آموزشی

بهترین ترفندهای بازاریابی در توییتر چیست ؟ + 13 نکته مهم! 📌

بازاریابی در توییتر

بازاریابی در توییتر چیست ؟ با خرید اشتراک توییتر بلو Twitter Blue می توانید از تمام امکانات آن بهره مند شوید. به عنوان یک ابزار شبکه اجتماعی بسیار کارآمد، علاوه بر اینکه امکان جستجوی اطلاعات مربوط به طیف گسترده‌ای از موضوعات را فراهم می‌آورد، به‌روزرسانی‌های مربوط به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مهم را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

یوتیک به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه ارائه اکانت‌ها و اشتراک‌های پرمیوم شناخته می‌شود، که به کاربران خود مجموعه‌ای از مزایا و امکانات منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فواید اشتراک‌های پرمیوم توییتر، لطفاً بر روی گزینه خرید اکانت توییتر بلو Twitter Blue کلیک کنید.

کسب‌وکارهایی چون HubSpot از توییتر و بازاریابی در توییتر برای افزایش درگیری کاربران و فالوورها، بالا بردن آگاهی از برند و بهبود نرخ تبدیل‌ها استفاده می‌کنند. این پلتفرم فرآیند توزیع محتوا را ساده ساخته و با داشتن بیش از ۳۲۶ میلیون کاربر ماهانه در سراسر جهان، امکان به اشتراک‌گذاری محتوا را میسر می‌سازد.

تصور کنید که از طریق یک پلتفرم شبکه اجتماعی رایگان به صدها میلیون سرنخ مشتری دست پیدا کنید؛ جذاب به نظر می‌رسد، نه؟ البته، باید اطمینان حاصل کنید در بازاریابی در توییتر که محتوای برجسته و جذابی تولید می‌کنید تا کاربران بخواهند با آن تعامل برقرار کنند.

در این راهنما بازاریابی در توییتر، به این سوال و دیگر پرسش‌هایی نظیر استراتژی بازاریابی در توییتر، نحوه استفاده از این پلتفرم برای توسعه کسب‌وکارتان، و چه ترفندهایی می‌توانند به بهبود فعالیت‌های بازاریابی در توییتر شما کمک کنند، پاسخ خواهیم داد.

لیست عناوین مقاله

استراتژی بازاریابی در توییتر چیست؟

بازاریابی در توییتر

استراژی بازاریابی در توییتر به یک برنامه منسجم برای تولید، اشتراک‌گذاری و توزیع محتوا برای شخصیت‌های خریدار، مخاطبان و فالوورهای شما از طریق این شبکه اجتماعی اطلاق می‌شود. هدف اصلی این بازاریابی در توییتر جلب توجه فالوورهای جدید، افزایش تعداد تبدیل‌ها، پرورش آگاهی نسبت به برند و تقویت فروش است.

تدوین یک استراتژی بازاریابی در توییتر به شما می‌طلبد که همان مراحلی را که برای طراحی هر استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی دیگر پیگیری می‌کنید، اجرا کنید:

– در مورد شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید.

– محتوای منحصر به فرد و جذاب تولید کنید.

– برای پست‌های خود برنامه‌ریزی کنید.

– تأثیر و نتایج فعالیت‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای اطلاع از مزایای پریمیوم توییتر روی خرید اشتراک پریمیوم توییتر بلو Twitter Blue  کلیک کنید.

فواید استفاده از توییتر

توییتر برای چندین دلیل ابزاری عالی برای بازاریابی به شمار می‌رود:

– استفاده از آن رایگان است.

– امکان به اشتراک‌گذاری و تبلیغ محتوای برندتان در عرض چند ثانیه را فراهم می‌کند.

– دامنه دسترسی شما را گسترده‌تر می‌کند در بازاریابی در توییتر.

– امکان ارائه سریع خدمات و پشتیبانی به مشتریان را می‌دهد.

– به عنوان ابزاری برای جستجوی رقبا و بررسی تاکتیک‌های بازاریابی در توییتر عمل می‌کند.

– امکان جستجو برای مشتریان احتمالی و کسب اطلاعات درباره شرکت شما را فراهم می‌آورد.

– این امکان را به شما می‌دهد تا با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید، آخرین به‌روزرسانی‌های شرکت را به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را مورد خطاب قرار دهید.

با دانستن اینکه استراتژی بازاریابی در توییتر چیست و چه ویژگی‌هایی این پلتفرم و بازاریابی در توییتر را متمایز می‌کند، بیایید به بررسی روش‌هایی بپردازیم که می‌توانید توییتر را برای کسب‌وکار خود به کار بگیرید. این روش‌های بازاریابی در توییتر به شما کمک می‌کنند تا نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهید، روابط پایداری با فالوورهای خود برقرار کنید و آگاهی از برند خود را بهبود ببخشید.

بهتر است برای کار با توییتر و بازاریابی در توییتر با فضای آن آشناییت داشته باشید که برای همین توصیه میشود برای آشنایی روی لینک اصطلاحات توییتر فارسی کلیک کنید.

راهنمای بازاریابی در توییتر

1. استفاده از کلمات کلیدی مشخص در تبلیغات توییتر: اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما بر اساس کلمات کلیدی در بازاریابی در توییتر دقیق و هدفمند طراحی شده‌اند تا افراد مورد نظر به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

2. پیاده‌سازی هشتگ‌ها: استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش دیده شدن محتوای شما شود با بازاریابی در توییتر.

3. راه‌اندازی برنامه‌ای برای به اشتراک‌گذاری محتوا: توسعه یک استراتژی مدون برای انتشار محتوا که به طور منظم و مؤثر اجرا شود.

