آموزشی

رشته توییت چیست ؟ + آموزش ایجاد رشتو توییتر در 4 گام آسان 👌

رشته توییت

رشته توییت چیست ؟ توییتر به عنوان پلتفرمی برای به‌اشتراک‌گذاری محتواهای کوتاه شناخته می‌شود که خرید اشتراک توییتر بلو Twitter Blue به شما توصیه می شود و اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید مطالب طولانی‌تری را در آن به اشتراک بگذارید. جای نگرانی نیست! شما می‌توانید این نوع محتوا را در حساب کاربری خود منتشر کنید و پیام خود را به دیگران برسانید.

یوتیک به عنوان یکی از پیشگامان ارائه حساب‌های پریمیوم شناخته می‌شود و امکانات و مزایای ویژه‌ای را به کاربران خود عرضه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و  خرید اکانت توییتر بلو Twitter Blue، می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

برای انجام این کار، باید از قابلیت رشته توییت استفاده کنید. در ادامه این مطلب توضیح می‌دهیم که رشته توییت چیست و چگونه می‌توان با استفاده از آن، یک توییت طولانی منتشر کرد.

لیست عناوین مقاله

رشته توییت چیست؟

رشته توییت که به آن طوفان توییتی نیز گفته می شود، مجموعه ای از توییت های مرتبط است که توسط یک نفر ارسال می شود و برای استفاده از تمام امکانات توییتر  خرید اشتراک توییتر بلو توصیه می شود.
به جای محدود کردن پیام خود به یک توییت 280 کاراکتری، می‌توانید از رشته‌ها برای گفتن یک داستان یا اشتراک‌گذاری اطلاعات در طول چندین توییت استفاده کنید.
کاربران توییتر زیر هر توییت در این سری از رشته توییت ، « نمایش این موضوع » را می‌بینند…

رشته توییت

… تا بتوانند روی آن کلیک کرده و بقیه موضوع را بخوانند :

رشته توییت

یکی از بهترین بخش ها در مورد رشته توییت تطبیق پذیری آنها است.
به عنوان مثال، می‌توانید از یک رشته توییت برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود با دیگران در جایگاه خود استفاده کنید، مانند کاری که جان دی ساندرز پس از فروش دوره آنلاین خود به 100 هزار دلار انجام داد .

رشته توییت

در این رشته توییت، جان توضیح می دهد که چگونه دوره خود را از قبل راه اندازی کرده است تا ایده محصول خود را تأیید کند و بازخورد مخاطبان هدف خود را جمع آوری کند.
(می‌خواهید توصیه‌های متخصص جان را دنبال کنید؟ می‌توانید دوره آنلاین خود را با Podia راه‌اندازی کنید. با یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه از Podia شروع کنید .)

رشتو جان به سازندگان همکارش اجازه می‌دهد از تجربه او بدون نیاز به کلیک کردن دور از توییتر بیاموزند. این محتوای بومی به جان کمک کرد تا تعامل قوی سایر کاربران توییتر را ببیند و او تنها نیست.
آزمایشی توسط Buffer ، یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی، نشان داد که رشته توییت در مقایسه با توییت‌های منفرد با پیوند، تأثیرات و تعامل بیشتری دریافت می‌کنند. و محتوای بومی مانند موضوع جان ممکن است دلیل بزرگی باشد:

«مخاطبان شما چگونه می خواهند محتوای شما را مصرف کنند؟ آیا آنها ترجیح می‌دهند تمام اطلاعاتی را که می‌خواهند از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما دریافت کنند، یا می‌خواهند قبل از اینکه بتوانند اطلاعات را پیدا کنند، روی پیوندی کلیک کرده و به صفحه دیگری هدایت شوند؟

این به محتوا بستگی دارد، اما تصور من این است که اولی را ترجیح می‌دهم.»

همچنین می‌توانید از رشته توییت برای اشتراک‌گذاری نکات کلیدی از یک محتوا استفاده کنید، سپس با افزودن یک پیوند در ابتدا و انتهای موضوع، ترافیک را به آن محتوا هدایت کنید.
در اینجا یک مثال از رایان لاو ، مدیر بازاریابی در آژانس بازاریابی محتوا Animalz آورده شده است :

رشته توییت

رایان یک گزارش معیار آژانس توسط Animalz را به اشتراک گذاشت، اما او فقط یک پیوند را توییت نکرد. در عوض، او یک رشته توییت ایجاد کرد تا پنج مورد از نکات کلیدی خود را از این گزارش به اشتراک بگذارد.

رشته توییت

این رشته توییت به پیروان رایان اجازه می‌دهد خلاصه‌ای سریع از یافته‌های گزارش را بدون نیاز به کلیک کردن برای خواندن کل مطلب، دریافت کنند.
و اگر با رسیدن به پایان رشتو علاقه آنها جلب شود، می توانند روی پیوند مفید گزارش کاملی که رایان در آخرین توییت خود آورده است ، کلیک کنند.

رشته توییت

به عنوان یک امتیاز اضافی، رایان از خوانندگان بازخورد و سؤالات آنها را می پرسد و فرصت دیگری را برای تعامل با مخاطبان خود باز می کند.
بعداً نمونه‌های بیشتری از رشته توییت را به اشتراک خواهیم گذاشت. اما ابتدا، اجازه دهید در مورد یکی دیگر از مزایای رشتو صحبت کنیم: ایجاد آنها چقدر آسان است.
به خواندن ادامه دهید تا خودتان ببینید.

برای آموزش نحوه رفع لیمیت توییتر کلیک کنید.

نحوه ایجاد یک رشته توییت

می‌توانید از سایت دسکتاپ توییتر ، برنامه iOS یا برنامه اندروید برای ایجاد یک رشتو استفاده کنید.
بسیاری از پلتفرم‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی از موضوعات توییتر نیز پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند تا موضوعات توییت را زودتر از موعد بنویسید و برنامه‌ریزی کنید.
در این آموزش گام به گام، نحوه ایجاد یک رشته توییت را از طریق سایت دسکتاپ به شما نشان خواهیم داد.

مرحله 1: اولین توییت خود را بنویسید

برای نوشتن توییت، روی دکمه آبی رنگ «Tweet» در پایین نوار کناری کلیک کنید، یا شروع به تایپ کردن «چه خبر است؟» کنید. کادر بالای صفحه

رشته توییت

مرحله 2: توییت دوم خود را اضافه کنید

در ایجاد رشته توییت برای افزودن توییت دیگری روی علامت مثبت در کنار «توییت» کلیک کنید.

رشته توییت

توییت دوم خود را بنویسید، سپس دوباره روی علامت مثبت کلیک کنید تا سومی اضافه شود.

رشته توییت

 

مرحله 3: بقیه توییت های خود را بنویسید

همین مراحل را برای اضافه کردن توییت‌های جدید برای بقیه رشته توییت خود دنبال کنید. اگر می خواهید یک عکس یا تصویر گرافیکی به توییت اضافه کنید، روی نماد تصویر کلیک کنید:

رشته توییت

گرافیک یک راه عالی برای جلب توجه مخاطبان شما هنگام حرکت در فیدهای توییتر است و اینفوگرافیک ها در اینجا بسیار خوب کار می کنند. اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در شبکه های اجتماعی مورد پسند و به اشتراک گذاشته می شوند.

برای افزودن نظرسنجی به توییت خود، روی نماد نمودار نواری کلیک کنید:

رشته توییت

نظرسنجی ها راهی آسان برای دریافت نظرات دنبال کنندگان خود در مورد چیزی است. تنها با چند کلیک می توانید از آنها در مورد نقاط درد یا ترجیحات آنها بپرسید.

رشته توییت

مرحله 4: رشتو توییتر خود را منتشر کنید

هنگامی که توییت نهایی خود را نوشتید، رشته توییت خود را برای هر گونه اشتباه تایپی دوباره بررسی کنید. می‌توانید روی هر توییتی در تاپیک کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید.
اگر آماده انتشار هستید، روی “Tweet all” کلیک کنید تا کل رشته توییت خود را به یکباره توییت کنید.

می‌توانید بعداً به یک رشته توییت بازگردید تا توییت‌های اضافی را نیز بررسی کنید. کافی است به آخرین توییت در رشتو خود بروید و روی «افزودن توییت دیگری» کلیک کنید:

و دقیقاً مانند آن، شما یک رشته توییت دارید.

4 نکته برای نوشتن رشته توییت عالی

1. خوانندگان را با اولین توییت قلاب کنید

اولین رشته توییت شما همان توییتی است که مردم به احتمال زیاد در فیدها و ریتوییت‌هایشان می‌بینند. این موضوع بسیار شبیه موضوع یا عنوان ایمیل است: اگر توجه مردم را جلب نکند، بقیه مطالب شما را نخواهند خواند.

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک شروع غیرقابل مقاومت در رشته توییت شما آورده شده است:

• همه چیز را در ابتدای رشتو فاش نکنید. به خوانندگان دلیلی بدهید تا برای اطلاعات بیشتر روی «مشاهده رشته توییت» کلیک کنند.

رشته توییت

• بگذارید مردم بدانند که چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد. ایموجی رشته ( 🧵 )، «1/» یا به سادگی «(یک رشته)» را اضافه کنید تا نشان دهید که این اولین توییت از چندین توییت است در رشته توییت.

رشته توییت

• کنجکاوی را بدون انحراف به قلمروی کلیک کنید. “شما هرگز باور نمی کنید که بعدا چه اتفاقی افتاد!” می تواند بیشتر به عنوان اسپم باشد تا جذاب.

2. آن را قابل اشتراک گذاری کنید

اگر درختی در جنگل بیفتد، اما کسی در اطراف نباشد که صدایش را بشنود، آیا صدا می دهد؟

اگر یک رشته توییت عالی بنویسید، اما کسی آن را نخواند یا به اشتراک نگذارد، آیا واقعاً اهمیت دارد؟

می دانم که ممکن است کمی دراماتیک به نظر برسد. اما نقطه ضعف پلتفرمی که بیش از 500 میلیون پست در روز می‌بیند که 6000 توییت در ثانیه است این است که گاهی اوقات احساس پست کردن در فضای خالی است.

برای جلب توجه بیشتر به رشته توییت خود، باید مردم را وادار کنید که آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
مطالعه ای از نیویورک تایمز دریافتند که افراد به پنج دلیل محتوا را به اشتراک می گذارند:

1. برای آوردن محتوای ارزشمند و سرگرم کننده برای دیگران
2. خودمان را برای دیگران تعریف کنیم
3. برای رشد و تقویت روابطمان
4. خودشکوفایی
5. برای اطلاع رسانی درباره علل یا برندها

همان مطالعه نشان داد که 68٪ از مردم محتوا را به اشتراک می گذارند تا به دیگران بفهمند که چه کسی هستند و به چه چیزی اهمیت می دهند.

این برای رشته توییت شما چه معنایی دارد؟
هنگامی که چیزی را پست می کنید که با مشتریان شما طنین انداز می شود، آنها به احتمال زیاد آن را به اشتراک می گذارند. و هرچه بیشتر آن را به اشتراک بگذارند، افراد بیشتری رشته توییت های عالی شما را می خوانند و آن را با فالوورهای خود به اشتراک می گذارند. (و غیره و غیره.)

3. داستان بگویید

داستان ها چیزی بیش از سرگرمی هستند. انسان‌ها برای داستان‌گویی سخت‌گیرند .

داستان سرایی جهانی است. در کنار ما به عنوان راهی برای برقراری ارتباط و ایجاد جوامع تکامل یافت. و این آن را قدرتمند می کند و یکی از استراتژی های بازاریابی مورد علاقه ما برای دوره های آنلاین و فراتر از آن.

هنگامی که داستانی را در سراسر رشته توییت خود تعریف می کنید، مردم را از اولین توییت تا آخرین توییت می خوانند.

اسپنسر داستان چگونگی رسیدن پودیا به سودآوری را به اشتراک می گذارد. اگر خوانندگان بخواهند کل داستان را یاد بگیرند، باید تا آخر رشته توییت را بخوانند.

به علاوه، داستان ها مغز ما را روشن می کنند و حفظ اطلاعات را برای ما آسان تر می کنند.

4. اغلب آزمایش کنید

آخرین اما مهم، به یاد داشته باشید که همه چیزهایی که امروز مرور کردیم فقط یک پیشنهاد است. توییتر تا همین چند سال پیش قابلیت های رشته توییت را عرضه نکرد و بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند.

به عبارت دیگر، هیچ استراتژی توئیتری برای همه وجود ندارد.

برای پست رشته توییت آماده اید؟

رشته توییت می تواند ابزار قدرتمندی برای سازندگان باشد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. بدون تعداد 280 کاراکتر برای نگرانی، می توانید مکالمات بیشتری را شروع کنید، دنبال کنندگان بیشتری را جذب کنید و محتوای بیشتری را با جهان به اشتراک بگذارید.

برای جمع بندی، در اینجا نحوه ایجاد رشته توییت آورده شده است که دنبال کنندگان شما دوست خواهند داشت (و دوست دارند به اشتراک بگذارند):

• از اولین توییت خود در رشته توییت برای جلب توجه مردم و تشویق آنها به ادامه خواندن استفاده کنید. با وعده اطلاعات ارزشمند یا داستانی جذاب، کنجکاوی آنها را تحریک کنید.

• با قرار دادن پیام هایی که با دیگران در جایگاه شما طنین انداز می شود، موضوعات خود را به اشتراک بگذارید.

• همچنین در پست رشته توییت می‌توانید حساب‌های مرتبط توییتر را تگ کنید تا بازدیدهای بیشتری (و اشتراک‌گذاری‌ها) داشته باشید.

• از مهارت های داستان سرایی خود استفاده کنید تا خوانندگان خود را تا پایان موضوع درگیر نگه دارید.

• هیچ اندازه مناسبی برای نوشتن رشته توییت ها وجود ندارد.

سوالات متداول

1. رشته توییت چیست؟

رشته توییت (Thread) مجموعه‌ای از توییت‌های متصل به هم است که به کاربران امکان می‌دهد یک موضوع را به صورت طولانی‌تر از محدودیت کاراکترهای توییت تک‌تک، شرح دهند. هر توییت در این رشته به توییت قبلی پیوند می‌خورد و در قالب یک داستان یا موضوع واحد ارائه می‌شود.

2. چطور می‌توانم یک رشته توییت بسازم؟

برای ساخت رشته توییت:
1. توییت اول را بنویسید.
2. سپس روی دکمه “+” (Add another tweet) کلیک کنید تا توییت بعدی را به رشته اضافه کنید.
3. این فرآیند را تکرار کنید تا تمام متن موردنظر خود را وارد کنید و سپس رشته را به صورت کامل ارسال کنید.

3. آیا محدودیتی در تعداد توییت‌های یک رشته وجود دارد؟

توییتر محدودیت خاصی در تعداد توییت‌های یک رشته مشخص نکرده، اما از نظر تجربه کاربری، بهتر است تعداد توییت‌های هر رشته خیلی زیاد نباشد تا دنبال‌کنندگان بتوانند به راحتی موضوع را دنبال کنند.

4. آیا می‌توانم بعد از ارسال رشته توییت ها، توییت‌های جدید به آن اضافه کنم؟

بله، پس از ارسال رشته توییت، شما می‌توانید به رشته قبلی توییت‌های جدید اضافه کنید. برای این کار، کافی است به توییت آخر رشته بروید و گزینه “Add another tweet” را انتخاب کنید تا توییت جدید به رشته اضافه شود.

5. چگونه می‌توانم رشته توییت‌های خود را ویرایش کنم؟

متأسفانه، توییتر امکان ویرایش توییت‌های ارسال‌شده را نمی‌دهد. اگر اشتباهی در رشته توییت خود پیدا کردید، باید توییت را حذف کرده و مجدداً آن را ارسال کنید.

6. چگونه می‌توانم یک رشته توییت را شناسایی کنم؟

رشته توییت‌ها در توییتر به شکلی نمایش داده می‌شوند که با یک خط متصل به هم مرتبط می‌شوند. این خط نشان‌دهنده اتصال بین توییت‌ها است و به کاربران کمک می‌کند تا متوجه شوند این توییت‌ها به یک موضوع خاص تعلق دارند.

7. چگونه رشته توییت‌های دیگران را مشاهده کنم؟

وقتی یک رشته توییت توسط فردی ارسال می‌شود، توییت اول به همراه گزینه “Show this thread” یا “نمایش رشته” نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه، می‌توانید تمام توییت‌های متصل به آن را مشاهده کنید.

8. آیا می‌توانم در رشته توییت به توییت‌های افراد دیگر پاسخ دهم؟

بله، هر توییت در یک رشته به صورت جداگانه قابل پاسخ‌دادن است. کاربران می‌توانند به توییت‌های فردی در یک رشته پاسخ دهند یا به کل موضوع رشته توییت واکنش نشان دهند.

9. آیا می‌توانم رشته توییت‌ها را زمان‌بندی کنم؟

در حال حاضر، توییتر اجازه زمان‌بندی توییت‌ها را می‌دهد، اما برای زمان‌بندی رشته توییت‌ها باید از ابزارهای جانبی مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. توییتر خودش امکان زمان‌بندی رشته توییت به صورت پیش‌فرض را ارائه نمی‌دهد.

10. آیا رشته توییت‌ها برای همه قابل مشاهده هستند؟

بله، اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، رشته توییت های شما نیز برای همه کاربران قابل مشاهده است. در صورتی که حساب شما خصوصی باشد، تنها دنبال‌کنندگان تاییدشده می‌توانند رشته توییت‌های شما را مشاهده کنند.

این سوالات متداول به شما کمک می‌کند تا بهتر از قابلیت رشته توییت در توییتر استفاده کنید و محتوای طولانی‌تر و کامل‌تری به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

رشته توییت روشی موثر در توییتر است که به کاربران امکان می‌دهد محتوای طولانی‌تر و مفصل‌تر از یک توییت معمولی را منتشر کنند. این قالب برای ارائه داستان‌ها، آموزش‌ها، تحلیل‌های عمیق و بیان ایده‌های پیچیده به‌ کار می‌رود و با اتصال چند توییت، محتوای جامعی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. با استفاده از رشتو توییت، افراد می‌توانند ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنند و مفاهیم را با جزئیات بیشتری توضیح دهند. این روش به کاربران کمک می‌کند تا در قالبی ساختارمند و پیوسته، مطالب خود را ارائه داده و تعامل بیشتری را جلب کنند و خرید اشتراک Twitter Blue برای بهره مندی از قابلیت های آن توصیه می شود .

یوتیک به عنوان یک تأمین‌کننده معتبر برای حساب‌های پریمیوم، با پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکانات گسترده و تخفیف‌های ویژه، انتخابی مطمئن برای کاربران است. برای اطلاع از شرایط و استفاده از این خدمات، می‌توانید روی لینک خرید اشتراک پریمیوم توییتر بلو Twitter Blue کلیک کنید.

آیا می‌دانستید یوتیک یکی از پلتفرم‌های برجسته خرید و تأیید حساب‌های پریمیوم در ایران است؟

با آشنایی بیشتر با رشته توییت، حالا وقت آن است که بدانید یوتیک با قیمت‌های رقابتی و پشتیبانی دائمی، گزینه اول بسیاری از خریداران حساب‌های پریمیوم است. پس اگر به دنبال خریدی مطمئن و به‌صرفه هستید، همین حالا برای  خرید اکانت پریمیوم توییتر بلو Twitter Blue روی لینک کلیک کنید.

مقالات مرتبط با بررسی رشته توییت

How to write the perfect Twitter thread (with examples)

How to Write a Twitter Thread: The Complete Guide

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *