آموزشی

معرفی سایت vidIQ + کلیدی ترین ابزار یوتیوبرها + نحوه استفاده

سایت vidIQ

سایت vidIQ  چیست؟ از بهینه‌سازی عناوین، توضیحات و برچسب‌ها گرفته تا ردیابی معیارهای رقبا و حتی اجرای آزمایش‌های A/B بر روی تصاویر کوچک سایت vidIQ همه چیزهایی را که برای به حداکثر رساندن دید کانال YouTube خود نیاز دارید ارائه می‌کند که با خرید اکانت vidIQ ویدایکیو از تمام قابلیت های آن بهره مند شوید.

یوتیک به عنوان یکی از پیشگامان در ارائه اکانت‌های پرمیوم و اشتراک‌های متنوع شهرت دارد و مزایای فراوانی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای اشتراک‌های پرمیوم واندریوم، می‌توانید روی گزینه خرید اشتراک vidIQ ویدایکیو کلیک کنید.

این بررسی تمام ویژگی‌هایی را که سایت vidIQ ارائه می‌کند بررسی می‌کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش سرمایه‌گذاری برای کسب و کار یا کانال خود را دارد یا خیر.

سایت vidIQ چیست ؟

سایت vidIQ

سایت vidIQ  و خرید اکانت ویدایکیو  در هسته خود ابزارهایی را ارائه می دهد تا به سازندگان محتوا کمک کند تا عملکرد محتوای خود را درک کنند و تصمیمات آگاهانه ای را در مورد آنچه بهترین کار می کند، بگیرند.

این سایت vidIQ اطلاعاتی درباره زمان تماشا، بازدیدها، مشترکین و موارد دیگر در یک داشبورد ارائه می‌کند که می‌تواند برای شناسایی روندها و پیگیری پیشرفت استفاده شود.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های سطح عمیق امکان بهینه سازی بیشتر عناوین، برچسب ها، توضیحات، تصاویر کوچک و موارد دیگر را فراهم می کند.

سایت vidIQ چگونه کمک می کند؟

با کمک مجموعه ویژگی‌های سایت vidIQ، سازندگان محتوا می‌توانند داده‌های عملی در مورد عملکرد ویدیوی خود، مانند تجزیه و تحلیل احساسات از نظرات (مثبت یا منفی)، نمره دشواری کلمه کلیدی (مفید در هدف قرار دادن موضوعات بالقوه موفق)، درآمد تخمینی بر اساس آمار فعلی دریافت کنند. مانند بازدید/زمان تماشا/ نرخ تعامل.
این به کاربران دانش لازم را برای انتخاب آگاهانه در هنگام ایجاد ویدیوهای جدید، توضیحات ویدیویی یا ویرایش ویدیوهای موجود می دهد.

نحوه استفاده از نسخه رایگان VidIQ

سایت vidIQ

سایت vidIQ یک راه عالی برای شروع بازاریابی ویدیویی و پیگیری پیشرفت خود است. این یک ابزار عالی برای بازاریابان ویدیویی مبتدی و حرفه ای است تا ویدیوهای خود را بهینه کنند، عملکرد آنها را نظارت کنند و دسترسی خود را افزایش دهند.

کلمات کلیدی ویدیویی

نسخه اصلی سایت vidIQ ویژگی هایی مانند کلمات کلیدی ویدیویی، تجزیه و تحلیل پیشرفته، YouTube Trends، گزارش های کانال یوتیوب، برچسب های پیشنهادی و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این ویژگی‌ها، می‌توانید بینش‌هایی در مورد عملکرد ویدیوهایتان به دست آورید و تغییراتی متناسب با آن برای بهبود اثربخشی کمپین‌های خود ایجاد کنید.

کلمات کلیدی ویدیو به کاربران اجازه می دهد تا محبوب ترین عبارات جستجوی SEO YouTube مرتبط با ویدیوهای خود را مشاهده کنند. این به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که کدام کلمات کلیدی باعث بازدید و تعامل می‌شوند تا بتوانید در کمپین‌های آینده روی آن کلمات کلیدی تمرکز کنید.

