستاگرام هفت راه برای بهبود رتبه الگوریتمی و دستیابی به مخاطبان جدید آورده شده است:

شماره 1: به طور مداوم ریلز های اینستاگرام را به اشتراک بگذارید

ریلز های اینستاگرام هنوز به‌شدت توسط الگوریتم اینستاگرام در سراسر تجربه برنامه ارتقا می‌یابند.

بعلاوه، Reels در صفحه کاوش اینستاگرام دوبرابر املاک و مستغلات دریافت می‌کند – که آنها را به یک تاکتیک اصلی برای کشف و رشد تبدیل می‌کند.

شماره 2: تعامل بیشتر با استیکرهای استوری اینستاگرام را تشویق کنید

در آموزش الگوریتم اینستاگرام استیکرهای استوری اینستاگرام روشی عالی برای تشویق مخاطبان هستند – و هر چه پست‌های شما تعامل بیشتری داشته باشند، توسط الگوریتم اینستاگرام افزایش خواهند یافت.

استیکرهای اینستاگرام زیادی وجود دارد، اما بهترین آنها برای ایجاد تعامل، نظرسنجی ، اسلایدر ایموجی و استیکرهای سوال هستند .

شماره 3: مکالمات را با زیرنویس‌های جذاب هدایت کنید

اینستاگرام تایید کرده است که نظرات و لایک‌ها در مورد رتبه‌بندی فید مهم هستند – بنابراین ایده خوبی است که تا حد امکان برای پست‌های خود تشویق کنید.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار؟ زیرنویس‌های قوی بنویسید که باعث ایجاد تعامل می‌شود.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام این کار می‌تواند به سادگی این باشد که از فالوورهای خود بخواهید نظرات خود را به اشتراک بگذارند، در صورت موافقت دوبار ضربه بزنید، دوستی را در نظرات تگ کنید یا روی پیوند موجود در بیو خود کلیک کنید .

شماره 4: هشتگ ها و کلمات کلیدی را به پست های خود اضافه کنید

افزودن هشتگ‌ها و کلمات کلیدی به پست‌های خود در آموزش الگوریتم اینستاگرام یک راه موثر برای دسترسی به افراد بیشتری در اینستاگرام است، که به معنای “نمایش” بیشتر برای الگوریتم اینستاگرام است.

در مطالعه‌ای که بعدا انجام شد ، متوجه شدیم که پست‌های فید با 20 هشتگ به طور متوسط ​​بالاترین سطح تعامل را دارند.

با این حال، تمرکز بر روی هشتگ های با کیفیت و بیش از حد مرتبط مهم است حتی استفاده از 5 یا 10 هشتگ بهتر از صفر است.

نکته: از ابزار Later’s Hashtag Suggestions برای یافتن خودکار هشتگ های مرتبط برای پست های خود بر اساس عنوان و سایر هشتگ هایی که جستجو می کنید استفاده کنید. هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر.

با پیشنهادات هشتگ مرتبط و مرتبط از Later به دنبال کنندگان جدیدی دست پیدا کنید.

شماره 5: از دنبال کنندگان بخواهید که شما را به فید مورد علاقه خود اضافه کنند

یک راه آزمایش شده و واقعی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام به نفع شما کار کند؟ از دنبال کنندگان خود بخواهید که شما را به فید مورد علاقه خود اضافه کنند !

این ویژگی در آموزش الگوریتم اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا 50 حساب کاربری را به یک فید زمانی شخصی و انتخاب شده اضافه کنند.

بهترین قسمت؟ طبق گفته اینستاگرام ، پست‌های حساب‌های موجود در فید علاقه‌مندان نیز در فیدهای صفحه اصلی کاربران (که با یک ستاره مشخص می‌شود) نمایش داده می‌شوند.

به این ترتیب در آموزش الگوریتم اینستاگرام، فالوورهای وفادار می توانند با محتوای شما درگیر شوند و به الگوریتم اینستاگرام سیگنال دهند تا محتوای شما را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارد. برد – برد.

شماره 6: محتوای اینستاگرام خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید

اگر به دنبال یک برنده تعامل سریع و آسان برای کمک به ارتقای رتبه الگوریتم خود هستید، تبلیغ متقابل محتوای اینستاگرام خود مکانی عالی برای شروع است.

پست های Instagram Collabs (با نویسندگی مشترک) یک راه جدید باورنکردنی برای دستیابی به مخاطبان جدید است.شما نماها، لایک‌ها و نظرات را به اشتراک می‌گذارید به شما این امکان را می‌دهد که از جوامع یکدیگر استفاده کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

شماره 7: از آنالیتیکس اینستاگرام برای دیدن آنچه که کار می کند استفاده کنید

ردیابی و نظارت بر تجزیه و تحلیل یکی از مطمئن ترین راه ها برای استفاده از الگوریتم اینستاگرام است.

در آموزش الگوریتم اینستاگرام داشتن درک بهتر از آنچه که کار می کند (و چه چیزی نیست) به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی دقیق داشته باشید و در طولانی مدت در زمان و تلاش شما صرفه جویی کنید.

اما غواصی در تجزیه و تحلیل اینستاگرام به معنای چیزی بیشتر از این است که بفهمید کدام عکس، ویدیو یا حلقه بهترین عملکرد را دارد.

درک واقعی نحوه عملکرد محتوای شما با ردیابی معیارهای کلیدی در طول زمان برای دانستن اینکه چه چیزی به بهبود رتبه شما کمک می کند بسیار مهم است.

جمع بندی

در این مقاله آموزش الگوریتم اینستاگرام، با بررسی رفتار الگوریتم‌های اینستاگرام، نکات اساسی برای افزایش احتمال نمایش پست‌ها و استوری‌های شما در صفحه اکسپلور را به اشتراک گذاشته‌ایم. اکثر نکات مطرح شده بر اساس تجربیات کاربران تدوین شده است. در صورت داشتن تجربیات یا نظرات خود درباره این موضوع، خوشحال می‌شویم که آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و با خرید تیک آبی اینستاگرام می توانید در رشد پیج خود پیشرفت کنید.

مقالات مرتبط با آموزش الگوریتم اینستاگرام

This Is How the Instagram Algorithm Works in 2024

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *