یوتیوب و ویمیو دو تا از قدرتمندترین بازیکنان در این حوزه هستند که هر کدام جایگاه متمایز خود را ایجاد می کنند. در حالی که YouTube اغلب به عنوان ابزاری برای طیف گسترده ای از محتوا و مخاطبان انبوه دیده می شود، Vimeo با تمرکز بر ویدیوهای با کیفیت بالا و حرفه ای جایگاه خود را حفظ می کند.با خرید اکانت یوتیوب پریمیوم و خرید اشتراک Vimeo ویمیو از تمام قابلیت های پریمیوم آن ها استفاده کنید.
این واگرایی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، کسبوکارها و کاربران معمولی را در سردرگمی قرار داده است: کدام پلتفرم یوتیوب و ویمیو برای نیازهای خاص آنها ایدهآل است؟
اگرچه تعداد زیادی پلتفرم میزبانی ویدیویی محبوب وجود دارد، اما در واقع، مبتدیان با دو انتخاب برجسته روبرو هستند: یوتیوب و ویمیو.
اما کدام بهتر است؟ یوتیوب یا ویمیو در این مقاله بررسی تفاوت های یوتیوب و ویمیو همراه ما باشید.
برای آشنایی با الگوریتم یوتیوب و روش افزایش بازدید یوتیوب حتما مقالات ما را در یوتیک مطالعه بفرمایید.
لیست عناوین مقاله
مقایسه یوتیوب و ویمیو
مقایسه یوتیوب و ویمیو در نگاه اول، یوتیوب و Vimeo بسیار شبیه به هم هستند. این به این معنا درست است که هر دو پلتفرم یوتیوب و ویمیو به اشتراک گذاری ویدیو برای کاربران از سراسر جهان باز هستند. هر دو سایت به کاربران این امکان را می دهند که محتوا را آپلود کنند، محتوای سازندگان دیگر را مشاهده کنند و در جامعه وسیعی از مردم شرکت کنند.
اما همانطور که به هر پلتفرم بیشتر میرویم، تعدادی تفاوت وجود دارد که یوتیوب و ویمیو را در انتهای مختلف طیف اشتراکگذاری ویدیو قرار میدهد. بیایید حوزههای کلیدی را که هر دو پلتفرم در آنها متفاوت هستند را بشکافیم:
کاربران ماهانه
در مقایسه یوتیوب و ویمیو از نظر تعداد، یوتیوب کاملاً بر Vimeo تسلط دارد این وب سایت دومین وب سایت پربازدید جهان بعد از همه است.
در حالی که بیش از 230 میلیون کاربر ماهانه Vimeo چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد، این رقم در مقایسه یوتیوب و ویمیو با بیش از 2 میلیارد کاربر وارد شده ماهانه که یوتیوب جذب می کند کمرنگ است.
این تقریباً نیمی از 4.6 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان است چنین مخاطب عظیمی!
اگر هدف کلی شما دستیابی به بیشترین مخاطب ممکن است، یوتیوب برنده است در مقایسه یوتیوب و ویمیو.
هزینه
Vimeo در مقایسه یوتیوب و ویمیو چهار بسته مختلف را برای مشاغل ارائه می دهد: Plus، Pro، Business و Premium. هر کدام مقادیر متفاوتی از محدودیتهای ذخیرهسازی هفتگی را با طرح Premium ارائه میدهند که پخش زنده نامحدود را نیز ارائه میکند.
طرح رایگان آنها، Vimeo Basic، به درستی نامگذاری شده است. واقعاً بسیار محدود است زیرا فقط 500 مگابایت در هفته فضای آپلود و تا 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کل به شما می دهد.
در حالی که YouTube بین یوتیوب و ویمیو فضای ذخیره سازی نامحدود را به صورت رایگان ارائه می دهد.
این یک پیروزی دیگر برای YouTube در سهام Vimeo در مقابل YouTube است.
جامعه
فالوورهای جهانی یوتیوب تنها بخشی از ماجرا را بیان می کند در مقایسه یوتیوب و ویمیو.
با 2500 ویدیوی جدید که در هر دقیقه آپلود می شود، در یک بازار به شدت اشباع شده رقابت خواهید کرد.
تخصصیتر Vimeo میتواند فرصتهای بهتری را برای دسترسی به افراد بیشتر و مهمتر نوع افراد مناسب فراهم کند.انجمن Vimeo نیز ظاهراً بیشتر از آنچه که شما به طور معمول در موضوعات نظرات YouTube می بینید، حمایت می کند.
این بار مسابقه یوتیوب و ویمیو به نفع Vimeo تغییر می کند.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
وقتی صحبت از بهینهسازی موتورهای جستجو میشود ، شانسها به شدت به نفع YouTube است در بین یوتیوب و ویمیو .
چرا؟ خوب، بزرگترین موتور جستجوی جهان، گوگل، اتفاقا مالک یوتیوب است که به خودی خود دومین موتور جستجو و وب سایت بزرگ بعد از سایت اصلی خود است.
شاید تعجب آور نباشد که گوگل به ویدیوهایی که در یوتیوب نمایش داده می شوند را به دیگران ترجیح می دهد.
Vimeo شانسی ندارد در این مقایسه یوتیوب و ویمیو.
کیفیت ویدیو
ئر بررسی تفاوت یوتیوب و ویمیو یوتیوب اغلب، و شاید ناعادلانه، به دلیل کیفیت ویدیو و صدا مورد انتقاد قرار می گیرد.در واقع، همانطور که Vimeo از آپلود و پخش ویدیوهای 8K Ultra High Definition (UHD) بالاترین وضوح ویدیویی موجود در حال حاضر پشتیبانی می کند YouTube نیز از آن پشتیبانی می کند. اگرچه جذب در این مرحله نسبتاً کند است.
یوتیوب و ویمیو هر دو مقدار خاصی از فشرده سازی را برای کوچکتر کردن ویدیوها برای اهداف ذخیره سازی ایجاد می کنند. هر دو یوتیوب و ویمیو همچنین ویدیویی را با مرتبط ترین وضوح بر اساس پهنای باند اینترنت بیننده پخش می کنند.
اگرچه مقایسههای حکایتی زیادی وجود دارد که ادعا میکنند ویدیوهای یوتیوب در 4K کمتر از Vimeo واضح به نظر میرسند، شواهد ملموس کمی برای پشتیبان این ادعاها وجود دارد.
برای نحوه فعال کردن زیرنویس فارسی در یوتیوب کلیک کنید.
کیفیت صدا
اگرچه یوتیوب و ویمیو از نظر تئوری سطح مشابهی از کیفیت ویدیو را ارائه می دهند، کیفیت صدا یکی از زمینه هایی است که قطعاً با هم تفاوت دارند.نرخ بیت نشان دهنده مقدار داده های منتقل شده به صدا است. به طور کلی، هر چه میزان بیت بالاتر باشد، صدا بهتر است.
در مقایسه یوتیوب و ویمیو کاربران Vimeo در اینجا مزیت را دارند زیرا برخلاف YouTube، ویدیوهای Vimeo را می توان با پخش با سرعت 320 کیلوبیت در ثانیه تقویت کرد – بالاترین کیفیت MP3 بیت ریت ممکن. اکثر ویدیوها در YouTube با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه به صورت استاندارد یا 256 کیلوبیت بر ثانیه با اشتراک ممتاز پخش می شوند.این یک پیروزی دیگر برای Vimeo است در مقایسه یوتیوب و ویمیو! مقایسه یوتیوب و ویمیو در حال داغ شدن است!
ذخیره سازی
در بین یوتیوب و ویمیو برنامههای قیمتگذاری لایهای Vimeo مقیاس کشویی گزینههای ذخیرهسازی را با قیمت مناسب ارائه میدهد.طرح رایگان اولیه 500 مگابایت در هفته ارائه می دهد که بعید به نظر می رسد برای انجام کارهای زیادی کافی باشد.
برنامه های پولی آنها از 5 گیگابایت بارگذاری در هفته و 250 گیگابایت فضای ذخیره سازی در سال تا بدون محدودیت هفتگی و مجموع فضای ذخیره سازی 7 ترابایت متغیر است.