4. ایجاد یک کمپین توییتر: برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای ارتقاء محصولات یا خدمات با بازاریابی در توییتر.

5. نوشتن بیوگرافی پروفایل قدرتمند: بیوگرافی پروفایل خود را با محتوای جذاب و اطلاعات کلیدی تکمیل کنید.

6. استفاده از تصاویر و فیلم‌ها: محتوای بصری می‌تواند تعامل بیشتری نسبت به متن تنها ایجاد کند.

7. تعامل با دنبال‌کنندگان: برقراری ارتباط مداوم و معنادار با کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند.

8. به اشتراک‌گذاری نام شبکه‌های دیگر: ارتباط بین پلتفرم‌های مختلف را تقویت کنید.

9. نظارت بر حساب‌های توییتر رقبا: آگاهی از فعالیت‌های رقبا به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بهتری تدوین کنید.

10. تمرکز بر علایق و نیازهای دنبال‌کنندگان هنگام تولید محتوا: محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما را به خود جذب کند با بازاریابی در توییتر.

11. تبلیغ رویدادها: اطمینان حاصل کنید که مخاطبان از رویدادهای آتی شما مطلع هستند.

12. بررسی منظم پیام‌های مستقیم: حفظ ارتباط فعال و پاسخ‌دهی به بازخوردها.

13. پیگیری آنالیز صفحه: استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های فعلی و آینده بازاریابی در توییتر.

این نکات بازاریابی در توییتر مطابق با استانداردهای جهانی هستند و برای کسب و کارهای مختلف در هر صنعتی در سراسر جهان قابل اجرا می‌باشند.

استفاده از هدف‌گذاری کلمات کلیدی در تبلیغات توییتر

هدف‌گذاری کلمات کلیدی، بخشی جدایی‌ناپذیر از تبلیغات در بازاریابی در توییتر است. این روش به شما امکان می‌دهد که با استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در محتوای خود، کاربران را که این عبارات را در پلتفرم جستجو می‌کنند، جذب نمایید. این استراتژی بازاریابی در توییتر این فرصت را به شما می‌دهد که در لحظاتی که محتوا، محصولات و خدمات شما حداکثر ارتباط را با نیازهای کاربران دارد، به آنها دسترسی پیدا کنید.

در بازاریابی در توییتر دو نوع هدف‌گذاری کلمات کلیدی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید: هدف‌گذاری جستجو و هدف‌گذاری جدول زمانی.

هدف‌گذاری کلمات کلیدی در جستجو

این نوع هدف‌گذاری در بازاریابی در توییتر به شما امکان می‌دهد توییت‌های خود را به کاربرانی نمایش دهید که به دنبال موضوعات خاص مرتبط با کسب‌و‌کار شما هستند. به عنوان مثال، اگر شما فروشنده کلوچه‌های بدون گلوتن هستید، می‌توانید کاربرانی که در مورد پخت و پز، کوکی‌ها، یا عدم تحمل گلوتن توییت می‌کنند را هدف قرار دهید.

هدف‌گذاری کلمات کلیدی در جدول زمانی

این روش بازاریابی در توییتر به شما اجازه می‌دهد که بر اساس احساسات، نظرات، و رفتارهای کاربرانی که درباره موضوعات خاص توییت می‌کنند، فعالیت نمایید. مثلاً، اگر شما یک شرکت تجهیزات ورزشی هستید، می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به «مسابقات دویدن»، «نکات روز مسابقه» یا «آمادگی برای ماراتن» را هدف قرار دهید.

پیاده‌سازی هشتگ‌ها در توییت‌ها

آیا می‌دانستید که توییت‌هایی که دارای هشتگ هستند، دو برابر بیشتر از توییت‌های بدون هشتگ تعامل دارند؟

استفاده از هشتگ‌ها در توییت‌های و بازاریابی در توییتر شما می‌تواند به گسترش تأثیر شما در توییتر کمک کند. با این حال، برای استفاده مؤثر از هشتگ‌ها، رعایت دستورالعمل‌های خاصی ضروری است تا از دسترسی به بیشترین تعداد ممکن از مخاطبین اطمینان حاصل شود.

– ایجاد هشتگ‌های منحصر به فرد: ساخت هشتگی که منحصر به کسب و کار شماست در بازاریابی در توییتر، می‌تواند به دنبال‌کنندگان و مخاطبان هدفتان کمک کند تا به راحتی شما و محتوایتان را پیدا کنند.

– تولید هشتگ‌های مرتبط و خاطره‌انگیز: ایجاد هشتگ‌های مرتبط با کمپین‌های خاصی که در حال اجرا دارید، می‌تواند به افزایش میزان تعامل کمک کند.

– استفاده از Twitter Analytics: با استفاده از این ابزار می‌توانید موفقیت هشتگ‌های خود را سنجیده و هشتگ‌های مؤثر را در توییت‌های آتی خود و بازاریابی در توییتر به کار ببرید.

– خودداری از استفاده بیش از حد هشتگ‌ها: استفاده از بیش از حد هشتگ می‌تواند به نظر مخاطبان شما اسپم آور باشد و نیز زیبایی‌شناختی توییت‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این، توییت‌های دارای بیش از دو هشتگ معمولاً 17 درصد کاهش در تعامل نسبت به توییت‌هایی که فقط یک یا دو هشتگ دارند، نشان می‌دهند در بازاریابی در توییتر.

متن شما با بازنویسی دقیق به شکل زیر ارائه شده است:

ایجاد یک برنامه برای به اشتراک‌گذاری محتوا

با رشد پایگاه دنبال‌کنندگان خود، مهم است در بازاریابی در توییتر که به طور مرتب محتوا ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به فعالیت‌ها و محتوای کسب و کار شما علاقه‌مند می‌مانند. لازم نیست تنها به طور منظم توییت کنید، بلکه توجه به زمان‌بندی انتشار توییت‌ها در زمان‌های خاص روز نیز ضروری است در بازاریابی در توییتر. در اینجا برخی از بهترین زمان‌ها برای به اشتراک‌گذاری محتوا در توییتر آورده شده است:

– بین ساعت‌های ۸ تا ۱۰ صبح و ۶ تا ۹ بعدازظهر، در روزهای هفته که با زمان‌های رفت و آمد مرتبط هستند

– حدود ظهر یا بین ۵ تا ۶ بعدازظهر در تمامی روزهای هفته

– برای شرکت‌هایی که به مصرف‌کننده نهایی (B2C) خدمت می‌کنند، آخر هفته‌ها بهترین زمان برای توییت است

– برای شرکت‌های تجاری به تجاری (B2B)، روزهای کاری هفته بهترین زمان هستند

در مورد چند وقت یکبار باید محتوا در توییتر ارسال شود در بازاریابی در توییتر، قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما مهم این است که محتوای شما هدفمند و معنادار باشد. استفاده از Twitter Analytics برای پیگیری روزهایی که محتوای بیشتر یا کمتری ارسال کرده‌اید می‌تواند به شما کمک کند تا تعامل مخاطبان خود را مدیریت کنید و درک بهتری از آنچه برای مخاطبان‌تان مؤثر است، به دست آورید.

زمانی که تصمیم گرفتید چه زمانی و چقدر اغلب محتوای خود را منتشر کنید برای بازاریابی در توییتر، می‌توانید از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان می‌دهند توییت‌ها را ایجاد و زمان‌بندی کنید، بنابراین می‌توانید روی دیگر جنبه‌های کسب و کار خود تمرکز کنید.

ابزارهای برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی

چند نمونه از ابزارهای پرکاربرد برای برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی در توییتر عبارتند از:

– Sprout Social:این ابزار مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را فراهم می‌کند برای بازاریابی در توییتر که به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری با مخاطبان هدف خود از طریق توییتر در تماس باشید، از جمله امکانات تجزیه و تحلیل داده‌ها، ابزارهای تعاملی، و قابلیت‌های زمان‌بندی.

– Twitter Analytics: این ابزار به شما امکان می‌دهد توییت‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و درک بهتری از کارایی محتوای منتشر شده به دست آورید.

– HubSpot: ابزاری که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را زمان‌بندی کنید برای بازاریابی در توییتر، مستقیماً با مخاطبان خود در تعامل باشید و تأثیر تعاملات توییتری خود را بر نتایج کسب و کار خود ارزیابی کنید.

ایجاد یک کمپین توییتر

کمپین‌های بازاریابی در توییتر، فرصتی عالی برای رسیدن به مخاطبان، افزایش فروش و ترافیک سایت هستند. شما می‌توانید یک کمپین خاص برای توییتر طراحی کنید تا به طور موثری کاربران را هدف قرار داده، تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و آگاهی نسبت به برندتان را تقویت کنید.

برای طراحی یک کمپین بازاریابی در توییتر مراحل زیر را دنبال کنید:
– تحقیق درباره رقبا
– تعیین راه‌های جذابیت برای مخاطبان هدف
– انتخاب نوع محتوا که می‌خواهید تولید کنید
– به اشتراک‌گذاری و تبلیغ محتوای خود
– تجزیه و تحلیل نتایج

نوشتن بیوگرافی پروفایل قدرتمند

داشتن یک بیوگرافی پروفایل قوی و به‌یادماندنی برای بازاریابی در توییتر شما اهمیت زیادی دارد، زیرا اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در پروفایل شما می‌خوانند. این بیوگرافی باید به طور خلاصه و روشن بگوید که بازدیدکنندگان از صفحه و محتوای شما چه انتظاری دارند. با تنها ۱۶۰ کاراکتر فرصت برای این کار، هر کلمه باید با دقت انتخاب شود تا بیوگرافی به طور مؤثری برند و شخصیت کسب و کار شما را نمایش دهد.

استفاده از تصاویر و ویدئوها

استفاده از ویدئوها و تصاویر باکیفیت در توییت‌های شما توصیه می‌شود، زیرا محتوای دارای تصویر یا ویدئو، نسبت به توییت‌های صرفاً متنی، تعامل بیشتری دارند. تصاویر در فید کاربران جذابیت بصری ایجاد می‌کنند و ویدئوها، که نسبت به تصاویر نیز تعامل بیشتری دارند، می‌توانند به طور متوسط شش برابر تعامل بیشتری نسبت به توییت‌های بدون ویدئو به دست آورند. ویدئوها و تصاویر نه تنها توانایی شما را به نمایش می‌گذارند، بلکه به شخصی‌سازی محتوای شما کمک می‌کنند و در نهایت تعامل کاربران را و بازاریابی در توییتر افزایش می‌دهند.

تعامل با دنبال‌کنندگان در توییتر

با افزایش کسب و کار و تعداد دنبال‌کنندگان توییتر خود و بازاریابی در توییتر، حیاتی است که بیش از پیش با آن‌ها تعامل داشته باشید. این ارتباط مستمر به شما کمک می‌کند تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای برای دنبال‌کنندگانتان ایجاد کنید، آنها را به صفحه‌تان بازگردانید و وفاداری به برندتان را تقویت کنید. برای مثال، اگر کسی یکی از پست‌های شما را بازنشر کند یا روی آن نظری بگذارد، می‌توانید با پسندیدن یا پاسخ‌دادن به آن تعامل را افزایش دهید.

اشتراک‌گذاری اشاره‌های شبکه‌ای

اگر کسب و کار شما در شبکه‌های دیگر مورد اشاره یا برجسته‌سازی قرار گرفته است، به منظور بازاریابی در توییتر مطالب مرتبط نظیر مقالات، ویدئوها، لینک‌ها یا تصاویر را در توییتر به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها صحت و مشروعیت کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد، بلکه به دنبال‌کنندگان بالقوه نیز نمایش می‌دهد که دیگران از محصولات و خدمات شما لذت برده‌اند. این روش نه تنها به انتشار موفقیت‌های شما کمک می‌کند بلکه راهی برای افزودن پیوندهای بازگشتی در توییت‌هایتان است در بازاریابی در توییتر که کاربران را به منبع اصلی هدایت می‌کند، این امر می‌تواند به افزایش ترافیک برای آن وب‌سایت و نیز شناخت برند آن‌ها منجر شود.

نظارت بر حساب‌های توییتر رقبا

توییتر ابزاری مفید برای نظارت بر فعالیت‌های بازاریابی رقبای شما است. شما می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید یا حتی تنها جستجو کنید تا ببینید چه محتوایی منتشر می‌کنند و چگونه با مخاطبان خود تعامل دارند. این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد بازنشرها، نظرات و پاسخ‌های آن‌ها را مشاهده کرده و برخی از استراتژی‌های بازاریابی در توییتر که آن‌ها اجرا می‌کند.

بررسی آنالیز بازاریابی توییتر

هنگامی که در حال اجرای فعالیت‌های بازاریابی در توییتر برای کسب‌وکار خود هستید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که این تلاش‌ها به شما در دستیابی به اهدافتان، چه از نظر افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش نرخ تبدیل یا بهبود آگاهی از برند، کمک می‌کند.

شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد، موفقیت فعالیت‌های بازاریابی توییتر خود را در این زمینه‌ها و سایر موارد ارزیابی کنید. برای این منظور، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) مهم برای کسب‌وکار خود را شناسایی کنید و سپس استراتژی‌های موثر برای ردیابی و اندازه‌گیری این شاخص‌ها برای بازاریابی در توییتر تعیین نمایید.

تمرکز بر علایق و نیازهای دنبال‌کنندگان هنگام تولید محتوا

اگر قصد دارید به خوبی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کرده و تضمین کنید که محتوای شما با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند، باید تمرکز خود را بر روی علایق و نیازهای آنها قرار دهید در بازاریابی در توییتر. این شامل روش‌هایی می‌شود که شما محتوا را به اشتراک می‌گذارید، محتوایی که ارائه می‌دهید و نحوه‌ی ارائه‌ی آن.

وقتی که نیازها و شخصیت‌های خریدار مخاطبان خود را درک و برآورده می‌کنید، احتمال ادامه‌ی دنبال کردن و تعامل با برند شما افزایش می‌یابد. با مطالعه‌ی دقیق شخصیت‌های خریدار و مخاطبان هدف، شما قادر خواهید بود تا نوع محتوایی را که آن‌ها احتمالاً می‌خواهند با شما به اشتراک بگذارند، شناسایی کنید با بازاریابی در توییتر. علاوه بر این، شما می‌توانید با ارسال سوالات، انجام نظرسنجی‌ها، درخواست بازخورد یا حتی برگزاری یک گفتگوی توییتر، ایده‌های بیشتری در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند به دست آورید.

تبلیغ رویدادهای خود

توییتر و بازاریابی در توییتر یک روش عالی برای تبلیغ رویدادهای کسب‌وکار شماست. شما می‌توانید، مشابه روش‌هایی که برای کمپین‌های توییتر به کار می‌برید، هشتگ‌های منحصربه‌فردی برای رویدادهای مختلف ایجاد کنید و از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود برای برنامه‌ریزی توییت‌ها استفاده کنید تا رویدادها را تبلیغ نمایید. این امر به مخاطبان، چه دنبال‌کنندگان فعلی شما باشند یا نه، این فرصت را می‌دهد که درباره رویداد شما اطلاعات کسب کنند و جزئیات لازم برای ثبت‌نام، شرکت یا حضور را دریافت نمایند.

بررسی منظم پیام‌های مستقیم

همانند سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، توییتر نیز با بازاریابی در توییتر به کاربران امکان می‌دهد از طریق پیام‌های مستقیم برای برقراری ارتباط در مورد هرگونه سؤال، نگرانی یا نظر خصوصی، تماس بگیرند. بنابراین، مهم است که به طور منظم صندوق ورودی خود را چک کنید، زیرا این امر به شما کمک می‌کند در ارائه خدمات مشتری و حمایت از کسب و کارتان، و همچنین در ارائه مراقبت به دنبال‌کنندگان و مشتریان خود، بهبود بخشید.

نحوه بهره‌گیری از توییتر برای کسب و کار

بازاریابی در توییتر

هنگامی که تصمیم به استفاده از توییتر به عنوان ابزاری برای کسب و کار خود و بازاریابی در توییتر می‌گیرید، مراحل مختلفی وجود دارد که باید برای اطمینان از رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود طی کنید.

این مراحل بازاریابی در توییتر بسته به اهداف، اندازه و صنعتی که شرکت شما در آن فعال است، متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این اقدامات را انجام دهید، انجام ندهید، یا حتی برخی از آن‌ها را که پیش‌تر انجام داده‌اید، دوباره بررسی کنید. مهم این است که این مراحل را مطابق با نیازهای خاص شرکت خود تنظیم کنید.

– برندسازی و شخصی‌سازی پروفایل خود
– ایجاد لیست‌های توییتر
– میزبانی چت‌های توییتر
– اجرای تبلیغات در توییتر
– هدایت ترافیک به وب‌سایت شما
– استفاده از قابلیت‌های لحظات توییتر
– دریافت تأییدیه رسمی در توییتر
– تمرکز بر افزایش تعداد فالوورها

یادگیری نحوه استفاده موثر از توییتر و بازاریابی در توییتر برای به اشتراک‌گذاری محتوا، ایجاد تعامل و بهبود فعالیت‌های بازاریابی خود بر روی این پلتفرم از جمله اقدامات مهمی است که باید به آن پرداخت.

سفارشی کردن پروفایل توئیتر

تمایل دارم پروفایل توییتر شرکت خود را به شکلی منحصر به فرد و قابل تشخیص بیشتری شخصی‌سازی کنم برای بازاریابی در توییتر. زمانی که یک فرد به پروفایل توییتر شرکت من نگاه می‌کند، باید به سرعت و با دقت بتواند این مالکیت را تشخیص دهد. این به این معنی است که باید تمامی جزئیات پروفایل را، از نام کاربری و هندل تا هدر، تصویر پروفایل، بیو، نشانی وبسایت و حتی تاریخ تولد یا روز تاسیس شرکت، با لوگو، رنگ‌ها و جزئیات دیگری که به یاد ماندنی است، سفارشی و برند کنم.

نام کاربری (هندل)

نام کاربری توییتر شرکت ما (@ebgroup.ir) باید شامل نام شرکت باشد در بازاریابی در توییتر تا دنبال کنندگان و مشتریان بتوانند ما را به راحتی شناسایی کنند و از محتوای ما بهره‌مند شوند.

هدر

هدر پروفایل توییتر شرکت ما نمایانگر تصویر پس‌زمینه‌ای منحصر به فرد است که می‌تواند شامل لوگوی شرکت یا تصویر برند دیگری باشد در بازاریابی در توییتر، این تصویر باید شناخته شده و مرتبط با برند ما باشد.

تصویر پروفایل

تصویر پروفایل شرکت ما باید نمایانگر فعالیت‌ها، تعاملات و توییت‌های ما در توییتر باشد. این تصویر در بازاریابی در توییتر ممکن است شامل لوگوی شرکت یا نمادی از آن باشد که به طور معمول در بالای بیو ما قرار می‌گیرد.

بیو

بیو توییتر ما خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و ماموریت شرکت را ارائه می‌دهد که ممکن است شامل ماموریت ما، خدمات ارائه شده یا حتی جوکی و جذاب باشد، این متن باید جذاب و مفید باشد و کاربران را به تعامل با ما تشویق کند در بازاریابی در توییتر.

نشانی وبسایت

نشانی وبسایت شرکت ما در زیر تصویر پروفایل قرار می‌گیرد تا کاربران بتوانند به راحتی به سایت ما دسترسی پیدا کنند و با خدمات ما آشنا شوند.

تاریخ تولد یا روز تاسیس

در همان مکان نشانی وبسایت، می‌توانیم تاریخ تولد یا روز تاسیس شرکت را نیز درج کنیم تا ارتباط شخصی‌تری با مخاطبانمان برقرار شود در بازاریابی در توییتر و آنها با تاریخچه‌ی ما آشنا شوند.

لیست‌های توییتر

استفاده از لیست‌های توییتر در بازاریابی در توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا ترتیب و سازماندهی بهتری به حساب‌هایی که دنبال می‌کنید بدهید. با ایجاد لیست‌هایی مخصوص، می‌توانید حساب‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی مانند موضوع، صنعت، یا نوع فعالیت دسته‌بندی کنید و به راحتی محتوای آنها را مشاهده کنید.

۱. ایجاد فهرست‌های توییتر

اگر به دنبال دنبال کردن حساب‌های خاصی هستید در بازاریابی در توییتر، فهرست‌های توییتر ابزاری عالی برای این کار است. شما می‌توانید فهرست‌های خود را بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند متخصصان مدیریت، افراد رقیب و جمهور هدف تقسیم کنید تا به راحتی با توییت‌ها، تعاملات و محتوای آنها آشنا شوید.

۲. برگزاری چت توییتر

یک چت توییتر (Tweet Chat) راهی فعال برای جلب توجه دنبال‌کنندگان شماست. با برنامه‌ریزی و ایجاد یک چت توییتر در بازاریابی در توییتر، می‌توانید در مورد موضوعات مختلف گفتگو کنید، جامعه‌ای پویا بسازید و نظرات و پیشنهادات دنبال‌کنندگان خود را دریافت کنید. برای برگزاری یک چت توییتر، باید موضوع، زمان و تاریخ برگزاری را مشخص کنید و یک هشتگ (Hashtag) منحصر به فرد برای آن انتخاب کنید. سپس این اطلاعات را با دنبال‌کنندگانتان به اشتراک بگذارید تا افراد بتوانند در چت شرکت کنند و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

چت‌های توییتر

هر کسی که تمایل دارد می‌تواند با استفاده از هشتگ منحصر به فرد، به چت‌های توییتر شما بپیوندد و نظرات، سوالات و پاسخ‌های خود را به اشتراک بگذارد. این چت‌ها می‌توانند تعاملات شما را با دنبال‌کنندگانتان گسترش دهند و برای ایجاد ارتباطات نزدیکتر و تجربه شخصی‌تری بین مخاطبان و کسب و کار شما کمک کنند به بازاریابی در توییتر.

تبلیغات در توییتر

تبلیغات از طریق توییتر راهی بسیار موثر برای رسیدن به مخاطبان خود می‌باشد در بازاریابی در توییتر. این راهکار باعث می‌شود توییت‌های شما به راحتی توسط هزاران نفر مشاهده شود و به شما کمک می‌کند تا تعداد دنبال‌کنندگان و نفوذ خود را افزایش دهید. می‌توانید این کار را از طریق توییت‌های تبلیغاتی یا تبلیغات توییتر انجام دهید.

توییت‌های تبلیغ شده

توییت‌های تبلیغاتی باعث می‌شوند در بازاریابی در توییتر توییت‌های شما در جریان‌های توییتر یا نتایج جستجوی توییتر کاربران خاص ظاهر شود. این نوع تبلیغات یک گزینه عالی برای هر کسی است که به دنبال جذب افراد بیشتری در یک صفحه وب خاص است. تا زمانی که یک توییت را تبلیغ می‌کنید، کسب و کار شما هزینه‌ی ماهانه مربوط به تبلیغ را پرداخت می‌کند.

تبلیغات توییتر

اگر از انواع مختلف توییت برای دستیابی به یک هدف برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید و بازاریابی در توییتر دارید، تبلیغات توییتر یک گزینه عالی است. اگر به دنبال افزایش چشمگیر پایه فالوورها و آگاهی از برند خود از طریق پلتفرم هستید، این راهکار ایده‌آل است.

کسب‌وکار شما می‌تواند در مورد تبلیغات توییتر و بازاریابی در توییتر، از جمله نصب برنامه، بازدید از ویدیو، تبدیل وبسایت و هدف‌گیری مخاطب برای کمپین‌های شما، بین اهداف مختلف گزینه بدهد. این گزینه‌ها بر قیمتی که برای اجرای تبلیغ خود باید بپردازید، تأثیر خواهد گذاشت.

ترافیک به وب سایت

توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. از طریق اضافه کردن آدرس وب سایت خود در بخش بیو پروفایل و یا اضافه کردن لینک‌ها به صفحات وب و وبلاگ‌های خود در توییت‌های خود، می‌توانید باعث افزایش تبدیل و فروش خود شوید. همچنین در بازاریابی در توییتر، با جاسازی توییت‌های خود در خط زمان توییتر در وب‌سایت خود و تنظیم تبلیغات توییتر برای هدایت کاربران به صفحه فرود خاص در وب سایت، می‌توانید به بهبود کسب و کار خود کمک کنید.

استفاده از لحظات توییتر

لحظات توییتر یا توئیتر مومنت، مجموعه‌ای از توییت‌ها درباره یک موضوع یا رویداد خاص هستند. آن‌ها مانند مجموعه «بهترین» توییت‌ها در مورد موضوع انتخابی شما هستند. بخش لحظات توییتر شامل «امروز»، «اخبار»، «سرگرمی» و «سرگرمی» است.

شما همچنین می‌توانید در بازاریابی در توییتر بخش لحظه‌های خود را برای فالوورهای خود ایجاد کنید تا در پروفایل شما مشاهده کنند.

توئیتر لحظه‌ها

می‌توانید لحظات توییتر خود را در گروه‌هایی از توییت‌ها سازماندهی کنید تا به شما در بازاریابی رویدادها و کمپین‌های کسب‌وکار یا اخبار مربوط به صنعت کمک کنید. آن‌ها همچنین به تاکتیک‌های بازاریابی در توییتر شما کمک می‌کنند و با ارائه روشی جذاب برای ترویج بحث درباره موضوعات خاص و/یا رویدادهایی که برای شرکت شما مهم هستند، به شما کمک می‌کنند تا تصویر برند خود را با اعضای مخاطب به اشتراک بگذارید.

تأیید در توییتر

ممکن است بسته به اندازه شرکت و صنعت خود، برای تأیید پروفایل توییتر خود درخواست دهید. توییتر اعلام می‌کند که آن‌ها معمولاً فقط درخواست‌های تأیید حساب را در صورتی می‌پذیرند که «موسیقی، بازیگری، مد، دولت، سیاست، مذهب، روزنامه‌نگاری، شبکه، ورزش، تجارت و سایر حوزه‌های مورد علاقه کلیدی» باشید. اگر توییتر درخواست شما را بپذیرد و پروفایل شما را تأیید کند، یک نشان با علامت آبی در داخل آن در کنار دسته شما ظاهر می‌شود. این نماد یک حساب معتبر است به بازاریابی در توییتر کمک می کند.

راه‌های افزایش فالوورها

نیازی به گفتن نیست که هر چه تعداد فالوورهای توییتر بیشتر باشد، افراد بیشتری به محتوای شما نگاه می‌کنند و با آن تعامل دارند به بازاریابی در توییتر کمک می کند. وقتی تعداد فالوورهای خود را در توییتر ایجاد می‌کنید، شانس بیشتری برای بهبود آگاهی از برند و هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود خواهید داشت.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تعداد فالوورهای خود را در توییتر افزایش دهید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قابل اشتراک‌گذاری است، از هشتگ‌های منحصر به فرد استفاده کنید، محتوای جذاب ایجاد کنید و از اینفلوئنسرهای توییتر (شبکه‌های اجتماعی) کمک بگیرید.

نحوه بررسی آنالیز توییتر

برای کسانی که قصد دارند فعالیت‌های توییتر خود را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنند در بازاریابی در توییتر، ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند Sprout Social، HubSpot و Hootsuite وجود دارند که ویژگی‌های تجزیه و تحلیل اتوماتیک را ارائه می‌دهند. این ابزارها به راحتی می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های شما همراه شوند. با این حال، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل مخصوص توییتر، Twitter Analytics است.

تجزیه و تحلیل توییتر

Twitter Analytics یک ابزار رایگان و قابل دسترس برای همه کاربران است که به شما کمک می‌کند تأثیر محتوای شما بر روی مخاطبان‌تان را درک کنید و نشان دهد چگونه فعالیت‌های شما می‌تواند به رشد کسب‌وکار و بازاریابی در توییتر شما کمک کند. این ابزار شامل اطلاعاتی درباره میزان مشارکت، برداشت‌ها، فعالیت توییت‌ها و اطلاعاتی درباره فالوورهای شما می‌باشد.

بسته به نیازهای خاص کسب‌وکارتان و بازاریابی در توییتر، ممکن است بخواهید داده‌های پرداخت‌شده تبلیغات توییتر را نیز در تحلیل‌های خود گنجانده و استفاده کنید. علاوه بر این، برنامه‌ها و منابع شخص ثالث دیگری وجود دارند که می‌توانند به همراه Twitter Analytics به شما کمک کنند تا به بینش‌های عمیق‌تری در مورد عملکرد هشتگ‌ها یا ارتباطات توییتری در صنعت خاص خود دست یابید.

بازاریابی در توییتر را آغاز کنید

توییتر یک ابزار بازاریابی در توییتر قدرتمند و پلتفرم شبکه اجتماعی است که می‌تواند به هر کسب‌وکاری در جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت، افزایش آگاهی برند، درگیر کردن مخاطبان، برقراری ارتباطات شخصی با دنبال‌کنندگان و مشتریان، افزایش تبدیل‌ها و فروش کمک کند. برای استفاده بهینه از توییتر برای بازاریابی در توییتر، در نظر داشتن تاکتیک‌ها و راهبردهای بازاریابی مناسب و شروع به اشتراک‌گذاری محتوا برای رشد کسب‌وکار خود است امری حیاتی است.

چه معیارهایی را در توییتر باید پیگیری کنیم؟

بازاریابی در توییتر

با توجه به تفاوت‌های منحصربفرد هر کسب‌وکار و اهداف متنوع آن‌ها و بازاریابی در توییتر، ممکن است علاقه‌مند نباشید تمامی معیارهای توییتر را ردیابی کنید (یا ممکن است خواهان ردیابی معیارهای اضافی باشید). با این حال، ما فهرستی از معیارهای پیشنهادی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید برای شروع به کار بازاریابی در توییتر از آن‌ها استفاده کنید:

– تعامل: به تعداد بازتوییت‌ها، فالوها، پاسخ‌ها، موارد دلخواه، و کلیک‌هایی که توییت‌های شما دریافت می‌کنند توجه کنید. این می‌تواند شامل تمام هشتگ‌ها و لینک‌های موجود در توییت‌های شما باشد.

– برداشت‌ها: تعداد دفعاتی که توییت‌های شما در جدول زمانی مخاطبان‌تان نمایش داده شده‌اند را بررسی کنید برای بازاریابی در توییتر، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها شما را دنبال می‌کنند یا خیر.

– هشتگ‌ها: مشاهده کنید کدام یک از هشتگ‌های شما بیشترین استفاده را توسط مخاطبان و دنبال‌کنندگانتان دارند.

– توییت‌های برتر: توییت‌هایی که بیشترین میزان تعامل را داشته‌اند را مرور کنید.

– مشارکت‌کنندگان: ارزیابی کنید که هر یک از مشارکت‌کنندگان حساب‌تان (افرادی که به آن‌ها دسترسی ادمین داده‌اید) چقدر موفق بوده‌اند. این امکان را به شما می‌دهد تا تاکتیک‌های آن‌ها را به صورت منظم ارزیابی کرده و در صورت نیاز، تغییراتی در استراتژی‌های بازاریابی در توییتر خود اعمال کنید.

معیارهای بازاریابی توییتر 2024 برای 13 صنعت

همیشه مفید است که بدانید بازاریابی در توییتر شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. ما این معیارهای بازاریابی در توییتر را برای هر صنعتی از ابزار محک زدن صنعت که در داشبورد Hootsuite تعبیه شده است، استخراج کرده‌ایم .

متوجه خواهید شد که معیارها در صنعت به طور قابل توجهی متفاوت هستند، بنابراین مطمئن شوید که خود را با زمینه مناسب مقایسه می کنید. به عنوان مثال، سایر صنایع هرگز با میزان کلیک یک حساب سرگرمی و رسانه، نرخ رشد مخاطبان یک حساب فناوری یا نرخ تعامل یک غیرانتفاعی مطابقت ندارند. اشکالی ندارد! هدف این است که با صنعت خود هماهنگ شوید، نه حساب های برتر توییتر.

آژانس

نمایش پست: 30 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.31٪
نرخ تعامل پست: 0.74٪
کلیک روی لینک پست: 80.9

آموزش و پرورش

نمایش پست: 13 هزار
نرخ رشد مخاطب: -1.48٪
نرخ تعامل پست: 0.82٪
کلیک لینک پست: 31.38

سرگرمی و رسانه

نمایش پست: 444 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.07٪
نرخ تعامل پست: 1.93٪
کلیک روی لینک پست: 1.6K

خدمات مالی

نمایش پست: 23 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.19٪
نرخ تعامل پست: 0.71٪
کلیک روی لینک پست: 48.54

غذا و نوشیدنی

نمایش پست: 18 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.8٪
نرخ تعامل پست: 0.62٪
کلیک لینک پست: 23.38

دولت

نمایش پست: 88 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.23٪
نرخ تعامل پست: 1.24٪
کلیک روی لینک پست: 187.67

بهداشت و درمان/تندرستی

نمایش پست: 6.5 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.81٪
نرخ تعامل پست: 0.83٪
کلیک لینک پست: 21.13

غیر انتفاعی

نمایش پست: 27 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.52٪
نرخ تعامل پست: 2.3٪
کلیک روی لینک پست: 64.59

املاک و مستغلات

نمایش پست: 4.2K
نرخ رشد مخاطب: -2.49٪
نرخ تعامل پست: 0.69٪
کلیک روی لینک پست: 14.06

خرده فروشی

نمایش پست: 28 هزار
نرخ رشد مخاطب: -1.32٪
نرخ تعامل پست: 0.77٪
کلیک روی لینک پست: 200.22

خدمات حرفه ای / مشاوره

نمایش پست: 10 هزار
نرخ رشد مخاطب: -2.36٪
نرخ تعامل پست: 0.69٪
کلیک لینک پست: 14.96

تکنولوژی

نمایش پست: 42 هزار
نرخ رشد مخاطب: 1.02%
نرخ تعامل پست: 0.93٪
کلیک روی لینک پست: 109.85

سفر / مهمان نوازی / اوقات فراغت

نمایش پست: 44 هزار
نرخ رشد مخاطب: -0.91٪
نرخ تعامل پست: 0.85٪
کلیک لینک پست: 140.36

سوالات متداول

1. چگونه می‌توانم تعداد دنبال‌کنندگان خود در توییتر را افزایش دهم؟

– برای افزایش دنبال‌کنندگان برای بازاریابی در توییتر، محتوای جذاب و مرتبط با علایق مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، به طور منظم توییت بزنید و با دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشید تا آن‌ها را تشویق کنید محتوای شما را بازتوییت کنند.

2. چگونه می‌توانم تعامل در توییتر را بهبود ببخشم؟

– برای بهبود تعامل، از سوالات، نظرسنجی‌ها و مسابقات استفاده کنید تا دنبال‌کنندگان خود را به واکنش وادارید. همچنین برای بازاریابی در توییتر، پاسخ‌گویی به کامنت‌ها و بازتوییت‌ها نیز می‌تواند تعامل را تقویت کند.

3. چگونه می‌توانم کمپین‌های توییتر خود را موثرتر کنم؟

– برای افزایش موثریت کمپین‌ها، مخاطبان هدف خود را دقیقاً تعریف کنید و از داده‌های تجزیه و تحلیل توییتر برای ارزیابی عملکرد کمپین‌های قبلی و بهبود استراتژی‌های بازاریابی در توییتر استفاده کنید. همچنین، تبلیغات پولی را در نظر بگیرید تا دسترسی بیشتری به مخاطبان هدف داشته باشید.

4. چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را در بازاریابی در توییتر دارد؟

– محتوای ویژوال مانند ویدیوها و تصاویر معمولاً تعامل بیشتری نسبت به متن خالص دارند. توییت‌های کوتاه و مختصر که شامل فراخوان به عمل هستند نیز مؤثر واقع می‌شوند در بازاریابی در توییتر.

جمع بندی

بازاریابی در توییتر یک استراتژی اثربخش برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، افزایش تعامل، و تقویت آگاهی برند است. این پلتفرم اجازه می‌دهد تا کسب‌وکارها با استفاده از توییت‌های هدفمند، کمپین‌های تعاملی، و استفاده از هشتگ‌های مناسب، مخاطبان خود را گسترش دهند با خرید اکانت پریمیوم توییتر بلو Twitter Blue می توانید از تمام قابلیت های پریمیوم آن بهره مند شوید.

همچنین، تجزیه و تحلیل داده‌های توییتر می‌تواند بینش‌های قیمتی در مورد اثربخشی استراتژی‌های مورد استفاده و رفتار مخاطبان ارائه دهد. انجام تعاملات معنادار با دنبال‌کنندگان، به‌روزرسانی منظم محتوا، و پاسخ‌گویی به بازخوردها، همگی می‌توانند به تقویت حضور آنلاین و ساختن یک جامعه وفادار کمک کنند. بازاریابی در توییتر نه تنها به گسترش دید در فضای مجازی کمک می‌کند بلکه فرصت‌هایی برای اتصال بهتر با مشتریان و ارائه خدمات بهتر را فراهم می‌آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تخفیف‌ها و مزایای ویژه که یوتیک به عنوان برترین ارائه‌دهنده اکانت‌های اشتراکی و تأیید شده، به خریداران ارائه می‌دهد، لطفاً بر روی گزینه خرید اکانت توییتر بلو Twitter Blue پریمیوم کلیک کنید.

آیا مطلعید که پلتفرم یوتیک به عنوان یکی از گزینه‌های برتر برای تهیه‌ی اکانت‌های پرمیوم با کارمزد بسیار مناسب و پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفته شناخته می‌شود؟

با آگاهی از بازاریابی در توییتر، شاید جالب باشد که بدانید یوتیک به عنوان بهترین پلتفرم معرفی شده و اکانت‌های پرمیوم و تأیید شده را با کمترین کارمزد و با تضمین اصالت به شما ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال بهترین خرید سال خود هستید و تمایل به داشتن اکانت‌های با کیفیت و معتبر دارید، فوراً روی دکمه خرید اشتراک توییتر بلو Twitter Blue پریمیوم کلیک کنید.

مقالات مرتبط با بازاریابی در توییتر

Twitter Marketing in 2023: The Ultimate Guide

How to create a Twitter marketing strategy for your brand

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی این ستاره کلیک کنید برامون 👇

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این صفحه ستاره میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *