تفاوت اینستاگرام و توییتر چیست ؟ در حال حاضر، اینستاگرام و توئیتر به عنوان دو شبکه اجتماعی محبوب و قدرتمند شناخته میشوند که روزانه میلیونها کاربر از آنها استفاده میکنند. مقایسه تفاوت اینستاگرام و توییتر میتواند به پرسشهای متداول کاربران درباره این دو شبکه اجتماعی پاسخ مناسبی ارائه دهد و با خرید تیک آبی اینستاگرام و خرید اشتراک توییتر بلو Twitter Blue می توانید اعتبار اکانت خودتان را افزلیش دهید.
نتایج مقایسه نشان میدهد که این دو شبکه، بر خلاف سایر شبکههای اجتماعی مانند لینکدین و پینترست، به موضوعات خاصی تاکید و تمرکز ندارند.
در واقع، این دو شبکه با جذب یک طیف گسترده از کاربران، به عنوان محبوبترین شبکههای اجتماعی شناخته میشوند. یکی از دلایل اصلی این استقبال گسترده کاربران، قابلیت درآمدزایی و تأثیرگذاری بر رشد و پیشرفت کسب و کارها است. این دو شبکه، با وجود شباهتهایی به دیگر شبکههای معروف مانند فیسبوک، پینترست، لینکدین و یوتیوب، امکانات و قابلیتهای کاربردی خاص خود را دارند که باعث جلب میلیونها دنبالکننده روزانه شدهاند و در این مقاله به بررسی تفاوت اینستاگرام و توییتر می پردازیم.
برای آگاهی از اینکه آیا درآمد از اینستاگرام یا یوتیوب کدام بهتر است؟ و تفاوت ریلز و پست اینستاگرام و دیلیت اکانت توییتر و Twitter توییتر چیست حتما مقالات ما در یوتیک را مطالعه بفرمایید.
لیست عناوین مقاله
اینستاگرام
اینستاگرام در تفاوت اینستاگرام و توییتر یک شبکه اجتماعی آنلاین است که به اشتراکگذاری تصاویر و ویدئوها توسط کاربران اختصاص دارد. این شبکه در اوایل دهه ۲۰۱۰ راه اندازی شد و به سرعت جذب کاربران زیادی در سراسر جهان کرد.
کاربران اینستاگرام در مقایسه تفاوت اینستاگرام و توییتر میتوانند عکسها و ویدئوهای خود را با دنیای خود و دیگران به اشتراک بگذارند. آنها میتوانند تصاویر را با فیلترها و ابزارهای ویرایشی زیباتر کنند و سپس آنها را در پروفایل شخصی خود به نمایش بگذارند. همچنین، کاربران میتوانند دیگران را دنبال کنند و از فعالیتها و ارسالهای آنها در خوراک خود باخبر شوند.
اینستاگرام ابتدا به عنوان یک پلتفرم اشتراکگذاری تصاویر شروع شد در تفاوت اینستاگرام و توییتر، اما با گذر زمان، ویژگیهای جدیدی اضافه شدند، از جمله قابلیتهای مانند “استوریها” که به کاربران اجازه میدهد محتوای خود را به مدت محدود به اشتراک بگذارند و سپس به صورت خودکار حذف شود. همچنین امکاناتی نظیر IGTV برای اشتراکگذاری ویدئوهای بلندتر و Instagram Reels برای ایجاد ویدئوهای کوتاه و خلاقانه نیز به اینستاگرام افزوده شدهاند.
توئیتر Twitter
توئیتر Twitter در تفاوت اینستاگرام و توییتر یک شبکه اجتماعی و مایکروبلاگینگ است که به کاربران امکان ارسال و خواندن پیامهای کوتاه، معروف به “توییت”، با حداکثر طول 280 کاراکتر را میدهد. این شبکه اجتماعی در سال 2006 توسط جک دورسی و دو همکارش تأسیس شد و به سرعت جلب توجه کاربران در سراسر جهان کرد.
کاربران توئیتر در تفاوت اینستاگرام و توییتر میتوانند در پستهای خود درباره موضوعات مختلف، اخبار روز، نظرات شخصی، لینکها، تصاویر، و حتی ویدئوها را به اشتراک بگذارند. همچنین، کاربران میتوانند دیگران را دنبال کنند و پستهای آنها را مشاهده کنند. در توئیتر، از “هشتگ” نیز برای موضوعات خاص استفاده میشود که به کاربران امکان مشاهده پستهای مرتبط با یک موضوع را میدهد.
توئیتر به عنوان یک وسیله ارتباطی فوری و مناسب برای به اشتراک گذاری اطلاعات نهاده شده است در تفاوت اینستاگرام و توییتر و به خصوص در حوزههای خبری، سیاست، و فعالیتهای عمومی تأثیرگذاری بالایی دارد.
برای آشنایی کامل با راه های افزایش فالوور اینستاگرام کلیک کنید.
ویژگی های کلیدی اینستاگرام
اینستاگرام یک سرزمین عجایب بصری است. اینجا جایی است که تصاویر و ویدیوها زندگی می کنند، نفس می کشند و مردم را به شیوه هایی درگیر می کنند که کلمات به تنهایی نمی توانند. بیایید ویژگیهای کلیدی را بررسی کنیم در این بخش تفاوت اینستاگرام و توییتر که اینستاگرام را به پلتفرمی برای میلیونها نفر تبدیل میکند.
محتوای بصری
در قلب خود، اینستاگرام همه چیز در مورد تصاویر بصری است. چه غروب خیره کننده، نگاهی به زندگی روزمره شما یا آخرین محصول برند شما، اینستاگرام به این تصاویر و ویدیوها خانه می بخشد. این طراحی شده است تا زیبایی، خامی و واقعی بودن را از طریق لنز دوربین شما به نمایش بگذارد. یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد و در اینستاگرام نیز ارزش تعاملات بی شمار را دارد.
داستان ها
استوری اینستاگرام بازی را تغییر داد. اینها قطعات سریع و جذابی از روز شما هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. استوریها برای به اشتراکگذاری محتوای پشت صحنه، بهروزرسانیهای سریع یا هر چیزی که برای یک پست دائمی زودگذر است، عالی هستند. با ویژگیهایی مانند نظرسنجی، پرسشها و موسیقی، داستانها فقط به اشتراکگذاری نیستند. آنها در مورد تعامل هستند.
IGTV
IGTV به شما امکان می دهد تا محتوای ویدیویی با فرم طولانی تری داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که عمیق تر در داستان ها، آموزش ها یا نمایشگاه های محصولات غوطه ور شوید. این یک پلتفرم در یک پلتفرم است که برای لحظاتی طراحی شده است که یک ویدیوی دقیقهای برای ثبت داستان کامل کافی نیست.
قرقره ها
Reels را وارد کنید، پاسخ اینستاگرام به محتوای کوتاه، جذاب و بسیار اعتیادآوری که اینترنت را طوفان کرده است. قرقره ها برای جلب توجه با ویدیوهای سریع و خلاقانه که به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند و حتی مصرف آن آسان تر است، عالی هستند. آنها سرگرم کننده هستند، آنها سریع هستند، و آنها جایی هستند که روندها متولد می شوند.
پیام رسانی مستقیم
اینستاگرام فقط در مورد پخش نیست. همچنین در مورد مکالمات است. پیامرسانی مستقیم (DM) در اینستاگرام به شما امکان میدهد با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید. خواه پاسخ دادن به سؤالات، به اشتراک گذاشتن معاملات انحصاری، یا فقط گفتن سلام، DM ها به حضور آنلاین شما حس شخصی می بخشند.
هر یک از این ویژگی ها فرصت های منحصر به فردی را برای تعامل و ارتباط با مخاطبان شما ارائه می دهد. چه برندی باشید که به دنبال نمایش محصولات خود هستید، چه فردی که جامعه شما را به نمایش بگذارد، چه کسی که لحظات زندگی شما را به اشتراک می گذارد، اینستاگرام ابزارهایی را برای انجام این کار به صورت بصری و جذاب فراهم می کند.
اینستاگرام با تمرکز بر محتوای بصری، یک پلت فرم منحصر به فرد برای داستان سرایی و تعامل ارائه می دهد. از لحظات گذرا گرفته شده در استوری گرفته تا غواصی عمیق تر IGTV، هر ویژگی برای تقویت ارتباط و تعامل طراحی شده است. همانطور که ما نقاط قوت اینستاگرام و توییتر را بررسی می کنیم، به یاد داشته باشید: بهترین پلتفرم برای شما به محتوای شما و جایی که مخاطبان شما دوست دارند در آن حضور داشته باشند، بستگی دارد.
ویژگی های کلیدی توییتر
وقتی صحبت از توییتر می شود، این پلتفرم به خاطر مکالمه سریع و توانایی انتشار سریع اطلاعات شناخته شده است. در اینجا از تفاوت اینستاگرام و توییتر ویژگیهای کلیدی آن که آن را منحصربهفرد میسازد، آورده شده است:
پست های مبتنی بر متن
در قلب توییتر توییت است . در ابتدا به 140 کاراکتر محدود شده بود، اما اکنون دو برابر شده و به 280 کاراکتر افزایش یافته است که امکان عبارات دقیقتر را فراهم میکند، اما همچنان مختصر را تشویق میکند. این ویژگی بهروزرسانیها، نظرات و اشتراکگذاری اخبار را در زمان واقعی انجام میدهد و توییتر را به پلتفرمی مناسب برای اطلاعرسانی در مورد رویدادهای جاری و موضوعات پرطرفدار تبدیل میکند.
موضوعات
Thread ها روشی قدرتمند برای بیان داستان طولانی تر در توییتر هستند. با پاسخ دادن به توییت خود، میتوانید مجموعهای از توییتهای متصل ایجاد کنید که امکان داستانگویی عمیقتر و بحثهای مفصلتر را فراهم میکند. این ویژگی به ویژه برای توضیح موضوعات پیچیده به روشی ساختاریافته، شکستن رویدادها در حین آشکار شدن یا درگیر شدن در مکالمات ظریف تر مفید است.
هشتگ ها
هشتگ ها (#) بخش مهمی از تجربه توییتر هستند که به کاربران امکان می دهد محتوا را دسته بندی کرده و آن را قابل کشف کنند. با کلیک بر روی یک هشتگ، می توانید تمام توییت های مرتبط با آن موضوع را پیدا کنید. این ویژگی برای دنبال کردن رویدادهای بیدرنگ، پیوستن به مکالمات عمومی و کشف موضوعات پرطرفدار در سراسر جهان بسیار مفید است.
فضاهای توییتر
فضاهای توییتر که به عنوان پاسخی به علاقه روزافزون به محتوای صوتی راه اندازی شد، قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد مکالمات صوتی زنده ایجاد کرده و به آن بپیوندند. آن را به عنوان یک اتاق گفتگوی صوتی در نظر بگیرید که در آن بحث در مورد موضوعات مختلف می تواند در زمان واقعی انجام شود. با Spaces، توییتر فراتر از متن گسترش یافته است و بستری برای تعاملات مبتنی بر صدا ارائه می دهد.
لیست ها
لیست ها گروهی از حساب های کاربری توییتر هستند. شما می توانید لیست های خود را ایجاد کنید یا در لیست های ایجاد شده توسط دیگران مشترک شوید. این ویژگی برای سازماندهی حسابهایی که دنبال میکنید بسیار عالی است و به شما کمک میکند تا توییتهای گروههای خاصی مانند کارشناسان صنعت، افراد مشهور یا رسانههای خبری را بدون سر و صدای فید اصلی خود پیگیری کنید.
در مقایسه تفاوت اینستاگرام و توییتر هر یک از این ویژگیها به جذابیت منحصربهفرد توییتر بهعنوان بستری برای مکالمات سریع و عمومی و اشتراکگذاری اطلاعات کمک میکنند. خواه بهدنبال بهروز ماندن از آخرین اخبار، شرکت در بحثهای جهانی، یا به اشتراک گذاشتن افکار خود به شیوهای مختصر هستید، توییتر ابزارهایی را برای انجام این کار به طور مؤثر ارائه میکند.
مزایای استفاده از اینستاگرام و توییتر
نتایج تفاوت اینستاگرام و توییتر به تعداد بالای کاربران و نرخ تعامل بیشتر در این دو شبکه اجتماعی اشاره میکند. مشارکت فعال کاربران در یک صفحه اجتماعی به عوامل متعددی بستگی دارد و هر یک از شبکههای اجتماعی اینستاگرام و توییتر، مزایا و ویژگیهای خاص خود را دارند.
از مزایای اصلی استفاده از اینستاگرام میتوان به سطح بالای تعامل، برقراری ارتباط بصری و احساسی، هشتگ گذاری، قابلیت دیده شدن و هدفگذاری برای مخاطب اشاره کرد.
تفاوت اینستاگرام و توییتر نشان میدهد که عناصر بصری در اینستاگرام، باعث جلب بیشتر توجه مخاطبان میشود. از مزایای توییتر میتوان به استفاده بهینه از کلمات کلیدی و هدفگیری به مخاطبان رقبا اشاره کرد. هر دو اینستاگرام و توییتر به عنوان اپلیکیشنهایی با دسترسی آسان و بدون محدودیت زمانی و مکانی شناخته میشوند و امکان استفاده از آنها به صورت اسان واگذار است. همچنین در هر دو اپلیکیشن، امکان افزایش بازدید از صفحه با استفاده از هشتگها با رویکرد صحیح و اصولی وجود دارد.
تفاوت اینستاگرام و توییتر
تفاوت اینستاگرام و توییتر درواقع تفاوتهای زیادی بین دو شبکه اجتماعی محبوب، اینستاگرام و توئیتر، وجود دارد که برخی از مهمترین و تأثیرگذارترین تفاوت اینستاگرام و توییتر در جذب مخاطب عبارتند از:
محدودیت کاراکتر
– توئیتر: این شبکه اجتماعی یک محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای محتوای متنی تعریف کرده است. با این حال، برخی راهکارهایی برای بهترین استفاده از این شرایط وجود دارد، از جمله کوتاهتر شدن خودکار URL ها و عدم محاسبه توئیتهای نقل شده و ذکر نام افراد در حداکثر تعداد کاراکترهای پست.
– اینستاگرام: در اینستاگرام در تفاوت اینستاگرام و توییتر، یک محدودیت ۲۲۰۰ کاراکتری برای محتوا تعریف شده است، اما اگر متن بیش از ۲۴۰ کاراکتر داشته باشد، باید گزینه “Read More” را انتخاب کرد. همچنین، محدودیت تعداد هشتگها برای هر پست ۳۰ تاست.
تفاوت محتوا
– توئیتر: در تفاوت اینستاگرام و توییتر اصلیترین محتوایی که در توئیتر منتشر میشود، متنی با کمتر از ۱۴۰ کاراکتر است. این شبکه امکان استفاده از انواع محتواهای دیگر مانند تصویر، ویدئو، گیف و نظرسنجی را نیز دارد. تمرکز این پلتفرم بر محتوای متنی آن را به یک منبع خبری اصلی برای رسانهها و افراد تبدیل کرده است.
– اینستاگرام: اینستاگرام بر پایه محتوای بصری تعریف شده است و برای انتشار یک متن، ابتدا باید عکس یا ویدئو آپلود شود و سپس متن و هشتگها اضافه شوند. این امکان ویژهای به کاربران میدهد که هر تعدادی از محتوای تصویری را تولید و منتشر کنند.
دایرکت
– هر دو پلتفرم اینستاگرام و توئیتر در تفاوت اینستاگرام و توییتر امکان ارسال پیام دایرکت (خصوصی) با متن، عکس، ویدئو، و گیف را فراهم میکنند. توئیتر قابلیت تشکیل گروههای ۵۰ نفری را دارد در حالی که اینستاگرام این امکان را برای گروههای ۱۵ نفری فراهم کرده است.
استوری
یکی از تفاوت اینستاگرام و توییتر، قابلیت “استوری” است. اینستاگرام، با الهام از اسنپ چت، در سال ۲۰۱۶ ابزار استوری را به منظور افزایش تعامل با مخاطبان بهکار گرفت. این ابزار، علاوه بر افزایش چشمگیر نرخ مشارکت، به یک ابزار قوی برای تبلیغات نیز تبدیل شده است. در توئیتر اما، ابزار مشابهی به نام “استوری” طراحی نشده است.
ابزارهای درآمدزایی
استفاده از ابزارهای تبلیغات در هر دو پلتفرم امکانپذیر است در تفاوت اینستاگرام و توییتر. در توئیتر، تبلیغات به عنوان توئیت “پروموت شده” بین توئیتهای قابل نمایش برای یک کاربر نمایش داده میشود و از لینکهای خرید نیز برای انتشار تبلیغات و درآمدزایی استفاده میشود. در مقابل، اینستاگرام از ابزارهای متنوعی برای درآمدزایی استفاده میکند، از جمله:
– تبلیغات اتوماتیکی که بین تماشای ویدئوها و استوریها نمایش داده میشوند.
– گزینه “Shop now” که امکان ارتباط مستقیم مشتریان به فروشگاههای آنلاین برندها را از طریق پست یا استوری در اینستاگرام ایجاد میکند از تفاوت اینستاگرام و توییتر.
روشهای پاسخگویی و ریپلای کردن
یکی از موارد اساسی تفاوت اینستاگرام و توییتر، نحوه پاسخگویی به پستها و کامنتهاست. توئیتر به عنوان یک پلتفرم محبوب برای کامنتگذاری و پاسخ دادن به توئیتها شناخته میشود. کاربران میتوانند از طریق ریتوییت کردن، پاسخ دادن به نظرات، لایک کردن و نقل قول کردن، با توئیتهای منتشر شده تعامل داشته و زنجیرهای از کامنتها ایجاد کنند. این ویژگی باعث وایرال شدن سریع و گسترده تر توئیتها میشود.
در اینستاگرام نیز در تفاوت اینستاگرام و توییتر، سبک پاسخدهی به کامنتها بر مبنای زنجیره کامنتهاست، اما اینستاگرام ابزار مستقیمی برای ریپست کردن فراهم نکرده است و برای این کار نیازمند استفاده از اپلیکیشنهای جایگزین است.
تایید حسابهای کاربری و گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
در اینستاگرام در تفاوت اینستاگرام و توییتر، تایید حسابهای کاربری با دریافت تیک آبی صورت میگیرد. این تیک آبی، با اضافه کردن یک دایره و تیک آبی در کنار نام کاربری یک شخص، نشاندهنده تایید وی به عنوان یک شخص معتبر و معروف است. در ابتدا، این امکان صرفاً برای سلبریتیها و شخصیتهای مشهور وجود داشت، اما در ادامه، سیاستمداران، شرکتها، خبرنگاران و هر کسی که تعداد خاصی از فالوئرها را داشته باشد، میتوانست درخواست دریافت تیک آبی را ارسال کند.
اصلی ترین تفاوت اینستاگرام و توییتر در این زمینه این است که اینستاگرام برای این امکان، محدودیتهای بیشتری اعمال کرده و به راحتی این امکان را در اختیار افراد قرار نمیدهد. تنها افراد و برندهای مشهور میتوانند از این امکان بهرهمند شوند.
ترندهای روز
تفاوت اینستاگرام و توییتر در موضوعات و مسائل روز دنیا قابل مشاهده است. توییتر، به عنوان یک پلتفرم با فضای سیاسیتر نسبت به اینستاگرام شناخته میشود. علاوه بر این، بسیاری از موضوعاتی که در اینستاگرام منتشر و وایرال میشوند، ابتدا در توییتر پدیدار شده و سپس وارد اینستاگرام شدهاند. این نشاندهنده اهمیت حضور کسب و کارها در هر دو شبکهی اجتماعی است.
کسب و کارها در اینستاگرام و توئیتر
بین تفاوت اینستاگرام و توییتر بسیاری از کسب و کارها از طریق فعالیت در اینستاگرام کار خود را شروع کرده و از این طریق به درآمد بالایی دست یافتهاند. اما در سالهای اخیر، برخی از برندها نیز به شدت در توییتر حضور پیدا کردهاند. برندهایی مانند کاله، پاک، زمزم، گوشتیران و سایرها با فعالیتهای خود در این پلتفرم، به نوعی خود را وایرال کرده و به شناخت بیشتری دست یافتهاند.
علاوه بر این، بسیاری از این کمپانیها با برقراری ارتباط نزدیکتر با کاربران فضای اجتماعی و ایجاد چالشها، به برندینگ خود کمک بسیاری کرده و باعث جلب توجه بیشتری شدهاند.
برای اطلاعات بیشتر درمورد بازاریابی اینستاگرام روی لینک اینستاگرام مارکتینگ کلیک کنید.
نقاط قوت و ضعف دو شبکه اجتماعی قدرتمند
تفاوت اینستاگرام و توییتر نشان میدهد که تأثیر مستقیم این دو شبکه اجتماعی بر زندگی افراد بسیار چشمگیر است. از جمله نقاط قوت مهم این دو شبکه میتوان به برقراری ارتباطات اجتماعی گسترده، استفاده تجاری موثر از صفحه شخصی، و عدم محدودیت مکانی و زمانی اشاره کرد. اما نقاط ضعف اینستاگرام شامل امکان ساخت اکانتهای فیک و مصرف بالای اینترنت میشوند. همچنین، حجم بزرگ تبلیغات و عدم کامل بودن نسخه تحت وب اینستاگرام از دیگر نقاط ضعف این شبکه اجتماعی به حساب میآیند.
از جمله معایب اصلی اینستاگرام در تفاوت اینستاگرام و توییتر میتوان به اعتیاد به این پلتفرم و گسترش افسردگی در میان کاربران اشاره کرد. از سوی دیگر، یکی از نقاط قوت توئیتر، امکان انتشار و بازنشر سریع پیامهاست. توئیتر این امکان را به تمام مخاطبان، حتی کاربرانی که عضو این شبکه نیستند، میدهد. هر توئیت به سرعت گذراست، و اگر محتوا جذاب نباشد یا به سرعت توسط کاربران دیده نشود، در دریای توئیتها گم میشود.
شناخت مخاطب هدف
تفاوت اینستاگرام و توییتر نشان میدهد که یکی از اهداف اصلی کاربران در این دو شبکه اجتماعی، وارد شدن به دنیای کسب و کار آنلاین است. با توجه به اینکه این شبکههای اجتماعی دارای میلیونها دنبالکننده روزانه هستند، به عنوان یک بستر مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی شناخته میشوند. در این سیاق، شناخت مخاطب هدف میتواند به کسب و کارهای آنلاین کمک کرده و آنها را در مسیر صحیح قرار دهد.
به عبارت دیگر در تفاوت اینستاگرام و توییتر، مخاطبان هدف یک بخش مهم از دامنه کسب و کار را تشکیل میدهند. روشهای مختلفی برای شناسایی مخاطبان هدف وجود دارد، از جمله جمعآوری اطلاعات درباره فالوورها (جنسیت، سن، مکان، علایق)، یافتن مخاطب با استفاده از هشتگها و بررسی صفحات رقبا. به طور کلی، با درک و شناخت بهتر از مخاطبان صفحات اینستاگرام و توئیتر، میتوان به ارتقاء نرخ تعامل در صفحه خود کمک کرد. در واقع، مشارکت فعال کاربران و مخاطبان هدف میتواند باعث رشد صفحات شخصی و تجاری گردد.
کدام بهتر است؟ توییتر یا اینستاگرام؟
قبل از انتخاب یک شبکه اجتماعی برای توسعه برند خود، مهم است که مزایا و معایب هر یک و تفاوت اینستاگرام و توییتر را به دقت در نظر بگیرید.
اینستاگرام در تفاوت اینستاگرام و توییتر ممکن است تصویری فراوانتر و جذابتر از توییتر باشد، اما توییتر به کاربران این امکان را میدهد که سریع و آسان محتوا را به اشتراک بگذارند و به همین دلیل یک جمله با سرعت بیشتری در آن منتشر شود. هر کسب و کار میتواند از هر دو پلتفرم برای اهداف مختلف استفاده کند و با این کار، به مخاطبان مختلف از طریق روشهای متنوع دسترسی یابد.
جمع بندی
در بررسی دقیق مقایسهای تفاوت اینستاگرام و توییتر، مشاهده میشود که اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد کاربران بیشتر و نرخ تعامل بالاتر، قابلیتهای فراوانتری را ارائه میدهد. با این وجود، برای دستیابی به رشد و موفقیت در حوزه کسب و کار، بهتر است از هر دو پلتفرم به صورت هوشمندانه استفاده کنید. این ترکیب میتواند به شما امکان دسترسی به مخاطبان متنوعتری را فراهم کند و از مزایای هرکدوم به نحو مؤثری بهرهمند شوید با خرید تیک آبی اینستاگرام و خرید اشتراک توییتر بلو Twitter Blue می توانید اعتبار اکانت خودتان را افزلیش دهید.
مقالات مرتبط با تفاوت اینستاگرام و توییتر