در مورد YouTube در این مقایسه یوتیوب و ویمیو، بله، درست حدس زده اید، فضای ذخیره سازی نامحدودی کاملا رایگان دریافت می کنید.
رقابت با رایگان سخت است، بنابراین این یک پیروزی دیگر برای YouTube در بین یوتیوب و ویمیو است.
پشتیبانی
Vimeo سطوح مختلفی از پشتیبانی فنی را ارائه میدهد در مقایسه یوتیوب و ویمیو این میتواند برای سازندگان ویدیو با تجربه کمتر بسیار مفید باشد.
شایان ذکر است که برای امتیاز باید هزینه پرداخت کنید. اما حتی در برنامه سطح ابتدایی پلاس خود، Vimeo قصد دارد در طول ساعات کاری ایالات متحده در عرض چهار ساعت به سوالات ایمیل پاسخ دهد.
مرکز راهنمایی آنلاین تا حدودی بی روح با هزاران نکته عیب یابی برای عبور و مرور و تالار گفتمان انجمن تا حدودی بی روح ارائه می دهد.بنابراین آونگ به نفع Vimeo در مناظره یوتیوب و ویمیو بازمی گردد.
تجربه موبایل
تخمین زده می شود که 70٪ از کل بازدیدهای YouTube اکنون از یک دستگاه تلفن همراه است. جای تعجب نیست که هر دو یوتیوب و ویمیو به طور خودکار تمام ویدیوهای خود را برای تجربه بهتری از تلفن همراه بهینه می کنند .
در سال 2020، اپلیکیشن موبایل Vimeo 7 میلیون دانلود معتبر در سراسر جهان جمع آوری کرد در مقایسه یوتیوب و ویمیو.با این حال، یوتیوب چهارمین برنامه آیفون با بیشترین بارگیری در سال 2020 بود و با تمام دستگاه های اندرویدی همراه است.
تبلیغات قبل و میان رول
در مقایسه یوتیوب و ویمیو بیشتر محتوای YouTube به شدت درآمدزایی دارد.یکی از فراگیرترین شکل های تبلیغات یوتیوب، تبلیغات پیش از پخش است که می تواند قبل، وسط یا بعد از یک ویدیو پخش شود. اینها معمولاً 6 تا 20 ثانیه طول می کشند و در بیشتر موارد نمی توان آنها را نادیده گرفت.
البته در بین یوتیوب و ویمیو، میتوانید با آگاهی از اینکه تبلیغات در سرتاسر پلتفرم کاملاً ممنوع است، یک طرح ویژه Vimeo را خریداری کنید. موضعی که بعید است به این زودی ها تغییر کند.
اما لازم به یادآوری است که اشتراک YouTube Premium که با 11.99 پوند در ماه در واقع ارزانتر از طرح Vimeo Pro (16 پوند در ماه) است، تجربه مشاهده کاملاً بدون آگهی را نیز به شما میدهد.
کسب درآمد
اگرچه تبلیغات YouTube ممکن است برخی از بینندگان را منصرف کند، اما فرصتی بزرگ برای دستیابی به مخاطبان اسیر است.در مقایسه یوتیوب و ویمیو یوتیوب چندین گزینه تبلیغاتی را ارائه می دهد، از جمله تبلیغات قابل رد شدن، تبلیغات پیش از پخش، تبلیغات باپر شش ثانیه ای که در ابتدای یک ویدیو پخش می شوند و آن دسته از تبلیغات همپوشانی آزاردهنده که در قسمت پایینی ویدیو ظاهر می شوند.
همچنین هدف گذاری کلمات کلیدی ارزان تر از جستجوی گوگل است.
اگرچه پلتفرم اصلی ویدیویی Vimeo در بین یوتیوب و ویمیو کاملاً بدون تبلیغات است، سرویس پخش بیش از حد آنها، Vimeo OTT، طیف وسیعی از گزینههای کسب درآمد از جمله اشتراک، تراکنش و تبلیغات را ارائه میدهد.
صرفاً بر اساس تجربه طولانی مدت آنها در این زمینه، YouTube برنده آشکار است در این بررسی یوتیوب و ویمیو.
سفارشی سازی
یوتیوب در مقایسه یوتیوب و ویمیو مقدار ابتدایی سفارشی سازی را ارائه می دهد .این امکان را به شما می دهد تا طرح صفحه اصلی کانال YouTube خود را با حداکثر 12 بخش سفارشی کنید ، همچنین یک تریلر کانال برای بینندگان جدید ایجاد کنید و ویدیوهای ویژه را برای مشترکین برجسته کنید.
هر چند Vimeo بین یوتیوب و ویمیو فقط در اینجا به جلو حرکت می کند.این به شما امکان می دهد پخش کننده خود را مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید ، بنابراین می توانید رنگ نوار پخش را تغییر دهید و لوگوی خود را اضافه کنید.
جاسازی
در مقایسه یوتیوب و ویمیو وقتی یک ویدیوی YouTube را جاسازی می کنید، بیننده شما معمولاً آن را همانطور که در YouTube دیده می شود می بیند.با این حال، اگر از کدهای خود مطلع هستید، چند گزینه دیگر در دسترس است.
به عنوان مثال، میتوانید از پخش تمام صفحه ویدیو توسط مخاطب خود جلوگیری کنید یا انتخاب کنید که ویدیو از کجا شروع شود. در این بررسی یوتیوب و ویمیو Vimeo دامنه کمی بیشتر ارائه می دهد.
به عنوان مثال، با نسخه رایگان اولیه می توانید اندازه پخش کننده، متن و رنگ نوار پخش را سفارشی کنید . مشترکین پولی حتی دامنه بیشتری دارند، مانند امکان نمایش یا پنهان کردن دکمههای «اشتراکگذاری»، «پسندیدن» و «تماشا در فرصتی دیگر»، انتخاب مواردی که بعد از یک ویدیو نمایش داده میشود و قادر به تعیین اینکه ویدیو در کدام سایتها میتواند نمایش داده شود.
Vimeo با اعتبارنامههای تعبیهشده کمی چشمگیرتر، این یکی را برتری میدهد.
تجزیه و تحلیل
بحث کردن با مجانی خیلی سخت است، اینطور نیست؟! بار دیگر، YouTube به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل بسیار دقیق را می دهد در مقایسه یوتیوب و ویمیو . بدون خرج کردن یک پنی، معیارهای کلیدی عملکرد مانند بازدیدها، زمان تماشا و مشترکین را دریافت میکنید.
ناگفته نماند به مجموعه ای از داده های مهم دیگر، مانند میزان دسترسی ویدیوها و کانال شما، میزان تعاملی که ویدیوهای شما ایجاد می کند، و نوع مخاطبانی که محتوای ویدیوی شما را مشاهده می کنند.
Vimeo همچنین بین یوتیوب و ویمیو مجموعهای از تجزیه و تحلیلهای با کیفیت بالا را ارائه میدهد، اما فراتر از حداقل چیزی که برای شما هزینه خواهد داشت.
همکاری
گزینه های مشترک موجود در YouTube بسیار ابتدایی هستند در بین یوتیوب و ویمیو.میتوانید از افراد دیگر دعوت کنید تا ویدیوها را به لیست پخش خود اضافه کنند و همین.
ویمیو در مقایسه یوتیوب و ویمیو به شما امکان میدهد از هر دستگاهی هر کسی را دعوت کنید تا یادداشتهای رمزگذاریشده زمانی اضافه کند و به نظرات داخل ویدیو پاسخ دهد به علاوه، میتوانید سطوح مجوز را برای همکاران تغییر دهید، بنابراین میتوانید محتوای ویدیوی خود را با اعضای تیم، فریلنسرها و مشتریان به اشتراک بگذارید.
اگر همکاری مورد علاقه شماست، Vimeo برنده است در بین یوتیوب و ویمیو.
به روز رسانی های ویدئویی
در بررسی تفاوت های یوتیوب و ویمیو اگر تا به حال ویدئویی را در یوتیوب آپلود کرده باشید و متوجه شده اید که اشتباهی مرتکب شده اید که نیاز به اصلاح دارد، از درد حذف آن ویدیو و ارسال مجدد آن از ابتدا متوجه خواهید شد.چنین مشکلی برای ویدیوی Vimeo وجود ندارد، که میتواند بدون از دست دادن تجزیه و تحلیل، نظرات و لایکهای مرتبط با آن، با نسخه بهروز شده جایگزین شود.
ویدیوی به روز شده شما از همان URL استفاده می کند و همه نسخه های قبلی شما برای اندازه گیری خوب ذخیره می شوند.
پخش زنده
اینجا جایی است که یوتیوب کنترل را به دست می گیرد در مقایسه یوتیوب و ویمیو.زیرا تا زمانی که یک حساب YouTube تأیید شده دارید که در ۹۰ روز گذشته هیچ محدودیتی برای پخش جریانی زنده نداشته است، میتوانید به صورت رایگان از طریق YouTube Live پخش زنده داشته باشید.
اگرچه Vimeo در این مقایسه یوتیوب و ویمیو به شما امکان پخش زنده را می دهد، اما برای لذت بردن باید روی گران ترین و گران ترین طرح Premium آن سرمایه گذاری کنید.
با این حال در مقایسه یوتیوب و ویمیو، این به شما این امکان را می دهد که تا 1080p را هر چند وقت یکبار برای تعداد نامحدودی بیننده پخش کنید.اگر می خواهید بدون هزینه یا دردسر زیاد استریم کنید، یوتیوب یکی از آنهاست.
حفاظت از حق چاپ
در مقایسه یوتیوب و ویمیو سیستم خودکار Content ID YouTube به صاحبان حق نسخهبرداری اجازه میدهد ویدیوهایی را که شامل محتوای متعلق به خودشان است شناسایی کنند.در نتیجه، آنها می توانند به طور خودکار ویدیوهایی را که دارای مطالب دارای حق چاپ هستند شناسایی و غیرفعال کنند.نتیجه این است که بعید است شما به اشتباه قانون کپی رایت را نقض کنید.
Vimeo برای از بین بردن ویدیوها تا این حد افراطی نمی کند. بنابراین باید در مورد مطالبی که در آنجا پست می کنید بسیار محتاط باشید.
گزینه های حفظ حریم خصوصی
YouTube سه گزینه حفظ حریم خصوصی را در اختیار شما قرار می دهد در مقایسه یوتیوب و ویمیو.عمومی پیشفرض به این معنی است که هر کسی میتواند ویدیوها را تماشا کند. ویدیوهای خصوصی فقط با دعوت قابل تماشا هستند. ویدیوهای فهرست نشده فقط با پیوند قابل تماشا هستند و در جستجوها یا کانال شما نشان داده نمی شوند.
Vimeo کنترل کمی بیشتر بر تنظیمات حریم خصوصی شما، از جمله ویدیوهای محافظت شده با رمز عبور، ارائه می دهد در بین یوتیوب و ویمیو. این ویژگی به عنوان مثال برای به اشتراک گذاری ویدیو با مشتریان عالی است.
شهرت
همانطور که آمار کاربر تایید می کند، یوتیوب در سراسر جهان شناخته شده است در مقایسه یوتیوب و ویمیو.اگر می خواهید یک ویدیوی آموزشی پیدا کنید، درباره یک محصول تحقیق کنید یا درباره موضوعی اطلاعات بیشتری کسب کنید که به کجا می روید؟ نه بار از ده بار، این یوتیوب است.
با این حال، Vimeo بین یوتیوب و ویمیو مطمئناً در صنایع خلاق بیشتر مورد احترام است. این باعث می شود هنگام هدف قرار دادن این نوع مخاطبان، انتخاب بهتری باشد.
مقایسه قابلیت های بازاریابی ویدئویی Vimeo و YouTube
اگر به محتوای ویدیویی به عنوان راه بعدی برای ارتقاء سطح کمپین های بازاریابی خود نگاه می کنید، هر دو یوتیوب و ویمیو دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل هستند که می تواند به شما کمک کند.
بازاریابی ویدیویی Vimeo
از تجربههای اشتراکگذاری ویدیویی بدون اصطکاک در رسانههای اجتماعی گرفته تا تجزیه و تحلیلهایی که کمپینهای بازاریابی را بهینه میکنند، میتوانید تأثیر محتوای ویدیوی خود را در Vimeo اندازهگیری، گزارش دهید و بهبود بخشید.
داشبورد تجزیه و تحلیل Vimeo. تجزیه و تحلیل Vimeo فقط به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد ویدیو نمی دهد. آنها بازگشت سرمایه (ROI) را برای کمپین ها دنبال می کنند و بینش ارزشمندی را برای سهامداران ارائه می دهند.
گزارشات جامع معیارهای ویدئو و سایر گزارشها را از یک داشبورد متمرکز صادر و به اشتراک بگذارید که به شما امکان میدهد بینشهای جدیدی ایجاد کنید و کمپینها را به مسیر درست برگردانید.
ابزارهای گردش کار و بررسی با ابزارهای داخلی که از بازبینی با نظرات زمانبندی شده و بازخورد تلفیقی از تیمها پشتیبانی میکند، از طرف ذینفعان کم کنید.
کتابخانه ویدیویی Vimeo Central و مدیریت کتابخانه ویدئویی پویا آن شما را قادر میسازد تا پوشهها را ایجاد کرده و بر اساس کلمه کلیدی جستجو کنید، حتی اگر در عنوان ویدیو نباشد، به لطف ویژگیهای رونویسی خودکار.
ادغام بازاریابی محتوا Vimeo با پلتفرمهای CRM مانند Hubspot، Marketo، Constant Contact، و Salesforce ادغام میشود، به این معنی که میتوانید از ابزارهای بازاریابی ویدیویی بیشتری برای ایجاد سرنخ برای کسبوکار خود استفاده کنید.
بازاریابی ویدیویی یوتیوب
استودیوی YouTube در مقایسه یوتیوب و ویمیو ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان را به سازندگان ویدیو ارائه می دهد، اما درک بینش عملکرد را به شما واگذار می کند.
تجزیه و تحلیل یوتیوب دادههای عملکرد کلی در مورد دسترسی، تعامل و مخاطب از طریق YouTube Studio در دسترس است. ردیاب حفظ مخاطب می تواند بسیار ارزشمند باشد.
لیست های پخش یوتیوب در حالی که یوتیوب ابزار مدیریت کتابخانه ویدیویی خاصی ندارد، توانایی ایجاد و مدیریت لیست پخش ویدیو را برای کمک به سازماندهی محتوای کانال شما ارائه می دهد.
ابزارهای بازاریابی ویدیویی YouTube شخص ثالث. گزینههای زیادی برای ابزارهای شخص ثالث مانند vidIQ وجود دارد که توسط YouTube تأیید شده است، که میتواند به شما در استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل YouTube کمک کند.
جمع بندی
این مقایسه یوتیوب و ویمیو یک مسابقه بسیار نزدیک بود . وقتی تمام مزایا و معایب هر پلتفرم را در نظر بگیرید، جای تعجب نیست.با این حال، در یک تیراندازی مستقیم بین یوتیوب و ویمیو، تصمیم صرفاً یک تصمیم شخصی است. کدام یک را به عنوان ارائه دهنده میزبانی ترجیحی خود انتخاب می کنید به طیف وسیعی از ملاحظات تجاری از جمله صنعت، مخاطبان، بودجه و اهداف شما بستگی دارد. این ملاحظات باید هنگام ایجاد ویدیو برای کسب و کار خود در ذهن شما باشد.
برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچکتر با بودجه بازاریابی متوسطی که به دنبال سر و صدا هستند، یوتیوب انتخاب واضحی است. این رایگان، استفاده آسان است و اگر ویدیوهای خود را به خوبی بهینه کنید ، واقعاً می تواند رتبه شما را در Google افزایش دهد . سایر سازندگان ویدیوی حرفه ای ممکن است ترجیح دهند Vimeo را به عنوان خانه ای برای تلاش های بازاریابی ویدیویی خود انتخاب کنید با خرید اکانت یوتیوب پریمیوم و خرید اشتراک Vimeo ویمیو از تمام قابلیت های پریمیوم آن ها استفاده کنید.
مقالات مرتبط با مقایسه یوتیوب و ویمیو