اینستاگرام و تیک تاک چه تفاوتی دارند ؟ با خرید تیک آبی اینستاگرام اعتبار اکانت خود را افزایش دهید. از زمان آغاز به کار رسانه های اجتماعی، بازاریابان سعی کرده اند بهترین استفاده را از آنها برای برندهای خود داشته باشند! و این همهگیری 2020 نشان داد که چگونه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی میتوانند ابزار قدرتمندی برای تجارت باشند!
با میلیاردها کاربر فعال، اینستاگرام و تیک تاک دو پلتفرم محبوب هستند! آنها در را برای دستیابی به مشتریان بالقوه، ایجاد سرنخ و ایجاد آگاهی از برند در سراسر جهان با ویژگی های خود باز کرده اند!
یوتیک، یکی از برترین پلتفرمها در ارائه حسابهای پریمیوم، با امکانات ویژه و مزایای منحصربهفرد خود توانسته است توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. برای آشنایی بیشتر و خرید متاوریفای اینستاگرام، تنها کافی است روی لینک مربوطه کلیک کنید.
TikTok و Instagram هر دو میلیاردها کاربر فعال و ویژگیهای مشابه دارند. و بنابراین بحث در مورد مقایسه اینستاگرام و تیک تاک ادامه دارد!
در این مقاله، اینستاگرام و تیک تاک را از دیدگاههای مختلف مقایسه میکنیم و نشان میدهیم که آنها چه چیزی برای کسب و کار شما دارند!
لیست عناوین مقاله
آمارهای کلیدی اینستاگرام و تیک تاک
قبل از گذر از نبرد اینستاگرام و تیک تاک، بیایید چند آمار سریع را مرور کنیم! و خرید تیک آبی instagram اینستاگرام نیز به شما توصیه می شود.
TikTok
در اینجا برخی از آمار TikTok با توجه به The Social Shepherd آمده است:
• تیک تاک 4.7 میلیارد بار در سراسر جهان دانلود شده است
• TikTok در بین گروه سنی 18 تا 24 سال محبوبیت بیشتری کسب کرد
• توسط سرمایه گذاران 84.2 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است
• TikTok دارای 30.8 میلیون کاربر فعال در نسخه iOS و 15.4 میلیون کاربر فعال در نسخه اندروید است.
• اپلیکیشن تیک تاک 19 بار در روز توسط کاربران باز می شود
• 25 درصد از کاربران آن Gen Z هستند
• 38 درصد از کاربران آماده تحمل تبلیغات در ازای دسترسی به برخی ویژگی ها هستند
اینستاگرام
برخی از حقایق اینستاگرام طبق Sprout Social:
• اینستاگرام بعد از فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی است
• اینستاگرام ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد
• کاربران بزرگسال روزانه 33.1 دقیقه را در این پلتفرم صرف می کنند
• اینستاگرام در بین سنین 18 تا 34 سال محبوبیت بیشتری دارد
• 70 درصد از خریداران برای خرید بعدی خود به پلتفرم نگاه می کنند
• حلقههای اینستاگرام میانگین نرخ تعامل را 30.81 درصد افزایش میدهند.
• اینستاگرام بالاترین CTR (نرخ کلیک) و CPC (هزینه هر کلیک) را دارد.
اکنون، میتوانیم ببینیم که نبرد اینستاگرام و تیک تاک سرنوشتساز خواهد بود! برویم سراغ جزئیات.
مقایسه اینستاگرام و تیک تاک چگونه آغاز شد؟
در طول همه گیری همه ما مجبور شدیم در خانه بمانیم. آن زمان بود که بسیاری از مردم TikTok را کشف کردند.
TikTok در بین اینستاگرام و تیک تاک یک پلتفرم اشتراکگذاری ویدیوی چینی با نسبت تصویر 9:16 است که کاملاً سازگار با موبایل است و مانند آتشسوزی در بین جوانان پخش میشود!
از این منظر بین اینستاگرام و تیک تاک، اینستاگرام برای مدت طولانی در بازار بوده است! این برنامه به عنوان یک پلتفرم اشتراکگذاری عکس و ویدیو شروع شد و به دلیل ویژگیهای عمومی آن برای ارائه و مدیریت فردی به روشی زیباشناختی، در بین هزارهها محبوبیت زیادی پیدا کرد! مدت زیادی از راه اندازی Reels نمی گذرد، یک ویژگی مشابه TikTok با همان نسبت تصویر!
هم TikTok و هم Instagram Reels دارای ابزارهای ویرایش اولیه و زمان نمایش مشابه هستند. اینجا بود که بازی عوض شد!
با ابزارهای موجود، مردم شروع به ساختن فیلم های خنده دار و طنز، همگام سازی لب و دوئت کردند و مردم شروع به سرگرم کننده و جذاب یافتند! و صرف زمان بیشتر و بیشتر در این سیستم عامل ها!
اصطلاح بازاریابی ویدئویی به وجود آمد. ویدیوها بیش از 80 درصد از کل ترافیک جهانی موبایل را در بر می گیرند! اینستاگرام و تیک تاک به پلتفرم های ایده آل برای برندها، بازاریابان و مشاغل تبدیل شده اند! و نبرد اینستاگرام و تیک تاک شروع شد!
با راهاندازی «حساب تجاری TikTok» و «اکانت حرفهای اینستاگرام»، اکنون یک نبرد همهجانبه است!
نقاط مقایسه TikTok و Instagram
ما اکنون مروری داریم بر نبرد اینستاگرام و تیک تاک و ایده ای اساسی از فرصت هایی که آنها ارائه می دهند! از اینجا نقطه به نقطه آنها را مرور می کنیم! در مورد اینکه این پلتفرمها چه چیزی را دارند و چگونه میتوانند برای کسبوکارهای کوچک مفید باشند، توضیح خواهیم داد!
جمعیت شناسی مخاطب برای اینستاگرام و تیک تاک
قبل از اینکه به سمت بازاریابی رسانه های اجتماعی بروید، باید ایده روشنی از بازار هدف خود داشته باشید. بیایید نگاهی به جمعیت شناسی کاربران اینستاگرام و تیک تاک طبق Statista بیندازیم:
در آنجا، ما می توانیم برخی از شباهت ها را در پایگاه کاربر مشاهده کنیم:
• هر دو پلتفرم اینستاگرام و تیک تاک جمعیت شناسی جوان تری دارند
• هر دو پلتفرم اینستاگرام و تیک تاک مخاطبان آماده برای خرید دارند
• هر دو پلتفرم اینستاگرام و تیک تاک در سراسر جهان محبوب هستند
جدا از شباهت ها، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد! شما باید ایده روشنی از جایی که بازار هدف شما ممکن است باشد داشته باشید!
TikTok
Gen Z به شدت TikTok را در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک ترجیح می دهد! هزاره ها در رتبه دوم قرار دارند. و تقریباً همه جوان هستند! بر اساس جنسیت، اکثریت، 57 درصد از کاربران زن هستند.
کاربران TikTok نسبت به سایر پلتفرمها نسبت به سایر پلتفرمها واکنشپذیرتر هستند. همانطور که گفته شد، کاربران معمولاً به برندهایی که هدفشان فروش محصولات مورد علاقه جوانها است، پاسخ میدهند
• زیورآلات، پوشاک، لوازم آرایشی ارزان قیمت
• محصولات دکور منزل
• محصولات آنلاین مقرون به صرفه
TikTok نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ پاسخگوتر است. و تبلیغاتی که لایک می شوند شبیه تبلیغات نیستند. ترکیب کردن کلید است!
اینستاگرام
اینستاگرام بین اینستاگرام و تیک تاک و در بین هزاره ها محبوبیت بیشتری دارد و پس از آن ژنرال Z. می توان گفت کاربران اینستاگرام کمی از نسل های قدیمی تر هستند! توزیع جنسیتی در اینستاگرام یکنواختتر است و ۴۸.۴ درصد از کاربران زن و ۵۱.۶ درصد مرد هستند.
در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک اگرچه اینستاگرام به اندازه TikTok پاسخگوی تبلیغات نیست، اما نرخ تبدیل آن از 0.3٪ تا 2.6٪ متغیر است که بسیار خوب است! کاربران نسبت به محصولات یونیسکس برای نسل های قدیمی تر، مانند
• خدمات اطلاع رسانی برای حرفه ای ها
• مبلمان و برندهای لوکس
• جواهرات گران قیمت، لوازم آرایشی، دکور خانه و مصنوعات میان رده
• محصولات تجارت الکترونیک ممتاز
اینستاگرام از اینفلوئنسر مارکتینگ استقبال می کند. اما ارائه باید جوهره زیبایی شناختی بالاتری داشته باشد!
برای بررسی فرمت های ویدیویی اینستاگرام کلیک کنید.
ویژگی های محتوا
در اینجا، نگاهی دقیق به ویژگیهای محتوای اینستاگرام و تیک تاک خواهیم داشت. ما خواهیم دانست که چه نوع محتوایی در کدام پلتفرم ترجیح داده می شود! ببینیم!
TikTok
در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک سازندگان محتوای TikTok بیشتر بر موضوع متمرکز هستند! ویدیوهای TikTok اساساً افرادی هستند که از خودشان فیلم میگیرند در حال رقصیدن، همگامسازی لبها، انجام چالشها، پاسخ به هشتگها و جریان با روندها!
ظاهر و حواس ترکیبی در اینجا مهم هستند، اما غالب نیستند. اکثر ویدیوها در مدت زمان کوتاهی گرفته می شوند و فورا آپلود می شوند.
ماهیت اصلی TikTok محتوای خام است! هر زمان که از نمایه TikTok بازدید می کنید، به سختی می توانید یک ایده کلی از زیبایی شناسی کلی یک خالق داشته باشید، چه اینفلوئنسر! بلکه مستقیماً وارد موضوع یا روند می شوید! اجازه دهید اعمال صحبت کنند به نظر می رسد شعار است!
از منظر تجاری بین اینستاگرام و تیک تاک، TikTok می تواند پلتفرم بهتری برای آن باشد
• بازاریابی با تمرکز بر اینفلوئنسرها
• تبلیغات غیر رسمی و بومی
• خود برندینگ، به خصوص اگر تیم اختصاصی ندارید.
اینستاگرام
ایدههای محتوای اینستاگرام در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک معمولاً بسیار ویرایش شده، فیلتر شده، با دقت مدیریت شده و از نظر بصری جذاب هستند! کاربران در واقع به ظاهر و ارائه خود در اینستاگرام اهمیت زیادی می دهند، چه به عکس ها و چه به استوری ها!
اکثر کاربران عکسها و ویدیوهای خود را انتخاب میکنند تا زیباتر به نظر برسند و سلیقه خود را نشان دهند! معمولاً عکسها و ویدیوها فوراً در اینجا آپلود نمیشوند. بلکه کاربران دوست دارند وقت شیرین خود را برای ویرایش مطالب خود صرف کنند و در مورد ظاهر بصری محتوا محتاط ترند! اگر از پروفایل آنها بازدید کنید، سریعاً در مورد حس زیبایی شناسی و سبک آنها خواهید دید!
این وضعیت اینستاگرام را به انتخاب بهتری تبدیل می کند
• تبلیغات با دقت تنظیم شده
• تبلیغات بصری جذاب
• مشاغل با تیم تولید محتوا اختصاصی
فرمت ها
در این قسمت از دوئل اینستاگرام و تیک تاک در مورد فرمت آنها صحبت خواهیم کرد! ما آنچه را که این پلتفرم ها برای کاربر خود ارائه می دهند را بررسی خواهیم کرد!
TikTok
TikTok در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک به کاربران خود اجازه می دهد ویدیوهای عمودی ایجاد و آپلود کنند! همین!
اما بله، TikTok برخی از ابزارهای ویرایش، ویژگی هایی مانند افزودن موسیقی بدون حق امتیاز یا صداگذاری، و برخی فیلترهای واقعا جالب را ارائه می دهد!
ماهیت اصلی محتوای TikTok سادگی آن است! و با نسبت تصویر 16:9، کاملاً یک پلتفرم سازگار با موبایل است! به جای اسکرول، باید به سمت بالا حرکت کنید و این شما را به ویدیوی بعدی هدایت می کند!
تا زمانی که سرگرمی را از بین نبرید، مردم کاملاً با محتوای شما درگیر هستند. و برای فرمت محتوای آن، کاربران صرف تماشای همه چیز، از جمله تبلیغات می کنند! TikTok نسبت به سایر پلتفرمها بازدهی جذابی در هزینه تبلیغات (ROAS) دارد! علاوه بر این، استفاده از آن بسیار آسان است!
اینستاگرام
اینستاگرام در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک چیزهای زیادی برای ارائه به کاربران خود دارد
• عکس ها
• ویدیوهای فید کوتاه
• قرقره ها
• داستان ها
• پخش زنده
• IGTV (برای ویدیوهای طولانی)
فید اینستاگرام بیشتر شبیه سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی است! شما می توانید در مسیر خود حرکت کنید و به سازنده محتوا توجه نکنید!
اینستاگرام بین اینستاگرام و تیک تاک دارای فیلترهایی برای عکس ها و ویدیوهای کوتاه است! در مورد قرقره ها، آنها با یک کتابخانه موسیقی و ابزارهای ویرایش اولیه ارائه می شوند! حلقه های اینستاگرام مانند ویدیوهای TikTok هستند! و داستان هایی که آپلود می کنید 24 ساعت طول می کشد و بیشترین دسترسی را در بین همه ویژگی ها دارد!
اینستاگرام در بین اینستاگرام و تیک تاک امکانات بسیار بیشتری برای ارائه دارد. به نظر خوب می رسد. اما زمانی که در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستید، ممکن است همه چیز در هم پیچیده شود! اما با اجرای مناسب کمپین در داستانها، فیدها و قرقرهها، میتوانید معجزه کنید!
در دسترس قرار گرفتن
ما مشتاقانه منتظر این مقایسه اینستاگرام و تیک تاک هستیم تا بدانیم از کجا می توانید به حداکثر تعداد افراد دسترسی پیدا کنید! بنابراین این بخش در مورد نوردهی هایی که می توانید از این پلتفرم ها دریافت کنید بحث می کند!
TikTok
اگر میخواهید بدون صرف هزینه زیاد محتوای بیشتری تولید کنید، TikTok بین اینستاگرام و تیک تاک انتخاب خوبی است! اگر به دنبال روندها و چالش ها هستید، می تواند احتمال بیشتری از قرار گرفتن در معرض ارگانیک با محتوای شما را فراهم کند! هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت! داستان های موفقیت TikTok می تواند آن را تضمین کند!
دکمه هوم TikTok در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک به عنوان صفحه “برای شما” شناخته می شود. این ویژگی محتوای سازندگانی را به شما نشان می دهد که حتی آنها را دنبال نمی کنید! نوع محتوا توسط الگوریتم TikTok تعیین میشود، که بر اساس آنچه بیشتر تماشا میکنید، ایدهای از دلخواه شما ایجاد میکند.
برای مثال، اگر محتوای تناسب اندام را جستجو و جستجو کنید، احتمالاً محتوای مرتبط با تناسب اندام بیشتری را در صفحه For You دریافت خواهید کرد!
90 درصد از کاربران TikTok بیش از یک بار در روز به شناسه خود وارد می شوند و به طور متوسط 52 دقیقه در روز را در این برنامه صرف می کنند!
اما ماهیت TikTok در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک یک جنبه منفی نیز دارد!
از آنجایی که صفحه «برای شما» محتوای افرادی را که حتی آنها را دنبال نمیکنید نشان میدهد، ممکن است محتوای شما ویروسی شود و تمام این موارد، اما ممکن است شما با این نسبت فالوور جذب نکنید! بذار توضیح بدم!
مردم محتوای شما را پیدا میکنند، آن را میبینند، دکمه واکنش را میزنند و بدون کلیک روی دکمه دنبال کردن، جلو میروند! ممکن است محتوای شما ویروسی شود، اما نمایه شما ممکن است فالوور جذب نکند! حتی اگر تعدادی فالوور به دست آورید، ممکن است محتوای دیگر را نبینند و از صفحه “برای شما” دور شوند!
اینستاگرام
اگر تمام تلاش خود را با کیفیت انجام دهید اینستاگرام در بین اینستاگرام و تیک تاک انتخاب بهتری است! اگر توانایی تولید محتوای غنی با جلوه های بصری جذاب را دارید، اینستاگرام جعبه پاندورا شماست! هرچه یک محتوا ارتباط بیشتری برقرار کند، بیشتر در معرض دید قرار می گیرید! و برای برندهای B2B انتخاب بهتری است!
اینستاگرام جامعه بزرگی دارد! اما نگهداری آن کمی پیچیده است! شما نمی توانید فقط بیشتر پست کنید و در معرض دید قرار بگیرید! شما باید با مخاطبان خاص خود ارتباط برقرار کنید و تعامل خود را افزایش دهید! شما باید یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام قوی داشته باشید.
هنگامی که جامعه شما ساخته شد و تعامل ایجاد کردید، می توانید از ویژگی خرید اینستاگرام “Checkout” نهایت استفاده را ببرید و با فروش اجتماعی خود به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید.
اما در اینجا برخی از نقاط ضعف نیز وجود دارد!
تنها 62 درصد از کاربران روزانه وارد اینستاگرام می شوند و به طور متوسط روزی 28 دقیقه وقت می گذارند! این کمتر از TikTok است. و باید زمان و تلاش بیشتری برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض هدف خود صرف کنید!
کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و تیک تاک
این قسمت از مقایسه اینستاگرام و تیک تاک به امکانات تبلیغاتی ارائه شده توسط این پلتفرم ها می پردازد! بیا شیرجه بزنیم
TikTok
TikTok در بین اینستاگرام و تیک تاک یک حساب تجاری تخصصی ارائه می دهد. این حساب دارای امکاناتی مانند تجزیه و تحلیل، کتابخانه موسیقی تجاری، و برخی ویژگی های تجاری دیگر است! TikTok برای کسب و کارهای کوچک کاملاً تسهیلاتی است که می توانید به رسمیت شناخته شوید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید!
TikTok در بین اینستاگرام و تیک تاک به برندها اجازه می دهد تا محتوای تبلیغاتی را تا 60 ثانیه بین ویدیوهای دیگر اضافه کنند و شبیه محتوای بومی به نظر برسد!
اینستاگرام
در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک با اکانت حرفه ای اینستاگرام، می توانید تبلیغات را روی عکس ها و ویدیوها قرار دهید و آنها را در استوری ها نیز قرار دهید!
اما تغییر دهنده بازی حلقه های اینستاگرام هستند! قرقره ها پاسخ اینستاگرام به TikTok هستند و می توانید تبلیغاتی را قرار دهید که کاملاً شبیه به TikTok است!
طبق Word Stream، تبلیغات حلقه اینستاگرام در هر بخش، مانند کلیکها، هزینهها و تبدیلها، تبلیغات TikTok را شکست میدهد!
کدام پلتفرم را برای کسب و کار کوچک خود انتخاب می کنید؟
اگر قصد دارید بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید، احتمال اینکه در نهایت حضور خود را در هر دو پلتفرم اینستاگرام و تیک تاک افزایش دهید، بیشتر است! و این کاملا طبیعی است!
اکثر مشاغل با حداقل حضور مجازی در اینستاگرام هستند! اما با محبوبیت شدید در بین نسلهای جوان، هر کسبوکاری در راه TikTok است!اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، طبیعی است که در چنین شرایطی دچار سردرگمی شوید! اما اجازه ندهید که همه این عجله ها مانع شما شوند!
موفقیت شما کاملاً به استراتژی رسانه های اجتماعی شما بستگی دارد! در اینجا، درک کسب و کار شما کلید اصلی است.اگر کسب و کار شما بیشتر خدمات محور است، مانند عکاسی، مسافرت، تجارت آنلاین غذا، رستوران کوچک، مدیریت رویداد و غیره، اینستاگرام ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.
اگر مشاغل کوچک یا خرد مانند جواهرات ارزان قیمت، لباس، محصولات طراحی شده، صنایع دستی خانگی و غیره را اداره می کنید، TikTok بین اینستاگرام و تیک تاک ممکن است پاسخ شما باشد!
سوالات متداول
چرا TikTok از اینستاگرام محبوب تر است؟
بیانیه آنقدرها هم درست نیست! اگرچه TikTok در بین Gen Z بسیار محبوب است، اینستاگرام هنوز پایگاه کاربر بزرگتری دارد!
چرا TikTok بهتر از ریلزهای اینستاگرام است؟
TikTok در بین اینستاگرام و تیک تاک دارای دوئتهایی است که میتوانید به محتوای یک نفر پاسخ دهید و یک ویدیوی مشترک بسازید. قرقره ها ویژگی مشابهی به نام «ریمیکس» ارائه می دهند، اما TikTok اولین کسی بود که وارد شد. استفاده از آن آسان و ارگانیک تر بود.
آیا TikTok اینستاگرام را تصاحب می کند؟
TikTok در بین اینستاگرام و تیک تاک تاکنون 4.7 میلیارد دانلود داشته است. و با سرعت برق در حال پیشرفت! با این حال، اینستاگرام قدیمی تر است و پایگاه کاربران وفادار دارد. بنابراین، تصاحب به این زودی ها اتفاق نمی افتد!
چه کسی بهتر پرداخت می کند، اینستاگرام یا تیک تاک؟
چک های اینستاگرام در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک بزرگتر است! اینفلوئنسرهای اینستا احتمالاً از طریق همکاری با برند، 200٪ بیشتر درآمد خواهند داشت!
مدت زمان یک ویدیوی TikTok چقدر می تواند باشد؟
در مقایسه اینستاگرام و تیک تاک میتوانید TikTok را تا 10 دقیقه بسازید، در حالی که ریلزها فقط 90 ثانیه طول میکشند! اما به یاد داشته باشید، هر چه کوتاه تر، بهتر!
جمع بندی
در واقع اعلام حکم در مورد نبرد اینستاگرام و تیک تاک بسیار سخت است! هر دو پلتفرم پیشنهادات منحصر به فرد خود را دارند!اگر بتوانید روی هر دوی اینستاگرام و تیک تاک حضور داشته باشید بهتر است! اما قانون آهنین را فراموش نکنید: استراتژی بازار شما!هر پلتفرمی که انتخاب می کنید، سازماندهی کنید! قوام و اخلاص اساس است و با خرید تیک آبی instagram از تمام قابلیت های پریمیوم آن بهره مند شوید.
یوتیک، بهعنوان یک مرجع معتبر در ارائه حسابهای پریمیوم، با پشتیبانی ۲۴ ساعته و تخفیفها و امکانات ویژه، توانسته جایگاه برجستهای میان کاربران به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر و بهرهمندی از این خدمات، کافی است به لینک خرید متاوریفای instagram مراجعه کنید.
آیا میدانستید یوتیک بهعنوان برترین پلتفرم خرید و تأیید اکانتها در ایران شناخته میشود؟
اکنون که با تفاوتهای اینستاگرام و تیک تاک آشنا شدهاید، بد نیست بدانید یوتیک با ارائه کارمزدهای رقابتی و پشتیبانی شبانهروزی، یکی از محبوبترین انتخابها برای خرید حسابهای وریفایشده است. برای تجربه خریدی مطمئن و بدون دردسر، همین حالا اقدام به خرید متاوریفای instagram اینستاگرام کنید!
مقالات مرتبط با مقایسه اینستاگرام و تیک تاک