تجزیه و تحلیل پیشرفته

تجزیه و تحلیل پیشرفته اطلاعات دقیقی در مورد مکان تماشای ویدیوهای شما (به عنوان مثال، جغرافیا)، محتوایی که با چه محتوایی درگیر هستند (مثلاً بخش خاصی از یک ویدیو یا تعامل با حاشیه نویسی یا کارت) و مدت زمانی که تا پایان تماشا کرده اند ارائه می دهد در سایت vidIQ. (مثلا زمان تماشا).

YouTube Trends

YouTube Trends یک ویژگی ارزشمند است که محبوب ترین موضوعات مورد بحث در YouTube را در رابطه با کلمات کلیدی که وارد سیستم کرده اید به شما نشان می دهد. این سایت vidIQ به شما امکان می دهد آخرین روندها را دنبال کنید تا بتوانید در تولید محتوایی که بینندگان را درگیر می کند جلوتر از بازی بمانید.

گزارش کانال یوتیوب

ویژگی گزارش کانال YouTube سایت vidIQ به کاربران یک نمای کلی از عملکرد کلی آنها در همه کانال‌ها، از جمله دسترسی کل و بازدیدها، میانگین زمان تماشا، کشورهای برتری که محتوای هر کانال را تماشا می‌کنند، و منابع ارجاعی برای بازدید، ارائه می‌دهد. و همچنین معیارهای مهم دیگری که به تعیین موفقیت از نظر نرخ تعامل و نرخ تبدیل کمک می کند.

برچسب های پیشنهادی

برچسب‌های پیشنهادی به کاربران این امکان را می‌دهند که برچسب‌های مرتبطی را پیدا کنند که می‌تواند ضمن بهینه‌سازی برچسب‌های موجود برای عملکرد بهتر در صفحه نتایج بهینه‌سازی موتور جستجوی YouTube، قابلیت کشف سایت vidIQ را افزایش دهد.

نحوه کپی کردن برچسب ها از یک ویدیوی دیگر در یوتیوب

در اینجا نحوه کپی کردن برچسب ها از یک ویدیوی YouTube دیگر آورده شده است:

1. ابتدا، باید یک ویدیوی سازنده YouTube مرتبط با ویدیوی خود پیدا کنید که در رتبه بندی جستجو به خوبی عمل می کند.

2. برای انجام این کار، کلمات کلیدی مرتبط با ویدیوی خود را در نوار جستجوی یوتیوب وارد کنید و نتایج برتر را مشاهده کنید. یکی را با معیارهای تعامل قوی (به عنوان مثال، بازدیدهای بالا، لایک ها، نظرات) انتخاب کنید.

3. هنگامی که یک ویدیوی مناسب را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید تا جزئیات آن را مشاهده کنید. در سمت راست صفحه، در بخش «جزئیات ویدیو»، باید فهرستی از برچسب‌های مرتبط با آن وجود داشته باشد.

4. این تگ ها را با انتخاب آن ها با ماوس و فشار دادن Ctrl+C (یا Cmd+C اگر از مک استفاده می کنید) کپی کنید.

5. اکنون صفحه ویدیوی یوتیوب خود را باز کنید و پیمایش کنید تا ناحیه ای با عنوان “برچسب ها” را مشاهده کنید. با فشار دادن Ctrl+V (یا Cmd+V اگر از مک استفاده می‌کنید)، برچسب‌های ویدیوی دیگر را بچسبانید .

6. اگر تعداد زیادی برای توضیحات ویدیوی شما وجود دارد، ممکن است مجبور شوید برخی از آنها را حذف کنید. YouTube فقط 500 کاراکتر برای توضیحات برچسب اجازه می دهد، بنابراین در این حد بمانید!

7. پس از اضافه شدن همه برچسب‌ها، روی «ذخیره تغییرات» در پایین صفحه کلیک کنید و سپس دوباره در داشبورد تجزیه و تحلیل خود بررسی کنید تا ببینید چه میزان نوردهی را برای ویدیوهای شما به ارمغان می‌آورند.
با کمی شانس و انتخاب کلمات کلیدی خوب، کپی کردن برچسب ها از سایر ویدیوهای موفق می تواند به طور موثر تعداد بینندگان را در کانال خود افزایش دهد!

نحوه استفاده از VidIQ Pro

سایت vidIQ

با بهره گیری از ویژگی های قوی سایت vidIQ، کاربران می توانند فرصت های جدیدی را برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی باز کنند.

1. اولین قدم برای استفاده از VidIQ Pro ثبت نام برای یک حساب کاربری است. این فرآیند ساده و کاربرپسند است و با مراجعه به وب سایت آنها و وارد کردن اطلاعات پرداخت خود می توانید آن را تکمیل کنید.

2. پس از ایجاد حساب کاربری در سایت vidIQ، به داشبوردی از ابزارهای تحلیلی مفید دسترسی خواهید داشت.

3. اینها شامل کاوشگر کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، بینش مخاطبان، سیستم امتیازدهی عملکرد محتوا و موارد دیگر است.

4. هنگامی که با این سایت vidIQ آشنا شدید، می توانید ویدیوهای خود را برای حداکثر دید بهینه کنید.

5. از کاوشگر کلمه کلیدی برای شناسایی مرتبط ترین عبارات جستجو برای محتوای ویدیوی خود استفاده کنید.

6. سپس از ویژگی تجزیه و تحلیل رقبا سایت vidIQ برای بررسی سایر ویدیوهای موفق در زمینه خود استفاده کنید و از استراتژی های آنها درس بگیرید.

چگونه با استفاده از VidIQ ویدیوهای پرطرفدار را در YouTube پیدا کنیم

یافتن ویدیوهای پرطرفدار در YouTube با استفاده از سایت vidIQ می تواند راهی عالی برای کشف و تماشای محتوای جالب و محبوب باشد. VidIQ با استفاده از قدرت تجزیه و تحلیل و آمار، پلتفرمی آسان برای یافتن آنچه در دنیای ویدیوهای یوتیوب محبوب است در اختیار کاربران قرار می دهد.

1. شروع کار با سایت vidIQ ساده است: باید افزونه Chrome را نصب کنید و یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

2. پس از ایجاد، داشبوردی به شما ارائه می شود که محبوب ترین موضوعات را در حوزه مورد علاقه شما نمایش می دهد.

3. برای محدود کردن بیشتر جستجوی خود، از فیلترهای ارائه شده توسط سایت vidIQ برای یافتن ویدیوهای پرطرفدار مرتبط با موضوعات خاص یا حتی سازندگان خاص استفاده کنید.
یکی از ویژگی‌های اصلی سایت vidIQ بخش «Trending» آن است که کلیپ‌هایی از پخش‌های اخیر و آپلودهای قبلی را نشان می‌دهد که از آن زمان به دلیل تعامل بینندگان محبوب شده‌اند.

این سایت vidIQ به شما امکان می دهد تا به سرعت روندهای نوظهور را شناسایی کنید و قبل از اشباع شدن از آنها سرمایه گذاری کنید. همچنین می‌توانید از این ویژگی برای اطلاع از نوع محتوایی که سایر یوتیوب‌برهای موفق پست می‌کنند استفاده کنید تا بتوانید خودتان محتوای مشابهی ایجاد کنید و دید خود را در پلتفرم افزایش دهید.

نحوه تنظیم هشدارهای روند در یوتیوب

تنظیم این هشدارهای روند آسان است، و در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

1. ابتدا برنامه تلفن همراه YouTube را باز کنید و وارد حساب خود شوید (یا اگر ندارید یکی بسازید).

2. در صفحه اصلی، روی زبانه «اعلان‌ها» در پایین صفحه کلیک کنید. سپس روی «هشدارهای روند» در بالای صفحه ضربه بزنید.

3. این شما را به لیستی از موضوعات توصیه شده مرتبط با علایق شما می رساند.

4. می‌توانید با ضربه زدن روی «ایجاد هشدار» در سمت راست پایین صفحه، هشدارهای روند خود را سفارشی کنید.

5. هر موضوعی را که به آن علاقه دارید تایپ کنید مانند نام افراد مشهور، ژانر موسیقی، یا بازی ویدیویی – و پس از اتمام، “انجام شد” را انتخاب کنید.

6. هنگامی که ویدیوهای جدید مرتبط با این موضوع یا روند آپلود می شوند، به طور خودکار شروع به دریافت اعلان می کنید.
هشدارها را سفارشی کنید

یکی دیگر از ویژگی های عالی سایت vidIQ این است که می توانید تعداد دفعات دریافت این هشدارها را شخصی سازی کنید. روی «تنظیمات» در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس بین به‌روزرسانی‌های روزانه یا هفتگی یکی را انتخاب کنید. اگر به‌روزرسانی‌های روزانه را انتخاب کنید، به این معنی است که هر روز یک اعلان درباره ویدیوهای جدید مرتبط با موضوع انتخابی خود دریافت خواهید کرد.

با این حال، اگر به‌جای آن به‌روزرسانی‌های هفتگی را انتخاب کنید در سایت vidIQ، به این معنی است که یک بار در هفته، YouTube یک نمای کلی از همه ویدیوهای جدید همان هفته مربوط به موضوع یا هشدار روند خاص شما را به شما ارائه می‌دهد.

پس از اتمام تنظیم همه هشدارهای مورد نظر، با کلیک بر روی “صفحه اصلی” در گوشه سمت چپ پایین صفحه خود به صفحه اصلی بازگردید و اکنون منتظر اعلان‌های موضوعات پرطرفدار در زمان واقعی باشید!
اکنون، هر زمان که چیز جدیدی در ارتباط با علایق شما ظاهر شود، شما جزو اولین افرادی خواهید بود که در مورد آن می‌دانید به لطف YouTube Trend Alerts!

کمپین های توضیحات VidIQ

سایت vidIQ یک راه عالی برای افزایش دید و دسترسی ویدیوی شما هستند. با سایت vidIQ، می‌توانید به راحتی کمپین‌هایی ایجاد کنید که مخاطبان یا جمعیت‌شناسی خاصی را هدف قرار می‌دهند تا بازدیدهای بیشتری برای ویدیوهای خود داشته باشید.

همچنین می توانید از این ویژگی برای هدایت ترافیک از منابع دیگر مانند تبلیغات YouTube و پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید عملکرد هر یک از کمپین های خود را ردیابی کنید، بنابراین می دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

با استفاده از کمپین های توضیحات سایت vidIQ، می توانید پتانسیل هر ویدیو را در کانال خود به حداکثر برسانید!

نحوه استفاده از VidIQ Boost Plan

هنگام استفاده از VidIQ Boost Plan، اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری در سایت vidIQ است.

بهینه سازی محتوا: پس از آن می توانید بهینه سازی محتوای کانال خود را شروع کنید با سایت vidIQ. می‌توانید به سرعت ویدیوها را تجزیه و تحلیل کنید و گزارش‌ها را مشاهده کنید تا عملکرد آن‌ها را درک کنید و ببینید کجا می‌توان پیشرفت‌ها را انجام داد.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: VidIQ Boost Plan همچنین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد موضوعاتی را که افراد برای ایجاد محتوا جستجو می کنند شناسایی کنید.

ردیابی هشتگ: یکی دیگر از ویژگی های عالی VidIQ Boost Plan در سایت vidIQ، قابلیت ردیابی هشتگ آن است. این به شما امکان می دهد هشتگ های پرطرفدار را پیگیری کنید و با استفاده از یک نقشه حرارتی تعاملی، موارد مرتبط را کشف کنید. این به شما کمک می کند مرتبط ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید تا بینندگان بتوانند ویدیوهای شما را به راحتی از طریق جستجوها یا ویدیوهای مرتبط در نتایج جستجو پیدا کنند.

Campaign Builder: علاوه بر این ویژگی ها، VidIQ Boost Plan یک کمپین ساز قدرتمند نیز دارد که کاربران را قادر می سازد تا کمپین های خود را تنها با چند کلیک راه اندازی کنند. می‌توانید در سایت vidIQ از بین قالب‌های مختلف انتخاب کنید یا کمپین‌های سفارشی با مخاطبان هدف ایجاد کنید تا با ویدیوهای خود موفقیت چشمگیری داشته باشید.

قوانین خودکار: با تنظیم قوانین خودکار برای هر نوع کمپین (کوپن‌های تجارت الکترونیک یا یادآوری‌ها)، می‌توانید عملکرد را کنترل کرده و در حین اجرای چندین کمپین به طور همزمان تنظیمات را انجام دهید تا دسترسی و دیده شدن را در YouTube به حداکثر برسانید.

نحوه رشد کانال یوتیوب با استفاده از VidIQ

اولین قدم در رشد کانال یوتیوب، بهینه سازی محتوای خود است. این به این معنی است که مطمئن شوید که عناوین و توضیحات جذاب و توصیفی هستند تا بینندگان جذب تماشا شوند.

از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید

VidIQ’s Title Analyzer در سایت vidIQ به شما این امکان را می دهد که بدانید عناوین شما حتی قبل از اینکه وارد اینترنت شوند چقدر خوب عمل می کنند. همچنین می‌توانید از ابزار کلیدواژه یا ابزار حسابرسی کانال آن‌ها برای یافتن عبارات مرتبطی که ممکن است بخواهید به عناوین یا توضیحات خود اضافه کنید، برای مشاهده حداکثری استفاده کنید.
ویدیوهای بیشتر ایجاد کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای رشد کانال یوتیوب خود، ایجاد چندین ویدیو در مورد یک موضوع یا موضوع واحد است. این به ایجاد مخاطبی پیرامون یک سبک یا موضوع خاص کمک می‌کند که باعث می‌شود بینندگان بیشتر از آن محتوای خاص بازگردند.

ردیابی ویدیوها

از طریق ویژگی VidIQ Series Manager، می‌توانید به راحتی ویدیوهای مرتبط با یک سری خاص را ردیابی کنید و از تداوم بین ویدیوها اطمینان حاصل کنید و در عین حال آنها را برای بینندگان تازه و هیجان‌انگیز نگه دارید.

از Analytics استفاده کنید

در نهایت، استفاده از تجزیه و تحلیل یکی از اقدامات ضروری برای رشد یک کانال YouTube است. این به شما امکان می دهد روندها را در طول زمان ردیابی کنید و مناطقی را که می توان در آنها بهبود ایجاد کرد شناسایی کنید.

اندازه گیری معیارها

با ویژگی داشبورد آمار سایت vidIQ، می‌توانید به سرعت معیارهای مهمی مانند تعداد بازدیدها، زمان تماشا، مشترکین به‌دست‌آمده، نرخ تعامل و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید تا از تمام بینش در مورد عملکرد هر ویدیو استفاده کنید.

مزایا VidIQ

• با کمک این سایت vidIQ، سازندگان ویدیو می توانند به طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل ها و بینش در مورد ویدیوهای خود دسترسی داشته باشند.

• این پلتفرم همچنین به کاربران امکان اندازه گیری و پیگیری موفقیت کمپین های خود را به راحتی می دهد.

• یکی دیگر از مزایای عالی استفاده از سایت vidIQ این است که ویژگی‌های متعددی را ارائه می‌کند که در زمان مدیریت عملکرد ویدیوهایشان در چندین پلتفرم، در زمان و انرژی کاربران صرفه‌جویی می‌کند.

• در نهایت، سایت vidIQ ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند که به‌طور خاص برای سازندگان YouTube طراحی شده‌اند، مانند تجزیه و تحلیل جریان زنده YouTube و هشدارها، برچسب‌های پیشنهادی، چک لیست بهینه‌سازی ویدیو، و بهینه‌سازی تصاویر کوچک.

معایب VidIQ

• اولا، برخی از افراد ممکن است به دلیل استفاده از ابزارهای تحلیلی دیگر به کمک نیاز داشته باشند.

• ثانیاً، اگرچه این سرویس بینش‌های مفید مختلفی را در مورد رفتار بیننده ارائه می‌کند، اما ممکن است موارد خاصی وجود داشته باشد که اطلاعات بیشتری برای تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تر مورد نیاز باشد.

• در نهایت، یکی دیگر از معایب سایت vidIQ این است که برخی از ویژگی های رایگان در این پلت فرم در دسترس است.

سوالات متداول

آیا VidIQ خوب است؟

سایت vidIQ با قابلیت ردیابی بازدیدها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و موارد دیگر از شبکه‌های اجتماعی و منابع مختلف، نظارت و سنجش موفقیت هر ویدیو را آسان‌تر می‌کند.

آیا VidIQ بهتر از TubeBuddy است ؟

به طور قطع نمی توان گفت کدام ابزار بهتر است، سایت vidIQ یا TubeBuddy ، زیرا هر دو ویژگی های مفیدی را برای بهینه سازی عملکرد ویدیوی YouTube ارائه می دهند. با این حال، هنگام ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر پلت فرم، می توان نکاتی را به نفع یکی بیان کرد.

آیا VidIQ برای YouTube مناسب است؟

سایت vidIQ یک ابزار بسیار سودمند برای سازندگان یوتیوب است. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را ارائه می‌کند که به طور خاص برای کمک به سازندگان برای بهینه‌سازی عملکرد ویدیوهای خود در YouTube طراحی شده‌اند. با سایت vidIQ، کاربران می‌توانند عملکرد ویدیوهای خود را در بسیاری از معیارها، مانند بازدیدها، پسندیدن‌ها و دوست نداشتن‌ها، زمان تماشا، مشترکین و موارد دیگر پیگیری کنند.

آیا سایت vidIQ رایگان است؟

بله، سایت vidIQ واقعا رایگان است. این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌های قدرتمند را ارائه می‌دهد تا به سازندگان محتوا در YouTube کمک کند تا ویدیوهای خود را برای افزایش دید موتور جستجو و جذب مخاطب بهینه کنند.

جمع بندی

با استفاده از ویژگی های سایت vidIQ و خرید اکانت vidIQ برای افزایش دسترسی ارگانیک در YouTube، می توانید دید را برای بینندگان جدید و دنبال کنندگان وفادار به طور یکسان افزایش دهید. در نهایت این به شما امکان می دهد با هر بارگذاری موفقیت را به حداکثر برسانید و در عین حال در زمان ارزشمند خود صرفه جویی کنید که بهتر است برای ایجاد محتوای عالی صرف شود!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای که یوتیک به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان اکانت‌های اشتراکی معتبر به مشتریان خود ارائه می‌دهد، لطفاً بر روی گزینه خرید اشتراک پریمیوم vidIQ ویدایکیو کلیک کنید.

آیا می‌دانستید که یوتیک به عنوان بهترین پلتفرم برای خرید اکانت‌های پرمیوم با کارمزد اندک و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته شناخته می‌شود؟

اکنون که با سایت vidIQ آشنا شده‌اید، باید بدانید که یوتیک به عنوان بزرگترین پلتفرم، اکانت‌های پرمیوم معتبر را با کمترین کارمزد و ضمانت کامل ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین خرید سال هستید و می‌خواهید صاحب یک اکانت با کیفیت و اصلی شوید، بدون تأخیر روی گزینه خرید اکانت پریمیوم vidIQ ویدایکیو کلیک کنید.

مقالات مرتبط باسایت vidIQ

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *